Gå til innhold

PlayStation VR - Generell diskusjon


LarZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Butikk i Oslo / omegn som har test set-up av PS VR med Driveclub og ratt-pedaler?

 

Jeg har akkurat oppgradert fra PS3 til PS4 Pro. Det er bilspill som driver gaming intressen min, spiller omtrent ikke andre spill. Så før jeg investerer 5,5K i PS VR kunne jeg tenkt meg å prøve det i bilspill, ikke så interessert i noen av de andre spillene

Lenke til kommentar

Butikk i Oslo / omegn som har test set-up av PS VR med Driveclub og ratt-pedaler?

 

Jeg har akkurat oppgradert fra PS3 til PS4 Pro. Det er bilspill som driver gaming intressen min, spiller omtrent ikke andre spill. Så før jeg investerer 5,5K i PS VR kunne jeg tenkt meg å prøve det i bilspill, ikke så interessert i noen av de andre spillene

Hvis du aldri har prøvd psvr før, er det ikke sikkert det er så lurt å dømme det basert på en kjapp test i butikk. Det å få settet til å sitte helt riktig på hodet er en ferdighet jeg brukte noen timer på å mestre. Med litt uflaks konkluderer du med at dette ikke var noe for deg, når alt du trengte var litt mer tid.

 

Driveclub er uansett ikke så mye å skryte av. Hvis bilspill er alfa og omega for deg, ville jeg sittet på gjerdet inntil videre.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

 

Butikk i Oslo / omegn som har test set-up av PS VR med Driveclub og ratt-pedaler?

Jeg har akkurat oppgradert fra PS3 til PS4 Pro. Det er bilspill som driver gaming intressen min, spiller omtrent ikke andre spill. Så før jeg investerer 5,5K i PS VR kunne jeg tenkt meg å prøve det i bilspill, ikke så interessert i noen av de andre spillene

Hvis du aldri har prøvd psvr før, er det ikke sikkert det er så lurt å dømme det basert på en kjapp test i butikk. Det å få settet til å sitte helt riktig på hodet er en ferdighet jeg brukte noen timer på å mestre. Med litt uflaks konkluderer du med at dette ikke var noe for deg, når alt du trengte var litt mer tid.

Driveclub er uansett ikke så mye å skryte av. Hvis bilspill er alfa og omega for deg, ville jeg sittet på gjerdet inntil videre.

Har da sett andre her inne skryte av driveclub vr.

Lenke til kommentar

Nå har jeg bare prøvd demoen, men jeg synes litt av poenget med VR må være innlevelse. Og når man kan sladde rundt med flat pedal mesteparten av tiden, sliter jeg litt med å kjøpe opplevelsen. Mario kart VR kunne vært fett, men når det ser ut som en ordentlig bil, vil jeg at det skal oppføre seg sånn også.

Lenke til kommentar

 

Har da sett andre her inne skryte av driveclub vr.

 

 

 

Hei (:  Ja, jeg synes eksempelvis Driveclub VR er gøy og tenker det er noe undervurdert.  Det har alle PSVRs små problemer, men disse kan jeg leve med (oppløsning, at bildet av og til glir litt til siden og stopp der etc.).  Totalt sett synes jeg det har en av de bedre VR-opplevelsene. 

 

Igjen, folks spillpreferanser er veldig forskjellige.  Mange synes Rez er bra, men jeg finner det kjedelig. Jeg synes til gjengjeld RIGS er en ren åpenbaring for VR-spill, og spiller faktisk også endel Destiny i Cinematic Mode.  Sistnevnte delvis fordi min grusomme Grundig-TV har er fryktelig input lag.  Men, jeg liker VR generelt sett.  Synes opplevelsen av å spille på denne måten er helt herlig.  Å blokkere ute alt annet, og falle inn i spillverdenen - enten den er i 3D, eller på en virtuell skjerm.  

 

Det er noe her... gleder meg til PS5 + PSVR 2.0 ;)

Lenke til kommentar

Hvordan er spillet? Ser det fikk litt spredt omtale jevnt over.

Har testet en del spill til Gear VR og Oculus Rift CV1 og må si at det er et av de mest "fullstendige" spillene jeg har testet. Nok Innhold til å kalle det et skikkelig spill og ikke bare en "Introduksjon til VR". Men jeg skulle gjerne ønsket å ha Move kontrollene i spillet da.. også er det litt dyrt.. 500spenn er litt mye syntes jeg..

 

Kan sammenligne det litt med Edge of Nowhere til Rift..

Lenke til kommentar

Nå har jeg bare prøvd demoen, men jeg synes litt av poenget med VR må være innlevelse. Og når man kan sladde rundt med flat pedal mesteparten av tiden, sliter jeg litt med å kjøpe opplevelsen. Mario kart VR kunne vært fett, men når det ser ut som en ordentlig bil, vil jeg at det skal oppføre seg sånn også.

Samme her bare spillet demo av driveclub, men vet vi noe om spillet uten teste det.

 

 

Hvordan er spillet? Ser det fikk litt spredt omtale jevnt over.

Har testet en del spill til Gear VR og Oculus Rift CV1 og må si at det er et av de mest "fullstendige" spillene jeg har testet. Nok Innhold til å kalle det et skikkelig spill og ikke bare en "Introduksjon til VR". Men jeg skulle gjerne ønsket å ha Move kontrollene i spillet da.. også er det litt dyrt.. 500spenn er litt mye syntes jeg..

 

Kan sammenligne det litt med Edge of Nowhere til Rift..

 

Kan man røre på seg da man spiller det.

 

Spillet har utrolig nok ikke støtte for Move kontrollere :p Tror jeg vil kjøpe spillet med tid og stunder :)

Når skal du kjøpe det, si i fra da.  :tease:

Lenke til kommentar

Hvordan oppleves tracking i psvr nå? Hvor bør kamera plasseres osv?

 

Her sitter vi 3 m fra tven i sofaen. Har dere mye plass til bevegelse, eller er det nok om man kan stå oppreist og veive med armene?

 

Er ekstremt på vippen med psvr eller oculus rift. Har en okey gaming pc i nedre sjikt mtp kravene til rift (980m) og har ikke Ps4 fra tidligere. Blir evt en pro da jeg har hdr-TV. Men det er jammen ikke bare bare å få bestemt seg merker jeg!

Endret av Niram
Lenke til kommentar

Ser den. Fordelen med PSVR er at det er en ensartet opplevelse for alle, så derfor kan utviklerene finpusse og vite at opplevelsen blir det samme hos alle som det de selv ser. Det kvalitetssikrer. På PC varierer GPU-kortene på features og ytelse, så det er mye verre å optimalisere spill, noe som vanligvis ender i at noen får er bra veldig opplevlse der de har lagt innsatsen (GPU+CPU+RAM) og andre får en nedskalert opplevelse. Fordelen med PC er jo at det er enkelt å oppgradere hardware. Vet ikke hvordan dette blir på PS4. Fordelen til PC er jo litt bedre oppløsning. Ikke all verden da, men OR har 2,6 MP mot PSVR på 2 MP.

Edit: Det er en del folk som er plaget med drifting på PSVR. Dette bør vel også være med i beslutningsmixen. Det samme skjer også på mobiler som bare har aksellerometer. De telefonene som har gyro i tillegg har ikke dette problemet, så det kan jo tyde på at Sony har spart litt penger på en feature som jeg mener er høyst nødvendig for en god opplevelse av tech'en.

Endret av vidor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Irriterer meg bare grønn over at den vr-boksen ikke har HDR passthrough på HDMI. Har sony sagt noe om det etter launch?

 

"Minuset" med PS VR for min del er at totalpakken blir en del dyrere enn Rift. Dette fordi jeg må etablere meg i PS-økosystemet med move-kontrollere, kamera etc i tillegg til at spillene er noe dyrere enn på PC så vidt jeg har skjønt.

 

Også er det dette med tracking da, blir spennede å se om Sony kan supplere med software-oppdatering eller støtte for flere kameraer ala Rift for å bedre det på sikt.

Endret av Niram
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...