Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kaskofritt billån


Anbefalte innlegg

Hoppla! 

 

Kikket litt på billån rundt omkring, og ser at Santander tilbyr noe de kaller kaskofritt billån. 

Ved tradisjonelt billån så tar banken sikkerhet i bilen, også kalt pant i kjøretøy. Og som det sier seg selv så krever banken at du har fullkasko på bilen, slik at de har en sikkerhet for å få tilbake pengene om man for eksempel skulle totalvrake bilen. Men som sagt hvis man tar kaskofritt billån vil man slippe unna med for eksempel ansvarsforsikring, noe som gjør ting en god del billigere for en person under 23 som meg selv. Men, det som ikke kommer frem under informasjon om lånet er hvor disse pengene skal forsikres. Det burde jo ikke gå an å låne inntil 150 000 uten å ha sikkerhet for lånet? Eller er det slik at man får besøk av et par karer på kveldstid som kunne tenkt seg å ta kneskålene dine dersom penga ikke kommer inn?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er i prinsippet et forbrukslån. Jeg vil tro de også stiller krav til jobb og inntekt. Og vraker du bilen må du betale på en vraket bil.

 

Jo, måten de får denne matten til å gå opp er ved å ha 20% rente, altså et ENORMT uøkonomisk lån utelukkende for knøler som ikke skjønner hva de driver med. 

 

Pengene får de før eller senere, det er ikke noe problem.

 

 

Var det jeg regnet med, takk for svar! Bare surr med andre ord. Bedre å låne opp noe på leiligheten da

Lenke til kommentar

Jepp! :)

 

Som sagt, kjenner til flere ungdommer som betaler veldig dyre kaskoforsikringer for relativ billige biler.

Noe som gjør totale bil-kostnader unødvendig høye.

 

Da er det lett å regne ut at kaskofritt billån blir mye billigere, etter skattefradrag av renter. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Man bør jo i tilfelle sette opp et regnestykke, med og uten kasko og hvor mye mer man betaler på lånet med kaskofritt lån.

 

Hvis man skader egen bil, eller får skylden i en ulykke, får man jo ikke en krone av forsikringen og står igjen med en bil som kanskje ikke er verdt mer enn vrakpant og må fortsatt betale lånet.

 

I tillegg har en del (alle?) forsikringsselskap gratis ruteskift og veihjelp med kasko.

 

 

Vil uansett anbefale delkasko over ansvar. Det koster mer, men slipper med egenandel på ruteskift og man får igjen penger ved tyveri/brann.

Lenke til kommentar
Vil uansett anbefale delkasko over ansvar. Det koster mer, men slipper med egenandel på ruteskift og man får igjen penger ved tyveri/brann.

 

 

Me2 :)

 

I tillegg får man vei-hjelp, måtte selv bruke tjenesten for ca en mnd. siden. Startsperren klikket og tauing til verksted måtte til.

 

500,- egenandel.

 

Og delkasko er vanligvis relativ billig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kaskofritt billån er forsåvidt belastet med såpass høy rente man helst burde ha penga klar innen ganske kort tid med andre ord. Lar man et billån med nesten 20% rente surre og gå for lenge blir det fort dyrt skjønner jeg. Problemet er det at kaskoforsikring på meg selv for helt standard biler som snart er 10 år gamle fortsatt ligger på 30-40 000 med startbonus :rofl:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...