Gå til innhold

PlayStation VR - Generell diskusjon


LarZen

Anbefalte innlegg

Jeg tror jeg mangler et eller annet innlevelses-gen.
Ikke blir jeg dårlig av noen VR-spill i det hele tatt. Kan spille i timesvis.
Ikke lar jeg meg påvirke av skrekk. Jeg skjønner alt for godt at det bare er et spill.
Ble aldri redd eller skremt i Kitchen traileren.
Rush of Blood er et "vanlig" skytespill for meg.
Here they lie hadde ikke noe effekt på meg.
Drive Club VR kan spilles og spilles, sladdes, driftes og herjes.
Haien i VR-worlds ble litt meeeh!?

Jeg klarer rett og slett ikke la meg rive med på et slikt nivå vi ser i mange videoer.
For meg er det en stilig techdemo, men jeg har tydeligvis et helt klart skille om at det er et spill, og ingen ting vil skje meg, så hvorfor være redd(?).
Litt synd igrunn siden store deler av innlevelsen uteblir.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror jeg mangler et eller annet innlevelses-gen.

Ikke blir jeg dårlig av noen VR-spill i det hele tatt. Kan spille i timesvis.

Ikke lar jeg meg påvirke av skrekk. Jeg skjønner alt for godt at det bare er et spill.

Ble aldri redd eller skremt i Kitchen traileren.

Rush of Blood er et "vanlig" skytespill for meg.

Here they lie hadde ikke noe effekt på meg.

Drive Club VR kan spilles og spilles, sladdes, driftes og herjes.

Haien i VR-worlds ble litt meeeh!?

 

Jeg klarer rett og slett ikke la meg rive med på et slikt nivå vi ser i mange videoer.

For meg er det en stilig techdemo, men jeg har tydeligvis et helt klart skille om at det er et spill, og ingen ting vil skje meg, så hvorfor være redd(?).

Litt synd igrunn siden store deler av innlevelsen uteblir.

 

Skal vel ta hva en ser på slike "reaksjons" videoer med en klype salt. Men reagerer du på ingenting overhode?

 

Kitchen demoen var ikke akkurat skummel. Ekkel er vel et bedre ord når den gale kjerringa står å lurer på hva hun skal lage til middag av hode ditt. Men Rush of Blood har jeg hylet og hoppet i stolen mens jeg har spilt. Det har faktisk alle jeg har latt fått prøve spillet gjort også. Og det begynner å bli endel folk nå.

 

Noen tilogmed hylet av Kitchen demoen..spesielt damer :D

 

Selv så lever jeg meg såpass mye inn i spill via en monitor/TV at jeg kan hoppe i stolen og hyle... :p Så mye at jeg faktisk har falt av stolen min som du kan se her slik.. :lol:

 

 

Og ikke misforstå meg nå, men går du på noen piller for psykiske problemer? Du behøver ikke å svare på det da det er en personlig greie. Men når jeg gikk på både moderate og tunge medisiner så var jeg helt flat for noe reaksjon. Skumle ting blunket jeg ikke av. Null empati. Siklet litt også...  :grin:

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

 

Jeg tror jeg mangler et eller annet innlevelses-gen.

Ikke blir jeg dårlig av noen VR-spill i det hele tatt. Kan spille i timesvis.

Ikke lar jeg meg påvirke av skrekk. Jeg skjønner alt for godt at det bare er et spill.

Ble aldri redd eller skremt i Kitchen traileren.

Rush of Blood er et "vanlig" skytespill for meg.

Here they lie hadde ikke noe effekt på meg.

Drive Club VR kan spilles og spilles, sladdes, driftes og herjes.

Haien i VR-worlds ble litt meeeh!?

 

Jeg klarer rett og slett ikke la meg rive med på et slikt nivå vi ser i mange videoer.

For meg er det en stilig techdemo, men jeg har tydeligvis et helt klart skille om at det er et spill, og ingen ting vil skje meg, så hvorfor være redd(?).

Litt synd igrunn siden store deler av innlevelsen uteblir.

 

Skal vel ta hva en ser på slike "reaksjons" videoer med en klype salt. Men reagerer du på ingenting overhode?

 

Kitchen demoen var ikke akkurat skummel. Ekkel er vel et bedre ord når den gale kjerringa står å lurer på hva hun skal lage til middag av hode ditt. Men Rush of Blood har jeg hylet og hoppet i stolen mens jeg har spilt. Det har faktisk alle jeg har latt fått prøve spillet gjort også. Og det begynner å bli endel folk nå.

 

Noen tilogmed hylet av Kitchen demoen..spesielt damer :D

 

Selv så lever jeg meg såpass mye inn i spill via en monitor/TV at jeg kan hoppe i stolen og hyle... :p Så mye at jeg faktisk har falt av stolen min som du kan se her slik.. :lol:

 

 

Og ikke misforstå meg nå, men går du på noen piller for psykiske problemer? Du behøver ikke å svare på det da det er en personlig greie. Men når jeg gikk på både moderate og tunge medisiner så var jeg helt flat for noe reaksjon. Skumle ting blunket jeg ikke av. Null empati. Siklet litt også...  :grin:

 

Sier seg selv det da man går på beroligende medisiner da er man mindre nervøs da, for di medisinene gjør personen ikke urolig da. jeg går på det selv da vær dag livet ut. :)

Lenke til kommentar

Og ikke misforstå meg nå, men går du på noen piller for psykiske problemer? Du behøver ikke å svare på det da det er en personlig greie. Men når jeg gikk på både moderate og tunge medisiner så var jeg helt flat for noe reaksjon. Skumle ting blunket jeg ikke av. Null empati. Siklet litt også...  :grin:

 

Nei, ikke noe annet en Møllers Tran.

Nå skvetter jeg fint av jump-scares i film, og delvis spill. Men det handler mer om totalt overraskelse.

Men i VR så mangler jeg følelsen av å være der.

Sitter mer med følelse av stor skjerm hvor jeg styrer kamera med hodet, og ikke at jeg er i den verden.

Der hvor jeg har hatt best innlevelse er slike "simulatorer" hvor en går inn, sitter og er en film av en berg-og-dalbane og slik, og så beveger hele boksen seg.

Kanskje det er det jeg mangler. Den fysiske påvirkningen av kroppen som gir meg tilbakemelding på at jeg ikke er helt i ro og kun synssansen er det som fanger opp det simulerte.

Lenke til kommentar

Dette vil naturlig nok variere en del fra person til person.

 

Men er er du av typen som lever deg veldig inn i vanlige spill ellers da? Tror kanskje man må ha det litt for å "klare" å leve seg skikkelig inn i VR. + at man selvfølgelig må spille med hodetelefoner og ikke skravle med hvem som måtte se på i bakgrunnen. Å prate med kompiser osv mens man er i VR er hvertfall med på å bryte opp hele "immersion"-biten ganske så kraftig.

Lenke til kommentar

Nei, spiller som regel alene, og i VR er det jo headsett som stenger ute mye annen lyd.
Men skal være enig om at jeg ikke er flink til å leve meg inn i vanlige spill heller.
Det var der håpet mitt var at VR skulle klare å dra meg inn igjen til mye mer innlevelse.
Men jeg har ikke klart det.

Men det betyr ikke at jeg ikke har det gøy med spill.
Når kona blar febrilsk i bombemanualen, og jeg skal desarmere i VR, (Keep Talking and Nobody Explodes), så har jeg det jo gøy.
Men det hadde vært like gøy å spille det med 2 lap-top som i VR.

Lenke til kommentar

Nei, ikke noe annet en Møllers Tran.

Nå skvetter jeg fint av jump-scares i film, og delvis spill. Men det handler mer om totalt overraskelse.

Men i VR så mangler jeg følelsen av å være der.

Sitter mer med følelse av stor skjerm hvor jeg styrer kamera med hodet, og ikke at jeg er i den verden.

Der hvor jeg har hatt best innlevelse er slike "simulatorer" hvor en går inn, sitter og er en film av en berg-og-dalbane og slik, og så beveger hele boksen seg.

Kanskje det er det jeg mangler. Den fysiske påvirkningen av kroppen som gir meg tilbakemelding på at jeg ikke er helt i ro og kun synssansen er det som fanger opp det simulerte.

 

 

 

Skal ikke kimse av Møllers Tran! :D

 

Men er som Niram sier at vi er alle forskjellige. Men synes det er synd du ikke klarer å leve deg inn i VR opplevelsen. Kanskje 2-3 kalde pils først så begynner det å skje ting..? :D

 

Faen nå ble jeg litt tørst...

Lenke til kommentar

Resident Evil 7 demoen som ligger ute nå og som virker med PSVR. Er noe av det beste jeg har spilt i VR så langt etter x timer med HTC Vive og PlayStation VR. 

 

Veldig overasket over hvor bra alt så ut til å være et VR spill. Og det er jo ekkelt som juling. Kom med til kjelleren i denne omgangen...men siden kjerring og guttungen sover så måtte jeg slå av etter et veldig lite mannlig klynk. 

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...