Gå til innhold

Disse nye flysetene vil gjøre mange forbannet


Anbefalte innlegg

 

 

 

 

Har man flyskrekk og er i tillegg klaustrofobisk er dette ille .

Det er trangt nok i dag da man har godt med rom over og rundt hodet kan bevege armene forholdsvis fritt og har åpen sikt fremover i retningen over setet foran.

 

 

Joa, men i dag er det rimelig ille for å alle å sitte i en trang drittstol å få hovne kjipe føtter å være sliten når man kommer fram.

 

AtW

Ja det er noe dritt. Har selv urolige bein så det er det noe jeg hater er det flyreiser lengre enn 45-60 minutter hvor jeg ikke har setet ved midtgangen.

Og at man blir ikke noe yngre heller (med tanke på blodsirkulasjon i beina flere tusen fot tilværs).

Kan jo minne om denne :

Reduser risikoen for blodpropp under flyturen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Hvorfor skulle det være noen forskjell om personen sittende foran deg, eller ved siden av deg når han fiser?

Har du blitt fisi rett i trynet før så skjønner du et det er en tanke mere kleint/ufint.

Nå sitter jo personen i midten bakoverlent , og med ladet kanon får jo de andre den rett i fleisen.

Pluss at man sitter ansikt til ansikt og skal holde maska . :p.

 

 

For ikke å snakke om å skulle holde maska (ansiktstrekk, ansiktuttrykk), når man skal prøve å skvise ut fisen langsomt og snikende. Det blir værre når noen kan stirre direkte på deg.  :p

 

Ser for meg dette for en stakkars med dårlig mage:

 

Excuse me, got to go to the toilet. Andre gang: Excuse me GOT to go to the toilet. Tredje gang Excuse me need to go to the toilet. Excuse, HURRY UP, I've got to FART. :blink:  Da flytter de seg nok raskt.

 

Kveg som blir nevnt har ingen skrupler med å slippe fis. Mens om man gjør det på flyet fra en menneskeskrott, så ser man kanskje noen som får "mord i blikket"  :realmad:  :grin:

Endret av G
Lenke til kommentar

 

Hvorfor er det ingen som satser på liggende passasjerer?

Det er plass til 3 etasjer med tynne senger i høyden, 3 i bredden burde være relativt problemfritt. Om man har ryggen på skrå opp vil man kunne utnytte plassen under som benplass til passasjeren bak, i tilegg til at det er både med behagelig og praktisk mtp. spising osv.

Det er både mer behagelig, færre helserisikoer om bord(vann i bena/blodpropp osv) og plassbesparende. Jeg anslår at man kan få plass til 9 stk på samme plass som 6 stk nå.

 

Tenker noe slikt, men med ryggen tiltet på skrått opp og bena på skrått ned så man ligger som i en stressless, slik at man kan utnytte plassen bedre.

 

 

 

Jeg har tenkt på det samme selv, på lange reiser ville jeg heller ha ligget, men tror kanskje noe av problemet er utnyttelse av midtganger og å ha flere senger i bredden, er jo et helvete å være innerst og må klatre over andre fremmede mennesker i en seng.

 

AtW

 

 

Det blir uansett litt dårligere plassutnyttelse med seng vil jeg tippe. Men hvem vet. Hvorfor skal man plent gå inn i sengen sidelengs. Hvorfor ikke bli dyttet inn i et rør med bena først, som på likstuen? Det fordrer assistanse for å komme seg inn og ut. Blir sikkert noen som kommer til å tisse i sengen og det der. Men, det er vel like grisete om noen tisser i flysete (spesiellt for gamle folk og de med inkontinens). Man måtte ha hatt svært enkle madrassoverflater å kunne rengjøre. Kanskje til og med et eller annet steriliserende opplegg.

 

Med den sidelengsmatede sengtypen som på foto, så må man ha skillevegg om man plasserer to kolonner ved siden av hverandre. Det fordrer midtgangsdeling for to og to senger. Blir kanskje flere midtganger av et sånn opplegg.

Endret av G
Lenke til kommentar

 

Har man flyskrekk og er i tillegg klaustrofobisk er dette ille .

Det er trangt nok i dag da man har godt med rom over og rundt hodet kan bevege armene forholdsvis fritt og har åpen sikt fremover i retningen over setet foran.

 

Joa, men i dag er det rimelig ille for å alle å sitte i en trang drittstol å få hovne kjipe føtter å være sliten når man kommer fram.

 

AtW

 

 

 

Jeg er enig i at man burde kunne kjøpe seg seng. Så kommer det jo an på implementeringen da, hvor dyrt det blir å reise slik. De bør vel sette av en seterad eller to med frie ledige seter, slik at om noen ikke orker eller får sove kan få slippe. De setene går på rotasjon for de som har tildelt seng.

Endret av G
Lenke til kommentar

 

 

Hvorfor skulle det være noen forskjell om personen sittende foran deg, eller ved siden av deg når han fiser?

 

Har du blitt fisi rett i trynet før så skjønner du et det er en tanke mere kleint/ufint.

Nå sitter jo personen i midten bakoverlent , og med ladet kanon får jo de andre den rett i fleisen.

Pluss at man sitter ansikt til ansikt og skal holde maska . :p.

 

For ikke å snakke om å skulle holde maska (ansiktstrekk, ansiktuttrykk), når man skal prøve å skvise ut fisen langsomt og snikende. Det blir værre når noen kan stirre direkte på deg.  :p

 

Ser for meg dette for en stakkars med dårlig mage:

 

Excuse me, got to go to the toilet. Andre gang: Excuse me GOT to go to the toilet. Tredje gang Excuse me need to go to the toilet. Excuse, HURRY UP, I've got to FART. :blink:  Da flytter de seg nok raskt.

 

Kveg som blir nevnt har ingen skrupler med å slippe fis. Mens om man gjør det på flyet fra en menneskeskrott, så ser man kanskje noen som får "mord i blikket"  :realmad:  :grin:

Hehe :p

Jeg har store problemer med å holde maska og ikke briste ut i latter i slike scenario.

Litt avhenger av lydbildet kanskje , noen er morsommere enn andre - plysterende melodiøse (barnslig humor kan så være.. jeg vet).

Lenke til kommentar

Jeg har tenkt på det samme selv, på lange reiser ville jeg heller ha ligget, men tror kanskje noe av problemet er utnyttelse av midtganger og å ha flere senger i bredden, er jo et helvete å være innerst og må klatre over andre fremmede mennesker i en seng.

 

AtW

Det er ikke flere senger sånn sett, men 1 bred seng. Hvordan utnytter man midtgangen dårligere?

Men, ja, ser for meg at de alle må ut når den innerste må på do, men slik er det jo nesten i dag også og det blir slik med løsningen skissert i artikkelen.

Lenke til kommentar

 

Jeg har tenkt på det samme selv, på lange reiser ville jeg heller ha ligget, men tror kanskje noe av problemet er utnyttelse av midtganger og å ha flere senger i bredden, er jo et helvete å være innerst og må klatre over andre fremmede mennesker i en seng.

 

AtW

Det er ikke flere senger sånn sett, men 1 bred seng. Hvordan utnytter man midtgangen dårligere?

Men, ja, ser for meg at de alle må ut når den innerste må på do, men slik er det jo nesten i dag også og det blir slik med løsningen skissert i artikkelen.

 

 

Jævlig kjipt å måtte vekkes når du har betalt ekstra for å få sove.  :hm:

Lenke til kommentar

Det blir jo billigere enn det er i dag da man får plass til flere personer på flyet. Joda, kjipt å bli vekket, men heller det enn å sitte "flettet" sammen med 2 andre personer.

 

+billigere

+behageligere

+mindre helseproblemer

-deler seng med 2 andre

-må ut av sengen når noen skal på do

-kan bli noe klaustrofobisk for noen

Lenke til kommentar

De kunne jo hatt senger i noen få bagasjehyller, og heist disse opp med vaier også klemt på en spenne som holdt det hele i låst/sikker posisjon. Fremdeles klaustrofobisk, men om man lukker øynene og lar være å bevege armene for mye, og bruker tiden til det den var ment som, å sove så burde dette for mange gå helt greit. Man kan sikkert montere en panikknapp, og utstyre kabinen med beroligende piller og likn. tiltak.

 

Og dersom det ikke var vanlige seter under denne "bagasjehyllen" (å reise som baggasje  :p ), så blir arbeidsrommet til å heise "hyllen" tilbake til taket mye enklere å utføre. Man ber passasjerene under om å flytte seg ut på gulvet, og lar flyvertinnene ordne inntreden og uttreden fra hyllen.

 

Man kunne eksempelvis hatt spesielle liggeseter (les: luksusklasse), som kun lar seg være i liggestilling i det man heiser hyllen ovenfor opp og ned. Man kunne for eksempel hatt en bar i flyet, hvor disse passasjerene fikk ekstraservice mens han i "hattehyllen" over blir heist opp og ned for å gjøre sitt fornødne, eller hva det måtte være. Er du heldig/uheldig, så blir det masse ekstra service fra baren for deg som luksuspassasjer.

 

 

EDIT:

Jeg kom på plutselig på en ny variant. Hva om man lager sånne skibokser som sirkulerer som et revolvermagasin. Også får den som er nærmest gulvet anledning til avstigning eller påstigning til søvnens herligheter.

 

Banen til "magasinet" kunne være oval/eliptisk slik at den er smalest i horisontalt plan, og høyest i vertikalt plan. På midten er det plass til to stykk "skibokser".

 

Forresten banen kunne være nesten eliptisk, hvorpå den er litt rettere inn mot midten der midterste skiboks møter midtgangen i flyet.

 

 

post-30484-0-77447200-1436914126_thumb.jpg

Endret av G
Lenke til kommentar

Men stoler der man må krabbe over andre er ok? Man klarer ikke smyge seg forbi sidepassasjerene nå heller akkurat.

Men ja, tviler på at det blir realitet, men jeg hadde absolutt foretrukket å fly liggende...

Man må ikke krabbe over noe som sitter i stoler. Hadde blitt rimelig forbanna om folk ikke hadde føttene sine ned på gulvet når de måtte forbi meg i stol. Det er trangt men går greit å smyge seg forbi. Jeg hadde definitivt også foretrukket liggende om jeg fikk velge, men ikke for enhver pris.

Lenke til kommentar

Man kunne eksempelvis hatt spesielle liggeseter (les: luksusklasse), som kun lar seg være i liggestilling i det man heiser hyllen ovenfor opp og ned.

Tror ikke det er så lett å selge inn en løsning som er mye dårligere enn dagens løsning på "luksusklasse". ;) Pr. idag er det jo helt glimrende på luksusklasse. Man har nærmest egne kupéer med store stoler som kan justeres ut til en seng helt som man selv vil.

Lenke til kommentar

hva med rømningsveier ?

det er ingen som har tenkt på det her

 

Vet ikke helt. Det er et godt poeng. Jeg tenkte litt på det, men det blir en egen kategori, som må analyseres. Kanskje rømningsveibehovet dreper idéer til slutt.

 

Hva med eksploderende "flyhud", og katapultrømning av "kistene"? "Kistene" kan jo ha oppblåsbare flyteegenskaper innebygget, når de kommer i kontakt med vann. En slik kiste gjør nok at man overlever lengre dersom man havner helskinnet ut i havet, enn om man må svømme i redningsvest, og var uheldig og ikke kom ombord i flåten (faller uti eller noe annet spektakulært noe).

 

Eksplosiver innebygget i flyet ville kanskje ikke være særlig smart i forhold til terrorisme da, men..

 

post-30484-0-77447200-1436914126_thumb.j

 

Denne her karusellen kan jo ha innebygget automatisk utmating, som dumper folk ut på gulvet, aktivert av pilot/flyvertinne, fjernstyrt.

Endret av G
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...