Gå til innhold

Biskop forsøkte å stanse homobryllup


Anbefalte innlegg

Bare så det er sagt, jeg er for at stat og kirke skiller lag. Jeg mener som mange at det er urimelig at homofile skal få gifte seg i kirken. Jeg tror ikke nødvendigvis at homofili er noen større synd enn utroskap, tyveri, sex før ekteskapet osv, og jeg mener slett ikke at homofile ikke skal kunne motta nattverden, om de så lever i partnereskap. Men at kirken skal gi aksept for noe som den anser er synd ved å vie homofile kan være mer problematisk. Ved å vie homofile, sier kirken at homofilt samliv er ok. Og det er det mange i kirken som mener ikke er ok.

 

De homofile bryter ingen lover ved å vie seg i Den norske kirke, og jeg synes ingen skal fordømme dem for det. De gjør det de tror er rett, og det nå de få lov til å gjøre. Men at Oslo-biskopen forsøker å stoppe bryllupet kan også ses på som rett. Om vi har en rød-grønn regjering med et sterkt sosialistisk flertall der mange heller vil svekke kirken, gir ikke dette biskopene plikt til å være enige med regjeringen. De kan kjempe imot med basis i Bibel og kirkelig tradisjon.

 

Staten kan nok tvinge kirken til mye, og biskoper kan kjempe imot. Men staten kan ikke tvinge alle kristne inne Den norske kirke til å skifte tro i basis av en bestemmelse gjort av en sekulær regering.

Gjør som meg og meld deg ut av svineriet :)

 

Ingen VELGER å bli homofile, tvert i mot vil jeg vel si når det kommer til kristne homofile... Det er en legning, ikke en sykdom og kan derfor ikke "helbredes" ved bønn eller lignende like lite som en neger kan bli hvit ved bønn... :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...