Gå til innhold

Kabinettprodusent stengt i Kina


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For ikke lenge siden så var det barnearbeid, selvmord, nå miljøsvin, hva blir det neste apple finner på tro :roll::nei:

 

Vel Apple og sikkert de fleste andre produsenter av pcer, Tver og annet tek har holdt på med slikt i mange år, så spørsmål er vel hva er det neste som blir oppdaget. Det er en grunn for at en kan kjøpe noe så kompleks som en splitter ny datamaskin for 3 tusenlapper.

Lenke til kommentar

HSBC er ett engelsk firma, og er i utgangspunktet en bank. Det er miljøvernere som har presset på for å få stengt fabrikken, pga forurensing i nærmiljøet samt stram lukt, så dette er ikke en ny hastesak. Hele fabrikken er ikke stengt men deler av den, slik at de må gjøre oppgraderinger for å få bukt med forurensingen. At dette skader pc-markedet får så være, at den har redusert folks livskvalitet i mange år er det ingen som bryr seg om.

 

Hardware.no, prøv igjen.

Lenke til kommentar
Raptor' timestamp='1318873994' post='18456877']

For ikke lenge siden så var det barnearbeid, selvmord, nå miljøsvin, hva blir det neste apple finner på tro :roll::nei:

Hvorfor slenger du ikke på Acer, Dell, Lenovo og Sony i den listen din? :)

 

Jeg kan ikke huske Acer, Dell, Lenovo og Sony har vært i media ang alt dette, men om de har det så beklager jeg at jeg "kun" rakker ned på apple. Bedre slik?

Lenke til kommentar

Det blir interessant å se hva div. slike saker i Kina vil få av ringvirkninger de neste årene. Det har vært flere lignende saker og det vil nok bare bli fler og vesten har gjort seg avhengig av østen.

 

Ellers positivt at det tas tak i sterkt forurensende aktivitet samt slaveaktige arbeidstilstander rundt om i verden. Jeg betaler heller mer for produktene enn denne bruk&kast normen produsentene har lagt opp til siste 15-20 år.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Raptor' timestamp='1318873994' post='18456877']

For ikke lenge siden så var det barnearbeid, selvmord, nå miljøsvin, hva blir det neste apple finner på tro :roll::nei:

Hvorfor slenger du ikke på Acer, Dell, Lenovo og Sony i den listen din? :)

Jeg kan ikke huske Acer, Dell, Lenovo og Sony har vært i media ang alt dette, men om de har det så beklager jeg at jeg "kun" rakker ned på apple. Bedre slik?

Ok, dette blir off-topic, men det er vel Foxconn og andre kinesiske leverandører som er synderen her? Du er kanskje klar over at disse leverer til mange andre enn Apple?

Lenke til kommentar
Raptor' timestamp='1318884882' post='18458104']
Raptor' timestamp='1318873994' post='18456877']

For ikke lenge siden så var det barnearbeid, selvmord, nå miljøsvin, hva blir det neste apple finner på tro :roll::nei:

Hvorfor slenger du ikke på Acer, Dell, Lenovo og Sony i den listen din? :)

Jeg kan ikke huske Acer, Dell, Lenovo og Sony har vært i media ang alt dette, men om de har det så beklager jeg at jeg "kun" rakker ned på apple. Bedre slik?

Ok, dette blir off-topic, men det er vel Foxconn og andre kinesiske leverandører som er synderen her? Du er kanskje klar over at disse leverer til mange andre enn Apple?

Det er jo bra at Samsung ikke bruker Foxconnda :thumbup: så da får vi håpe apple også styrer unna..

 

 

 

 

Fremfor å gjøre trollingen ekstra synlig puttet jeg heller brukeren på ignorelisten.

 

Det er kansje best det :D

Lenke til kommentar

Foxconn har en finger med i andre ting enn bare det du har hørt om.

For eksempel, minneslottene, PCI-E slottene, og CPU sokkelene er ALLE laget hos Foxconn og brukes mest sannsynlig på DITT hovedkort.

 

Håper dette ikke er miljøtull fra miljøvernerne som vanlig, for det er en gruppe folk jeg har mistet all respekt for i det siste.

Lenke til kommentar
Raptor' timestamp='1318884882' post='18458104']
Raptor' timestamp='1318873994' post='18456877']

For ikke lenge siden så var det barnearbeid, selvmord, nå miljøsvin, hva blir det neste apple finner på tro :roll::nei:

Hvorfor slenger du ikke på Acer, Dell, Lenovo og Sony i den listen din? :)

Jeg kan ikke huske Acer, Dell, Lenovo og Sony har vært i media ang alt dette, men om de har det så beklager jeg at jeg "kun" rakker ned på apple. Bedre slik?

Ok, dette blir off-topic, men det er vel Foxconn og andre kinesiske leverandører som er synderen her? Du er kanskje klar over at disse leverer til mange andre enn Apple?

Det er jo bra at Samsung ikke bruker Foxconnda :thumbup: så da får vi håpe apple også styrer unna..

Nja, det stiller vel ikke akkurat Samsung i noe bedre lys at de selv er like ille som Foxconn, og driver rovdrift både på sine egne ansatte og miljøet:

http://www.huffingtonpost.com/elizabeth-grossman/bad-news-from-korea-young_1_b_808575.html

http://goodelectronics.org/news-en/how-motorola-samsung-and-other-giants-break-chinas-pollution-rules

 

Samsung bruker også underleverandører i Kina, og har like mye å skamme seg over der:

http://asia.cnet.com/blogs/microsoft-hp-samsung-shamed-in-report-on-prison-like-factory-conditions-in-china-62115950.htm

 

Så ja, man kan håpe at Apple blir flinkere til å styre unna slike underleverandører...men det vil ikke nødvendigvis være gunstig for Samsung...

Lenke til kommentar
Raptor' timestamp='1318884882' post='18458104']
Raptor' timestamp='1318873994' post='18456877']

For ikke lenge siden så var det barnearbeid, selvmord, nå miljøsvin, hva blir det neste apple finner på tro :roll::nei:

Hvorfor slenger du ikke på Acer, Dell, Lenovo og Sony i den listen din? :)

Jeg kan ikke huske Acer, Dell, Lenovo og Sony har vært i media ang alt dette, men om de har det så beklager jeg at jeg "kun" rakker ned på apple. Bedre slik?

Ok, dette blir off-topic, men det er vel Foxconn og andre kinesiske leverandører som er synderen her? Du er kanskje klar over at disse leverer til mange andre enn Apple?

 

Men det er ikke mange andre enn eplet som har en tidligere sjef som blir filmet når han tydelig mener dette ikke er noe å bry seg om.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...