Gå til innhold

Musk: Teslas pickup bør ha en startpris under 50 000 dollar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det artikkelforfatter som har gjort en dårlig oversetting eller har Musk selv sagt ordet at en pickup er en bedre sportsbil enn en 911?

 

 

Uansett, kult at det legges fokus på pickup-segmentet og, El-pickup med god nyttelast og akseptabel rekkevidde er noe jeg kunne tenkt meg som bil nr2. Men jeg håper oppriktig det blir gjort noen revisjoner på designet fra dette konseptbilde til produksjonsmodell.

 

E: Skirveleif.

Endret av Hansien
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er det artikkelforfatter som har gjort en dårlig oversetting eller har Musk selv sagt ordet at en pickup er en bedre sportsbil enn en 911?

 

 

Uansett, kult at det legges fokus på pickup-segmentet og, El-pickup med god nyttelast og akseptabel rekkevidde er noe jeg kunne tenkt meg som bil nr2. Men jeg håper oppriktig det blir gjort noen revisjoner på designet fra dette konseptbilde til produksjonsmodell.

 

E: Skirveleif.

 

Det er ordrett oversatt. Han sier at målet er å være en funksjonsmessig bedre truck enn en F-150 og en bedre sportsbil enn en standard 911.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

"Bedre sportsbil enn 911"

Helt latterlig dum uttalelse. En bil på stylter får aldri veigrepet og veifølelsen som en lavtliggende bil. Men det kommer sikkert dragrace videoer som viser at den akselerer fortere og som dermed overbeviser uvitende folk at den er mer "sportslig".

 

Ellers ser bilen bra ut, men det tullet burde Musk legge av seg. Så spørs det om selskapet overlever lenge nok til å lansere den.

 

Spørs hvilke 911 de sammenligner mot. De har jo 911 Turbo S som går 0-100 på 2.8s. Jeg har lite tro på at en pickup på (sikkert) 3 tonn kommer til å slå dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

"Bedre sportsbil enn 911"

Helt latterlig dum uttalelse. En bil på stylter får aldri veigrepet og veifølelsen som en lavtliggende bil. Men det kommer sikkert dragrace videoer som viser at den akselerer fortere og som dermed overbeviser uvitende folk at den er mer "sportslig".

 

Ellers ser bilen bra ut, men det tullet burde Musk legge av seg. Så spørs det om selskapet overlever lenge nok til å lansere den.

 

Spørs hvilke 911 de sammenligner mot. De har jo 911 Turbo S som går 0-100 på 2.8s. Jeg har lite tro på at en pickup på (sikkert) 3 tonn kommer til å slå dette.

Har jo ganske lite å si hvis den faktiskt ville klart å slå det.

 

En truck som proever å slå en 911 ville jo vaert omtrent som en kvinnelig verdensmester i benkpress som proever å vinne miss universe. Det er en fysisk umulig paring.

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke helt bort fra at denne kan kunne komme i nærheten av en standard 911 (altså ikke en S, RS, GT eller andre spesialutgaver). Dodge klarte det tross alt ganske bra med Dodge RAM SRT 10.

 

Den handterer svært likt en sportsbil til tross for tyngden, og om du kan kombinere det med momentet fra en elmotor så kan det være noe i det. MEN! Den blir livs farlig! En ting er å få en 3 tons pickup opp i fart og inn i svinger. Noe helt annet er å stoppe den, eller få kontroll på en sleng...

 

Om den skal kunne sammenlignes med RAM SRT 10 vil også funksjonaliteten, spesielt på røft underlag som pickuper ofte brukes på, bli svært begrenset av kort fjæringsvei og alt for stivt oppsett.

 

-ED-

Lenke til kommentar

 

Endelig en Tesla med et utseende man kan like! :love:

Audiot!

 

?

 

Den fronten der minner om grillen til Audi. Håper og tror, og egentlig temmelig sikker på at Tesla kan langt bedre...

 

?

Nei, nå må du gi deg! Audi lager pene/tøffe biler, Tesla har da aldri laget annet enn misfostre!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er ordrett oversatt. Han sier at målet er å være en funksjonsmessig bedre truck enn en F-150 og en bedre sportsbil enn en standard 911.

En skulle tro at en som Musk burde vite hvor godt en pickup, uavhengig om det er srt10, tesla sin eller en hilux, feiler på å være en sportsbil.

Lenke til kommentar

En skulle tro at en som Musk burde vite hvor godt en pickup, uavhengig om det er srt10, tesla sin eller en hilux, feiler på å være en sportsbil.

Er allikevel et spennende mål å ha da. Ikke uvanlig med hårete mål fra den kanten, så hvis man legger til litt mer realistiske forventninger så kan man vel forvente en pickup som ikke føles som den er 2 meter over veien når man svinger.

Lenke til kommentar

Som normalt er det neste som kommer fra Elon Fusk heeeelt fantastisk. Mannen har ikke en gang tilgang til batterileveranser til denne bilen. Panasonic har sagt rett ut at det ikke er kapasitet til dette.

 

Elon Fusk for heller lene seg på den heeelt fantastiske Semien sin som skal komme i 2019 med 965 km rekkevidde.

 

Eller nei, det var visst en løgn det også.....

 

Kanskje best å ta hele selskapet av børs til 420 dollar.........

 

Er det mulig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er allikevel et spennende mål å ha da. Ikke uvanlig med hårete mål fra den kanten, så hvis man legger til litt mer realistiske forventninger så kan man vel forvente en pickup som ikke føles som den er 2 meter over veien når man svinger.

Hårete biler i alle former og fasonger fra statene er ikke et ukjent fenomen nei, og det er heller ikke problemer å lage en pickup med sportslige egenskaper. Men en bedre sportsbil enn en 911 (eller hvilken som helst annen sportsbil) er et mål som ikke har rot i noen virkelighet i det øyeblikket man setter seg så vidt inn i hva som klassifiserer en bil til å være i den kategorien.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...