Gå til innhold

Råd til den yngre deg


VRK18

Anbefalte innlegg

Denne tråden gjelder i første omgang den litt eldre garde på forumet (ca 40 år og oppover). Hvis du kunne kommet i kontakt med den yngre versjonen av deg selv (si som 20-åring), hvilke råd ville du gitt på livets vei?

 

PS! Det er snakk om generelle råd og ikke lottotall e.l.

Endret av VR-katten
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne tråden gjelder i første omgang den litt eldre garde på forumet (ca 40 år og oppover). Hvis du kunne kommet i kontakt med den yngre versjonen av deg selv (si som 20-åring), hvilke råd ville du gitt på livets vei?

 

Jeg har utviklet meg hvert år så det gir like stor mening å gi meg råd bare et år tilbake. Jeg er en del under 40 år, men har noen gode råd til meg som 20 åring.

 

Det beste rådet jeg kan gi til meg selv er nok å bry meg mindre om hva andre synes og mener. Ikke la meg påvirkes av andre og være meg selv. Hvis jeg hadde konsentrert meg om mine ting i større grad så kunne jeg fått til mer er jeg ganske sikker på.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg er ikke 40 enda, men er nærmere 40 enn 20.

 

Mitt råd hadde vært å ikke ta en utdannelse utifra hjertet men en der man faktisk får en jobb der lønna er i samsvar med arbeidet man legger i jobben. Være mer kynisk rett og slett.

 

Å være kynisk på bekostning av seg selv høres ikke umiddelbart ut som noe godt råd.

Lenke til kommentar

 

Jeg er ikke 40 enda, men er nærmere 40 enn 20.

 

Mitt råd hadde vært å ikke ta en utdannelse utifra hjertet men en der man faktisk får en jobb der lønna er i samsvar med arbeidet man legger i jobben. Være mer kynisk rett og slett.

 

Å være kynisk på bekostning av seg selv høres ikke umiddelbart ut som noe godt råd.

 

 

Det er ikke nødvendigvis på bekostning av deg selv, artig utdannelse er ikke det samme som artig jobb.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

Jeg er ikke 40 enda, men er nærmere 40 enn 20.

 

Mitt råd hadde vært å ikke ta en utdannelse utifra hjertet men en der man faktisk får en jobb der lønna er i samsvar med arbeidet man legger i jobben. Være mer kynisk rett og slett.

 

Å være kynisk på bekostning av seg selv høres ikke umiddelbart ut som noe godt råd.

 

 

Det er ikke nødvendigvis på bekostning av deg selv, artig utdannelse er ikke det samme som artig jobb.

 

AtW

 

Nettopp. Hadde jeg kunne valgt om igjen hadde jeg valgt en jobb som hadde gitt en god inntekt. Jeg og broderen har begge 3 års utdannelse, men han ligger an til å snart tjene mer enn 10 ganger så mye som meg neste gang han blir forfremmet. Han jobber kun dag (med litt telefontid på kveld og helg), men jeg har tre-delt turnus. Ikke fett, selv om jobben i seg selv er gøy. At vi på golvet konsekvent kommer dårligst ut når det skal skje nedskjeringer i helsevesenet er heller ikke så veldig gøy.

 

Så 20 år gamle meg; drit i at du liker å jobbe med mennesker, få deg en hjernedød "bak PC-en jobb" og tjen mye mer uten å måtte stresse like mye.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...