Gå til innhold

Disse nye flysetene vil gjøre mange forbannet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+130498

Tja, hvis det hadde sørget for mer plass mellom passasjerene så hadde det ikke vært så galt. Jeg kan overleve å sitte litt trangt fremover om jeg ikke også må sitte klemt inn i flyskroget i tillegg.

Lenke til kommentar

Tja, hvis det hadde sørget for mer plass mellom passasjerene så hadde det ikke vært så galt. Jeg kan overleve å sitte litt trangt fremover om jeg ikke også må sitte klemt inn i flyskroget i tillegg.

 

Personlig synes jeg å sitte som i tog virker mest gunstig, dvs rett mot hverandre, gir mere beinplass tilsynelatende, trangt sidelengs er irriterende, men framover er det jo så trangt at det det er direkte sysike ubehagelig.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

jeg vet ikke hvor mye det slår ut på fyreiser , men når man sitter vendt mor kjøreretningen på en buss ellr bil så er det ikke alle som føler seg friske

her man tatt hensyn til det ?

 

på tegningen virker det som det blir for trangt når man må bevege seg till og fra setet.

skal man forbi noen som sitter i nabosetet så må alle reise seg og ut i midgangen hvis man må på toaletet

Lenke til kommentar

De burde i det minste kjøre en intervjurunde, hvor man på forhånd fikk se hvem man kunne hvile øynene på i 10 timer. Om man bygget 27 % av seteoppsettet slik som dette, så kanskje noen hadde likt opplegget. Dating? Famileseksjon på flyet?

 

Billettpris vil vel også ha noe å si, for noe sier meg at flysselskapet tenker mer på sin profitt framfor din komfort. Hvordan skal man komme seg ut på toalettet fra en slik setekonfigurasjon? Jeg synes den delen av prosjektet ser veldig trangt og knotete ut.

 

Men, jeg har sansen for at man starter forsiktig og tilbyr noen prosenter av setene med andre konfigurasjoner. Passasjerene vil etterhvert lære hvilke de liker best ved å prøve det ut, og sånn sett finner man jo ut av det med populariteten.

 

Selv kunne jeg tenke meg at de delte inn flyet med 27 % liggende sovekabiner, hvor passasjeren ble loddtrukket til å skulle sove en tredjedel av tiden i en slik boks av flyturen, slik at man fikk sirkulert på hvilebehovet.

 

Ellers er dette med sovekabin litt mer aktuellt over langdistanse, og andre setekonfigurasjoner passer kanskje bedre på kortdistanser? Og skal man virkelig effektivisere dette, så blir det å sove som "drakula" noen timer. Man må gjerne ha hjelp av flyvertinnene til å komme seg ut av røret, dersom disse plasseres tett nok. Det kan bli litt ekstra arbeid for flyvertinnene når alle må på do titt og ofte.

 

Man kan vel ikke akkurat gi passasjerene anti-vanndrivende medisiner heller, eller kan man?

Endret av G
Lenke til kommentar

Hvorfor skulle det være noen forskjell om personen sittende foran deg, eller ved siden av deg når han fiser?

Har du blitt fisi rett i trynet før så skjønner du et det er en tanke mere kleint/ufint.

Nå sitter jo personen i midten bakoverlent , og med ladet kanon får jo de andre den rett i fleisen.

Pluss at man sitter ansikt til ansikt og skal holde maska . :p.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

 

 

Tja, hvis det hadde sørget for mer plass mellom passasjerene så hadde det ikke vært så galt. Jeg kan overleve å sitte litt trangt fremover om jeg ikke også må sitte klemt inn i flyskroget i tillegg.

 

Personlig synes jeg å sitte som i tog virker mest gunstig, dvs rett mot hverandre, gir mere beinplass tilsynelatende, trangt sidelengs er irriterende, men framover er det jo så trangt at det det er direkte sysike ubehagelig.

 

AtW

Tror det er trangere, med møtende seter blir det altid trangt for beina.

 

Problemet med dette designet er:

1 du kan ikke slå ned setet, de vil spare mest plass ved å ha setet helt rett og med minimal polstring.

2 du må ha små seter for å få komme deg til den inderste plassen.

 

Er krav til hvor kronglete det kan være og komme seg ut og inn.

 

Ståplassene er trolig mer behagelige en dette.

Den begrensend faktoren er egentlig lengden på lårbeinet og høyden.

Lenke til kommentar

Hvorfor er det ingen som satser på liggende passasjerer?

Det er plass til 3 etasjer med tynne senger i høyden, 3 i bredden burde være relativt problemfritt. Om man har ryggen på skrå opp vil man kunne utnytte plassen under som benplass til passasjeren bak, i tilegg til at det er både med behagelig og praktisk mtp. spising osv.

Det er både mer behagelig, færre helserisikoer om bord(vann i bena/blodpropp osv) og plassbesparende. Jeg anslår at man kan få plass til 9 stk på samme plass som 6 stk nå.

 

Tenker noe slikt, men med ryggen tiltet på skrått opp og bena på skrått ned så man ligger som i en stressless, slik at man kan utnytte plassen bedre.

 

Bunk+Beds.png

 

Men at man ligger som dette i sengen:

magic-large-recliner-stressless.jpg

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Hvorfor er det ingen som satser på liggende passasjerer?

Det er plass til 3 etasjer med tynne senger i høyden, 3 i bredden burde være relativt problemfritt. Om man har ryggen på skrå opp vil man kunne utnytte plassen under som benplass til passasjeren bak, i tilegg til at det er både med behagelig og praktisk mtp. spising osv.

Det er både mer behagelig, færre helserisikoer om bord(vann i bena/blodpropp osv) og plassbesparende. Jeg anslår at man kan få plass til 9 stk på samme plass som 6 stk nå.

 

Tenker noe slikt, men med ryggen tiltet på skrått opp og bena på skrått ned så man ligger som i en stressless, slik at man kan utnytte plassen bedre.

 

 

 

Jeg har tenkt på det samme selv, på lange reiser ville jeg heller ha ligget, men tror kanskje noe av problemet er utnyttelse av midtganger og å ha flere senger i bredden, er jo et helvete å være innerst og må klatre over andre fremmede mennesker i en seng.

 

AtW

Lenke til kommentar

Har man flyskrekk og er i tillegg klaustrofobisk er dette ille .

Det er trangt nok i dag da man har godt med rom over og rundt hodet kan bevege armene forholdsvis fritt og har åpen sikt fremover i retningen over setet foran.

 

Joa, men i dag er det rimelig ille for å alle å sitte i en trang drittstol å få hovne kjipe føtter å være sliten når man kommer fram.

 

AtW

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...