Gå til innhold

PlayStation VR - Generell diskusjon


LarZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ser for meg at VR-spill på Playstation vil bare bli bedre og bedre etter hvert som de blir optimalisert.

Det er jo nøyaktig det som skjer ellers med de vanlige spillene på konsoll når utviklerene vrir hjernen og lærer mer om algoritmer og optimalisering for hardware.

 

Eksempler jeg synes er gode der er f.eks Black på PS2/Xbox og på PS3; Rage, Heavy Rain/Beyond Two souls, Last of Us, Uncharted 3, God of war ascension og Killzone 3.

 

Det er jo folk som fremdeles sitter å sprenger grenser på Commodore 64, en maskin som kom på markedet for ca 35 år siden.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Ser fort for meg at PS VR vil trekke det lengste stredet når det kommer til spillstøtte. Men på PC plattformen er det vel store muligheter for mindre utviklere/ moddescenen å dele sine bidrag. Men om VR selger bra over lengre tid vil vel utvikleren snu seg i den retningen med best utgangspunkt for inntjening. Kanskje.

Lenke til kommentar

Digitalfoundry tester PSVR på PS4 PRO.

Problemet her er at du må se det igjennom PSVR for å se særlig forskjell. I tillegg vil YouTube degradere bildet en god del selv om han har kjørt ned hastigheten mye for å bevare litt kvalitet. Minner meg litt om de som legger ut video for å vise lydanlegget sitt siden de vil dele at lyden er så bra ^^

 

Ellers viser jo videoene en varierende grad av kompleksitet. Enklere bilder gir jo økt hastiget og vil jo også trigge mindre belastning. Mye detaljer som i Robinson gir jo god immersion men hvordan blir det over tid.

 

Hva synes folket her om hvor mye VR en tåler før det er nok og en vil legge det fra seg ?

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Det er sant. Det med å forholde seg til spesifikk maskinvare skal man ikke undervurdere (se på Apple f.eks). 

 

Men prøver igjen; har sony uttalt seg noe om hdr passthrough på den boksen til vr-systemet? Er det noe som kan fikses?

IGN Podcast Beyond lekte med tanken om at Sony bør produsere en switchbox som støtter HDR, og at de som ønsker det, kan kjøpe den løst.

Det er en løsning jeg fint kan leve med, gitt at prisen blir fornuftig, og at det ikke er noe de skal ha store avanser på.

 

Så for å lette på å finne den HDMI-porten bakpå PS4 Pro, kjøpte jeg en slik og satte inn.

1. Da er det mye raskere og lettere å koble om.

2. Jeg sliter ikke ut HDMI-porten i PS4.

Lenke til kommentar

Er vel bare å koble en hdmi splitter mellom vr og Ps4 som støtter HDR

Blir mye rot det også.

For da må PS4 ut gå i en split som støtter HDR. (Sikkert ikke billig).

Og fra den splitten må det gå en kabel til HDMI-inngang påtv, og en til VR.

MEN..... ut fra VR-boksen skal det jo gå en kabel til tv, så da må du bruke ytterligere en HDMI-inngang på tv.

Så da må du velge inngang på tv, alt etter om du bruker PS4 med HDR, eller bruker PSVR.

 

Og for å si det mildt. Det er ikke få kabler i PSVR fra før. Så hvis en vil inn med en HDR-splitt i tillegg som kommer til å ende med nok en ekstra HMDI-kabel til tv, så snakker vi kabelsalat.

Lenke til kommentar

Kan varmt anbefale Trackmania Turbo! Steike å moro! Og veldig overasket over hvor pent det var i VR. Du spiller i låst 3 person vinkel og blir dratt inn i førstepersons vinkel når det trengs.

 

Når du raser i full fart rett opp en vegg for så å snu bilen og rase ned igjen....å steike for en følelse. Spilt flere baner nå og jeg regnet med å bli skikkelig dårlig men overaskende lite påvirket. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan varmt anbefale Trackmania Turbo! Steike å moro! Og veldig overasket over hvor pent det var i VR. Du spiller i låst 3 person vinkel og blir dratt inn i førstepersons vinkel når det trengs.

 

Når du raser i full fart rett opp en vegg for så å snu bilen og rase ned igjen....å steike for en følelse. Spilt flere baner nå og jeg regnet med å bli skikkelig dårlig men overaskende lite påvirket. 

Dumt spørsmål du,  :p er det singel player i Trackmaina Turbo. :)

Lenke til kommentar

 

Dumt spørsmål du,  :p er det singel player i Trackmaina Turbo. :)

 

 

Ja det er mange baner du kan kjøre alene. Men i VR så har dem laget noen egne baner utenom hva som er i resten av spillet. Tror kanskje det er en VR demo...syntes jeg så den ihvertfall under VR demoer på USA sin PSN butikk. 

Lenke til kommentar

 

 

Dumt spørsmål du,  :p er det singel player i Trackmaina Turbo. :)

 

 

Ja det er mange baner du kan kjøre alene. Men i VR så har dem laget noen egne baner utenom hva som er i resten av spillet. Tror kanskje det er en VR demo...syntes jeg så den ihvertfall under VR demoer på USA sin PSN butikk. 

 

Kjøpte spillet nå etter vr test av den demo som jeg hadde down load fra før sist gang jeg leste det her, orket ikke spille noen spill på 14 dager grunn influensa virus det er borte nå helvis da. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...