Gå til innhold

– Nintendo NX vil ikke fokusere på spesifikasjoner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er en feil. Om ikke konsollen yter nok og har nok tredjeparts støtte feiler dere igjen.

 

Vel, ikke nødvendigvis. Det er rom for en ny Wii, jeg mener altså en maskin med moderat kraft, så fremt den tilbyr noen unike spillopplevelser som interesserer folk. Wii U klarte ikke å overbevise mengdene, det stemmer, men jeg tror ikke det betyr at Nintendo må krype til korset og prøve å karre seg til en plass ved siden av MS og Sony i kappløpet deres. 

 

Jeg titta bare så vidt på E3, men det latet ikke til at det var mange som nevnte NX når de annonserte spillene sine. Om det betyr at det ikke kommer støtte, eller at Nintendo har bedt de holde det hemmelig til de er klare å snakke om NX selv, får vi se. 

Lenke til kommentar

Spesifikasjonene avgjør hva slags innhold konsollen kommer til å få. Jeg forstår virkelig ikke hvordan NX skal kunne vinne på innhold hvis den ligger teknisk tilbake for konkurrentene og ikke klarer å kapre tredjepartsutviklerne. Nå skal man ikke legge for mye i denne ene uttalelsen, men det kan være en indikasjon på at Nintendo kommer til å lage nok en konsoll kun for sine egne titler.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er det feil å bynne å ønske at Nintendo skal gå samme vei som Sega for at vi skal få kunne oppleve spillene deres på maskiner som faktisk har noe til specs ?

 

Ellers er Mario og Zelda i 1080p drømmen iallefall 10 år unna. Og da rocker Sony og Microsoft med 4K konsoller.

 

Jeg ønsker ikke Sega's skjebne for noen. Snakker om å ligge på dødsleiet i år etter år, kun for å spytte ut middelmådige spill en gang i blant. Nei, hvis Nintendo ikke klarer å underholde massene lenger med sine egne ting, så håper jeg de ikke synker ned til samme nivå som Sega, og heller bare sier takk for seg som spill-utviklere. 

Lenke til kommentar

 

Det er en feil. Om ikke konsollen yter nok og har nok tredjeparts støtte feiler dere igjen.

 

Vel, ikke nødvendigvis. Det er rom for en ny Wii, jeg mener altså en maskin med moderat kraft, så fremt den tilbyr noen unike spillopplevelser som interesserer folk. Wii U klarte ikke å overbevise mengdene, det stemmer, men jeg tror ikke det betyr at Nintendo må krype til korset og prøve å karre seg til en plass ved siden av MS og Sony i kappløpet deres. 

 

Jeg titta bare så vidt på E3, men det latet ikke til at det var mange som nevnte NX når de annonserte spillene sine. Om det betyr at det ikke kommer støtte, eller at Nintendo har bedt de holde det hemmelig til de er klare å snakke om NX selv, får vi se. 

Uenig. De som strømmet til butikkene for å kjøpe Wii er nå mer enn fornøyd med spilling på telefon og tablet. Kommer nok aldri til å se noe lignende i konsollmarkedet igjen.

Lenke til kommentar

Spesifikasjonene avgjør hva slags innhold konsollen kommer til å få. Jeg forstår virkelig ikke hvordan NX skal kunne vinne på innhold hvis den ligger teknisk tilbake for konkurrentene og ikke klarer å kapre tredjepartsutviklerne. Nå skal man ikke legge for mye i denne ene uttalelsen, men det kan være en indikasjon på at Nintendo kommer til å lage nok en konsoll kun for sine egne titler.

 

Ja, det er en meningsløs framstilling å late som hardwaren og innholdet er to helt frittstående konsept som ikke påvirker hverandre. Innhold og hardware henger i høyeste grad sammen.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spesifikasjonene avgjør hva slags innhold konsollen kommer til å få. Jeg forstår virkelig ikke hvordan NX skal kunne vinne på innhold hvis den ligger teknisk tilbake for konkurrentene og ikke klarer å kapre tredjepartsutviklerne.

 

Vel, det er greit nok det men det er fler strategier enn 4K@60fps også. Hvis de lager en rimelig konsoll med "god nok" hardware og flotte tegneseriespill for den yngre garde så kan det blir bra. Foreldre er villige til å kjøpe spill som utvikler ungene, altså litt læring med i bildet, og underholdningsverdi til begge to. Nintendo har vært gode på dette, men det virker som om de har brukt for mye penger på et konsept som ikke burde være så dyrt + at de har prøvd å legge seg "midt imellom" og dermed kastet bort enda med kroner.

 

En Nintendokonsoll til maks 2500,- (inkludert 2 kontroller) hvor spillene også er moderat priset, si 250-350,-, vil antagelig selge veldig godt. Med forbehold om at spillene også følger den "gamle" oppskriften med superbra underholdningsverdi som ikke er hjernedød. De kan i tillegg få støtte for mange hjernedøde mobilspill og et stoooort utvalg av de gode gamle NES og SNES titlene.

 

Jeg har tro på Nintendo, men de har ikke forstått at seilskuta funker dårlig i motvind.

Lenke til kommentar

Det viktigste i spill er gameplay, men problemet er at hvis deres maskin ikke når opp til standarden til tredjeparts utviklere, så mister de støtte, og da er det Wii U all over again.

 

Jup tror spillutviklerene er veldig glade i at PS4 / One / PC er så like.

4.5 / 1.5 vill ikke endre dette da det kun er kraftigere gpu.

Å komme med noe helt annet som er svakere en one vil gå veien til Wii U.

De må opp på One nivå for å være med her.

Lenke til kommentar

Helt standard A4 utspill fra Nintendo dette her. Ingen er vel videre overrasket.

 

Ja, hadde blitt betrakteleg meir overraska om dei gjekk hardt ut og annonserte at dei nettopp skulle konkurrere på ytelse.

 

Samtidig hadde eg likt om dei kunne anekjent betydningen av god hardware. Dei treng ikkje å utfordre Sony og Microsoft, men dei treng noko som er lett å utvikle for, og som aller helst køyrer det meste i 1080p og 60fps utan at det ser for stusseleg ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Det er en feil. Om ikke konsollen yter nok og har nok tredjeparts støtte feiler dere igjen.

 

Vel, ikke nødvendigvis. Det er rom for en ny Wii, jeg mener altså en maskin med moderat kraft, så fremt den tilbyr noen unike spillopplevelser som interesserer folk. Wii U klarte ikke å overbevise mengdene, det stemmer, men jeg tror ikke det betyr at Nintendo må krype til korset og prøve å karre seg til en plass ved siden av MS og Sony i kappløpet deres. 

 

Jeg titta bare så vidt på E3, men det latet ikke til at det var mange som nevnte NX når de annonserte spillene sine. Om det betyr at det ikke kommer støtte, eller at Nintendo har bedt de holde det hemmelig til de er klare å snakke om NX selv, får vi se. 

Uenig. De som strømmet til butikkene for å kjøpe Wii er nå mer enn fornøyd med spilling på telefon og tablet. Kommer nok aldri til å se noe lignende i konsollmarkedet igjen.

 

 

Kanskje, eller kanskje ikke, vanskelig å si før vi vet noe om NX i det hele tatt. Jeg håper iallefall at det er mulighet for et firma å lage en suksesshistorie ut av et annerledes konsept. Trist om vi må nøye oss med NES på boler til evig tid. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...