Gå til innhold

Batteri-advarsel skal beskytte kundene, hevder Apple


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hadde apple gjort dette pga "sikkerhets" ovenfor forbrukerene, hadde de gjort reperasjon av en jævla iphone tilgjenglig for ethvert reperasjons firma.

 

apple blir bare råtnere og råtnere og drar meg seg resten av de store firmaene med seg siden "hvis apple kan, kan vi og"

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Jeg hadde skjønt kritikken dersom telefonen blokkerte uoriginalt batteri bytte, men når alt som skjer er en melding inne i batteri-appen i innstillinger, hva i alle dager er problemet egentlig? Dette er jo ikke til hinder for noen..

 

På den annen side, dersom de prisene som var oppgitt der på batteri bytte stemmer (og jeg har aldri sjekket priser på dette, hverken hos Apple eller andre), så synes jeg da det var rimelig billig. Man kan jo like så greit bytte til originalt om det ikke er verre enn det :)

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar

Generelt enig i at å stikke kjepper i hjul for reparasjon og bytte av deler er en uting. Men akkurat batterier er en såpass kritisk komponent, at jeg kan skjønne Apple her. Dårlige batterier kan potensielt brenne ned huset ditt og ta livet av deg. Jeg bytta nylig batteri i en MacBook. Det fristet å kjøpe et billig et på Ebay, men jeg tok ikke sjansen. Brukte noen hundrelapper mer i norsk butikk, og sover litt bedre om natta. Svir litt der og da, men jeg slipper å bekymre meg de neste åra.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Opplegget er altså at bare Apple selv kan reparere produktene uten konkurranse fra andre.

 

 

Nei det er det ikke, med mindre du stoppet på overskriften og glemte å lese hele artikkelen..

Lenke til kommentar

Opplegget blir at de som bytter batteriet også må få med autentiseringsbrikken fra det gamle batteriet for da kan blir det billige ebay batteriet autentisk igjen.

De burde så absolutt ha overvåket batteriets IR og ikke bare hatt en brikke ombord som forteller at batteriet blei levert med telefonen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Nei det er det ikke, med mindre du stoppet på overskriften og glemte å lese hele artikkelen..

 

Ingen leser vel artikkelen lenger. Spesielt ikke om Apple. Man bare leser overskriften og så lar man hatet spy utover.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ingen leser vel artikkelen lenger. Spesielt ikke om Apple. Man bare leser overskriften og så lar man hatet spy utover.

 

Og så har du de som godtar ALT hva apple gjør ;) Dette er kun gjort for å skremme kundene fra å bruke andre reparatører enn apple selv.

Endret av LoveAmiga
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...