Gå til innhold

Microsoft stenger Lionhead og avlyser Fable Legends


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde vore betre å venta med nedleggelse av utviklingsstudioa til spilla var ferdige.

 

Sånn at du sitter igjen med ein haug spill som kan vere potensielt fulle av bugs/trenger oppdateringer men ingen studio til å fikse di, og så måtte legge ned spillet etterpå, og gå i mye større tap

Lenke til kommentar

Ikke største tapet. Fable legends var på det beste kjedelig og i verste fall elendig. Voldtekt av Fable franchisen, så når de har brukt så mange år på noe ubrukelig så er det vel ikke verdt å holde de i live lenger. Etter at Mr. stor i kjeften slutta så har det ikke vært så mye styr rundt dem heller til å holde hypen oppe.

Lenke til kommentar

 

Hadde vore betre å venta med nedleggelse av utviklingsstudioa til spilla var ferdige.

 

Sånn at du sitter igjen med ein haug spill som kan vere potensielt fulle av bugs/trenger oppdateringer men ingen studio til å fikse di, og så måtte legge ned spillet etterpå, og gå i mye større tap

Umulig å gå i større tap enn de gjør nå. Hadde de gitt ut spillet ville det jo vært en mulighet for profitt. Må nesten anta at spillet var på oppløpet etter så mange år i utvikling. Virker ikke som det største prosjektet heller, så litt rart det har dratt it så lenge. Uansett synd for utviklerne som mest sannsynlig må ut å finne seg ny arbeidsgiver i et knallhardt miljø.

 

Når det er sagt har jeg aldri skjønt meg på Fable Legends. Virker ikke som et spill som noen ba om, og det kunne like gjerne vært en annen serie. Et ganske forvirret prosjekt i det store og hele. Tror det eneste folk ønsket seg fra Lionhead var Fable 4, og jeg synes i hvertfall det er synd at vi ikke får se det. Fable 2 er fortsatt et helt fantastisk spill.

Lenke til kommentar

Etter Peter Molyneux forlot studioet burde de satt fokus over på noe annet. Dette er hva som plager meg med store selskap. De fortsatt med Fables og melket det fordi de visste de kunne tjene penger på det, og nå når de ikke får noe utav det lenger så blir det lagt ned. Skift fokus da vel, bruk det talentet du har til noe fornuftig. Skam på dere Microsoft.

Lenke til kommentar

Er jo ikke spesielt overraskende da.

Forrige bra spillet som ble godt mottatt av bransjen kom i 2008.

 

De burde lagt Fabel dødt og heller satset på en oppfølger til Black & White. God sims er ikke akkurat den sjangeren som er mest overfylt og de hadde hatt gode vilkår med dagens teknologi.

 

Jeg har alltid håpet på en oppfølger til The Movies.

Makan til genialt sim-spill skal en lete lenger etter.

Det er selvsagt fortsatt mulig, for Microsoft sitter vel på rettighetene? Samme gjelder Black & White.

Lenke til kommentar

 

Hadde vore betre å venta med nedleggelse av utviklingsstudioa til spilla var ferdige.

 

Sånn at du sitter igjen med ein haug spill som kan vere potensielt fulle av bugs/trenger oppdateringer men ingen studio til å fikse di, og så måtte legge ned spillet etterpå, og gå i mye større tap

Seie seg sjølv at spill er ferdig når bugs er fiksa og oppdateringer ikkje lenger er nødvendig.

Lenke til kommentar

 

Den opprinnelige pressemeldinga er noe av det mest deprimerende og corporate jeg noensinne har lest

 

Utrolig feigt og teit å komme med sånt tull. Man legger selvsagt ikke ned gode studioer som bidrar og som lager bra spill.

 

Ganske historieløst å si dette, Bullfrog, Westwood, Origin, etc etc... tror nok det å stenge et studio er mer om strategi enn bidrag og kvalitet.

 

(og ja jeg er klar over at de 3 eksempla var det EA som stengte)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...