Gå til innhold

Nå er Warcraft 1 og 2 tilgjengelig på GOG.com


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De burde også helomskrive nettdelen til å kunne spilles over internettet. Det kan vel neppe kreve særlig serverkapasitet med en så ussel kode vel? Samt å få det til å kjøre i Windows 10 med internettoppkoblet kamper burde være en selvfølge.

 

Så vidt jeg kan huske så er disse Warcraft 1 og 2 rene LAN-baserte spill som også har mulighet for en dørgende kjedelig enspillermodus. Det er LAN-spillingen som gjør at det er spillbart imho. Så nå burde de ta neste steg og få det til å bli spillbart over internettet med ordentlige hensyn til at man ikke blir hacket mens man er påkoblet.

 

 


Kan også bruke http://wargus.github.io/ om du har de gamle spillene
 
Se der ja. Leste ikke innlegget ditt før etterpå. Eierne kan jo bidra der og forbedre det åpne kildekodeprosjektet?
Endret av G
Lenke til kommentar

 

De burde også helomskrive nettdelen til å kunne spilles over internettet. Det kan vel neppe kreve særlig serverkapasitet med en så ussel kode vel? Samt å få det til å kjøre i Windows 10 med internettoppkoblet kamper burde være en selvfølge.

Eller bare la det bli spillbart i browseren.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

«I motsetning til disse eldre relikviene skal det "nyeste" innslaget i serien – Warcraft III: Reign of Chaos – få en mer omfattende oppussing.»

 

Dette blir feil. Oppussingen inkluderer også frozen throne og er derfor kalt Warcraft 3 reforged. Setningen i artikkelen gir inntrykk at det bare er reign of chaos som blir pusset opp. Som er feil.

 

Det kan fort lede til misforståelser. For det er ikke selvsagt at utvidelser også blir pusset opp. Ett eksempel er oppussingen av HOMM3 som ikke inkluderte spillets utvidelser.

 

Forslag til rettelse er å bare skrive at warcraft 3 blir oppusset

Endret av Kron
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Warcraft 2 er det beste som har skjedd siden skohornet ble oppfunnet. Alt annet fra samme univers er bare ræl (warcraft 1, warcraft 3, WoW)

Jeg er enig i at warcraft 2 er det beste spillet i serien. Men kan ikke støtte at f.eks det første spillet i serien var "ræl". For det første var det "det første". Var en kraftig forbedring i forhold til Dune 2 og det fantes nesten ingen andre RTS spill å sammenligne seg med i 94. Warcraft 3 syntes jeg tok gameplayet i feil retning med fokus på helter og mindre hærstyrker, men når det gjelder evnen til å formidle en historie var et et skritt i riktig retning. Warcraft 3 var et godt singel player spill, men ikke like bra som warcraft 2 i multiplayer. Men der igjen er nok brorparten av fansen uenig med meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

Warcraft 2 er det beste som har skjedd siden skohornet ble oppfunnet.

Alt annet fra samme univers er bare ræl (warcraft 1, warcraft 3, WoW)

 

 

 

 

Jeg er enig i at warcraft 2 er det beste spillet i serien.

Men kan ikke støtte at f.eks det første spillet i serien var "ræl".

For det første var det "det første".

Var en kraftig forbedring i forhold til Dune 2 og det fantes nesten ingen andre RTS spill å sammenligne seg med i 94.

Warcraft 3 syntes jeg tok gameplayet i feil retning med fokus på helter og mindre hærstyrker, men når det gjelder evnen til å formidle en historie var et et skritt i riktig retning.

Warcraft 3 var et godt singel player spill, men ikke like bra som warcraft 2 i multiplayer.

Men der igjen er nok brorparten av fansen uenig med meg.

 

 

 

- Jeg for min del likte veldig godt WarCraft Nr.1. på tross av de litt basic kontroll-funksjonene.

Men siden jeg gikk fra å spille Dune -2 så var det en smal sak å bli vant med det.

 

WarCraft Nr.2. gjorde det godt når det tok over stafettpinnen.

Jeg likte veldig godt variasjonen mellom units med blanding av land, vann og luft.

Historien i de to første var sammlet sett veldig bra fortalt.

 

WarCraft Nr.3. på sin side hadde også veldig bra historie formidling.

Men som du på peker så synes også jeg at så mye fokus på Heros gikk på bekostning av bl.a. vann units.

Som la til rette for WoW.

 

Men "WarCraft"-serien er ikke alene om å gjøre slike endringer.

Et annet veldig godt eksempel på akkurat dette er "Settlers"-serien.

--------------------------------------------------------------

Settlers Nr.1. startet også pretty basic.

Settlers Nr.2. bygget videre på det grunnleggende konseptet og ekspanderte mulighetene og i så måte økte komplesiteten i spillet.

Setters Nr.3. var en noe dumbed down tilnærming til Nr.2., men prøve å gjøre opp for det med å legge til valget a faction.

Settlers Nr.4. var ytterligere dumbed down der dem introduserte automatikk i kampene.

Men setter mye pes fra fans av serien prøve de å bøte litt på ting via expansion som re-introduserte ting fra tidligere spill, dog i nokså begrenset omfang.

Settlers Nr.5. var første spillet i serien som la vekt på Hero-konseptet.

Settlers Nr.6. Prøvde seg på å spleise orginal-konseptet med det nye systemet fra Nr.5., noe som etter min mening gav virkelig mening.

Setters Nr.7. og oppover bør ikke nevnes i høvelig konversasjon.

Side note...

Settlers 2 10th Edition var så dumbed down på grunn av den økte grafikk-kvaliteten at det ble rett og slett for dumt.(No pun intended...!!!)

--------------------------------------------------------------

 

Multiplayer var/er morsomt i alle spillene i "WarCraft"-seriens RTS-gren.

Dog må si meg enig i som nevnt i teksten over at Hero-konseptet i Nr.3. var mer til bry enn til nytte, i hvert fall for min del.

Men må si meg enig i at Multiplayer i Nr.2. var den morsomste opplevelsen, mye på grunn av vann-units.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...