Gå til innhold

Musk: Teslas pickup bør ha en startpris under 50 000 dollar


Anbefalte innlegg

Det er fremdeles folk som tror at han hadde et konkret bud på 420 for å ta Tesla av børs til tross for massive bevis på at det var løgn og ikke et milligram som tydet på at det var sant. Dette er folk som er villig til å tro på alt.

Alt tyder på at han hadde et muntlig bud. SEC forsøkte heller aldri å argumentere for at det ikke var et muntlig bud på bordet. Det de ville ta Musk på var at han ikke hadde avklart nærmere og fått formalisert budet. De mente at dette var uansvarlig.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alt tyder på at han hadde et muntlig bud. SEC forsøkte heller aldri å argumentere for at det ikke var et muntlig bud på bordet. Det de ville ta Musk på var at han ikke hadde avklart nærmere og fått formalisert budet. De mente at dette var uansvarlig.

Det du sier er feil. SEC mente alt var ren løgn.

 

"Musk had not even discussed, much

less confirmed, key deal terms, including price, with any potential funding source. "

 

Her finner du SECs tiltale i ren form og uten ekkokamrenes tolkning.

 

https://www.sec.gov/litigation/complaints/2018/comp-pr2018-219.pdf

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Musk selv sier selv at penga tar slutt om 10 måneder. De har ikke 5 milliarder på konto.

Nei, det han sa var at de $2,4 mrd de hentet inn *kunne* ta slutt om 10 måneder hvis de fortsatte å bruke penger i like raskt tempo som i Q1:

 

"It is important to bear in mind that we lost $700 million in the first quarter this year, which is over $200 million per month. Investors nonetheless were supportive of our efforts and agreed to give us $2.4 billion (our net proceeds) to show that we can be financially sustainable.

 

That is a lot of money, but actually only gives us approximately ten months at the first-quarter burn rate to achieve breakeven. It’s vital that we respect the faith investors have shown in Tesla, but it will require great effort to do so."

 

Når man tar hensyn til at i Q1 betalte Tesla ned ca $172 mill per måned, så kan det han sa omformuleres til at "Om vi bruker like mye penger som i Q1, inkludert $172 mill per måned i nedbetaling av gjeld, så vil vi bruke $2,4 mrd over de neste 10 månedene." Altså, om Tesla nedbetaler $1,72 mrd i gjeld over de neste 10 månedene, og bruker like mye penger som i Q1, slik at de brenner $680 mill over de neste 10 månedene, så har de brukt opp pengene de hentet inn i mai.

 

Men realiteten er at Tesla ikke har noen som helst planer om å betale ned $1,72 mrd i gjeld over de neste 10 månedene. Det er nok mer snakk om $500 mill. Konservativt sett ville pengene vare minst 20 måneder. Og da er de tilbake til å ha $2,2 mrd på konto, som ved slutten av Q1.

Endret av Espen Hugaas Andersen
Lenke til kommentar

Det du sier er feil. SEC mente alt var ren løgn.

 

"Musk had not even discussed, much

less confirmed, key deal terms, including price, with any potential funding source. "

 

Her finner du SECs tiltale i ren form og uten ekkokamrenes tolkning.

 

https://www.sec.gov/litigation/complaints/2018/comp-pr2018-219.pdf

Les igjen. De benekter ikke at Musk hadde en muntlig avtale om å ta Tesla av børs. De mente bare at han burde fått spikret detaljene, blant annet pris. Endret av Espen Hugaas Andersen
Lenke til kommentar

Nei, det han sa var at de $2,4 mrd de hentet inn *kunne* ta slutt om 10 måneder hvis de fortsatte å bruke penger i like raskt tempo som i Q1:

 

That is a lot of money, but actually only gives us approximately ten months at the first-quarter burn rate to achieve breakeven. It’s vital that we respect the faith investors have shown in Tesla, but it will require great effort to do so."

Dette er en marginal ekkokammertolkning. Den naturlige tolkningen er at selv om de fikk inn penger så vil det gå tomt om 10 måneder.

 

Jeg tror de kommer til å trenge påfyll allerede i år. Q2 blir flere hundre mill i underskudd og de vil igjen bomme stygt på salgsmålet og så må de revurdere guidingen for året.

Endret av uname -l
  • Liker 2
Lenke til kommentar

"Materially false and misleading" betyr ikke løgn. De mente at han burde hatt alle detaljene i orden før han sa "funding secured", og mente det var straffbart uansvarlig at han ikke hadde detaljene i orden.

Detaljer? Det var null og niks som var på plass. Kun noen løse samtaler om investeringer.

 

Les dokumentet og skjønn at Elon Musk er en notorisk svindler.

Endret av uname -l
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du mener du tilføyer noe for debatten? 

Som sagt, finner man ikke løgner på den siden rimelig umiddelbart, så leser man det med skylapper på. 

 

Jeg ser du unnlater å svare på et rimelig enkelt spørsmål. Finner du, eller finner du ikke løgner på den siden? Er svaret ja på dette, så er vi jo enige. Det å diskutere løgnene i seg selv var vell ikke diskusjonen og poenget her, bare om han løy eller ikke? 

 

Sorry, du fikk to forsøk til å komme med noe konstruktivt. Det fikk du ikke til, så da anser jeg dette avsluttet. 

Lenke til kommentar

Hva med Elon Fusk sin påstand om å aldri måtte hente inn kapital igjen? Legg ellers merke til at dette er ting Elon Fusk har påstått at gan skal gjøre og ikke har fått til.

 

Klikk gjerne på lenkene nederst på nettsiden for å få tak i enda mer løgn og bedrag fra lystløgneren.

 

Jo der gikk han jo absolutt på en smell, ingen tvil om det. Dog er det svært få ting der inne som ikke stemmer eller er løgn imo.. 

Lenke til kommentar

Det var vel spesifikt hva som var løgn om den akutelle saken. Altså Pick-up'en og trailern. 

 

--SNIP--

 

 

og er det en løgn OM Pick-up og trailer? Du så hva jeg skrev?

 

Sånn jeg forsto Salvesen, var han mer interessert i artiklen, altså PICK-UP og ikke veldig mye om generel løgn om/rundt Tesla og Musk

 (korrekter meg her hvis jeg tar feil Salvesen)

Lenke til kommentar

"Materially false and misleading" betyr ikke løgn. De mente at han burde hatt alle detaljene i orden før han sa "funding secured", og mente det var straffbart uansvarlig at han ikke hadde detaljene i orden.

Det som er morsomt er at dette selverklærte geniet kunne sluppet billig unna om han fulgte advokatenes råd og godtok det første forliket. I stedet nektet han og endte opp med å krype til korset og få dobbel straff. Men den største konsekvensen av å nekte er at han ble formelt tiltalt og denne tiltalen vil bli bevis for investorene som kommer til å få erstatninger på flere hundre millioner dollar.

 

Smarte folk gjør smarte handlinger. Musk er ikke smart.

Endret av uname -l
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Men den største konsekvensen av å nekte er at han ble formelt tiltalt og denne tiltalen vil bli bevis for investorene som kommer til å få erstatninger på flere hundre millioner dollar.

En tiltale beviser ingenting. Og usikker på om det er et gjeldede begrep, ettersom SEC tok ut et sivilt søksmål. "Tiltale" brukes i strafferettslig sammenheng, om jeg ikke tar feil. Endret av Espen Hugaas Andersen
Lenke til kommentar

Tesla burde hatt på plass fabrikk i Kina for flere år side. Nå får de ikke det bare tøffere fordi incentivene fjernes, men i tillegg har man handelskrigen som kan få alvorlige konsekvenser. Det blir ikke lett i alle fall.

Det blir jo ikke tøffere for Tesla når insentiver som de aldri har kunnet benytte seg av fjernes. Da blir det jo egentlig bare tøffere for konkurrentene, noe som gjerne kan gjøre ting lettere for Tesla.

 

Men er enig i at Tesla gjerne skulle startet opp med fabrikken i Kina tidligere. Men det har ikke vært så lett utifra den tidligere politikken om at man måtte ha en kinesisk samarbeidsparter. Sånt sett har Tesla kanskje valgt helt riktig tidspunkt å tre inn i det kinesiske markedet. De ender opp med å unngå en ulempe de andre bilprodusentene som opererer i Kina har.

Lenke til kommentar

he. Et lite overskudd og 700 millioner dollar i rent tap, det eer mer enn et lite avvik.

Avvik fra hva?

 

Når det gjelder pickup (som ikke finnes) og trekkvognen så renner vi jo over av bløffmakeri der også. Sånn som hva pickupen skal kunne trekke. Det er jo bare løgn og bedrag. Et menneske kan trekke mer (som en Boeing 747), góg skal en kunne trekke såpass mye vekt lovlig på vei (samtidig som en akselererer) så må en ha et helt annet kjøretøy enn pickupen. Når var det trekkvognen opprinnelig skulle i produksjon sa du?

Så hva er disse løgnene om Pickup og Semi? Du kommer liksom aldri til poenget.

 

Elon Fusk, en lystløgner av rang. Hvem som helst som har t snev av et ingeniøren med faglig stolthet vil kle bløffmakere Elon Fusk om og om igjen. Nesten alt Mr Fusk sier er bare piss og enhjørningsdrømmer.

Det er påfallende at folk som selv stadig tas i løgn beskylder Musk for å være en lystløgner....

Lenke til kommentar

Håper den ikke ser ut som dette konseptbildet.

Støtfangeren vil treffe oppå panseret på vanlige biler, og sjansen for å drepe de man kolliderer med øker kraftig.

Kanskje den har justerbar høyde og cruiser mye lavere enn max høyde for å komme frem i terreng.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...