All aktivitet
Denne strømmen auto-oppdateres
- Siste time
-
Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags
Filmvenn svarte på Onyx sitt emne i TV-serier og -programmer
Dette er faktisk ille. Og det kunne faktisk vært verre om Paramount kjøpte HBO å gjøre produksjoner om til AI-helvete til at det ville vært et vinn for Ellison-klanen, Trump og Saudiene. HBO har hatt en dårlig utvikling de siste årene, hvor det er mer fokus på IP og mindre originale historier. Samtidig er jo Netflix hælbenet på å drepe kino som utgivelse plattform av film. -
Tenker vi bare sier at du har rett, så er vi ferdig med det. Ev. neste skritt må bli å vurdere blokkering.
-
SnowDOG's Picture humor thread V.4 *Ingen post uten bilde!*
Tussi svarte på osse-mon waits for alice sitt emne i Humor
-
Argumenter for og mot elbil samt tips/råd/anbefalinger til bil og strømfirma
Radon Ready svarte på Boing_80 sitt emne i Elbil
Irrelevant, all den tid jeg ikke diskuterer her inne for at folk skal bli "enig" med meg. Tvert mot, så håper jeg at noen er uenig med meg, for det er det et diskusjonsforum typisk brukes til. Hadde jeg ikke villet at noen skulle være uenig med meg, så hadde jeg holdt helt kjeft og ikke skrevet noe her. Kanskje en ide for deg? Så det du sier her er at du lufter dine meninger i et diskusjonsforum, men ikke for å diskutere dem? Jøss, det der var litt spesielt, må jeg si. Du skrev at det var mange grunner til at Tesla var markedsleder, men uten at du nevnte noen grunner. Den eneste lissom-grunnen du nevnte til at Tesla var markedsleder, var at Tesla er markedsleder, som egentlig ikke er noen logisk grunn, men kun et argument som er fundert på seg sjøl, dvs sirkel-argumentasjon som er helt intetsigende og verdiløs. Når jeg deretter høflig og i god debatt-kutyme spør deg om du utdype dette mer ved å nevne noen grunner, så kaller du meg for "superkverulant"? Har du for vane å stemple negative økenavn på alle som stiller enkle spørsmål til deg angående påstander du kommer med i et diskusjonsforum? -
Virker som det er litt forskjellig rundt om, men her hjemme har jeg alltid fått bra service. Ser en del av avdelingene på østlandet får slakt. Men det har bare blitt bedre! Spesielt kundeservice via app, den er helt topp. Registrer i app, kjør bilen til verksted, overta leiebil i app, kjør leiebil via app. Uten å snakke med noen som helst foruten litt chat via app muligens. Ser også at Tesla har lansert model 3 til under 300 000 i dag(ja tullepris uten avgifter og noe greier). Men totalt sett kommer den også ut ganske rimelig! Er vell den nedstrippa varianten. Latterlig mye bil til pengene uten at jeg har testet den nedstrippa utgaven dog. Men har hatt RWD model 3 før.
-
Det må da for pokker være mulig og bruke hodet ,da burde jo denne forskriften avlyse jul også om man setter det på spissen ?
-
29 798
- 70 202 svar
-
- Nedtelling
- 100000
-
(og 1 andre)
Merket med:
-
Selger over 60 000 bygde PC-er i 2025
bubba477 svarte på Spillredaksjonen sitt emne i Diskutér artikler (Gamer.no)
Gamle pcen døde så kanskje bra jeg kjøpte ny i november.... -
Jeg hater den norske innvandringspolitikken!!!
freedomseeker svarte på freedomseeker sitt emne i Politikk og samfunn
Høy innvandring fører uunngåelig til lønnspress og lønnssmitte, dette er ikke noe man kan regulere seg bort fra. Danmark har i dag mindre sosiale forskjeller enn Norge(og det uten de økonomisk skadelige særskattene Norge har), samtidig som de har høyere lønninger, særlig for grupper med lavere utdanning. Et Wolt bud kan på en god dag tjene rundt 200 danske kroner, altså omtrent 320 norske. I Norge ligger betalingen for samme jobb rundt 200 kroner. Når et land tar imot så mange innvandrere på så kort tid som Norge har gjort, uten at det er nok verdiskapende jobber, får det konsekvenser. Økt offentlig pengebruk, lønnspress for sårbare grupper, svakere krone og dermed høyere inflasjon. -
Hvordan vil en hypotetisk atomkrig se ut for verden?
Tycho Urke svarte på ForTheImperium sitt emne i Politikk og samfunn
Under 1 verdenskrig døde rundt 20 millioner mennesker, under 2 verdenskrig døde mellom 70 og 85 millioner mennesker Slå sammen antall som døde under 1 og 2 verdenskrig, så dabbler du det 10-12 ganger også er du kanskje i nærheten av hvor mange som vil dø under en atomkrig. -
Min forståelse er at mennesker ofte trenger å uttrykke følelsene sine – ikke nødvendigvis for at den andre skal handle, men for å bli hørt. Jeg kommer som en helhet, med både mitt ytre og mitt indre. En partner må kunne akseptere begge deler, slik jeg også må tåle deres styrker og svakheter. Om tilliten mellom oss ryker, har jeg ryggrad nok til å bære mine egne byrder videre. Jeg har ingen hemmeligheter som ikke tåler dagens lys, men det betyr ikke at alt ved meg skal være åpent for alle. Ut fra dette faller det naturlig for meg å dele alt med den jeg stoler på. Men tillit er skjør. Blir den først brutt, kommer den som regel aldri tilbake. I min verden har man ofte bare én sjanse, og mister man den, er det for godt.
-
Argumenter for og mot elbil samt tips/råd/anbefalinger til bil og strømfirma
Radon Ready svarte på Boing_80 sitt emne i Elbil
Kan du sitere den som påsto noe sånt, eller hva du nå enn må sikte til med dette vage og ulne lissom-argumentet ditt? Men i all vide verden, hvor i svarteste granskauen mener du at jeg eller artiklene jeg har lenket til, har påstått at bilmerket BMW per se er relativt farlig? Kan du sitere meg på dette, eller er dette kun din sedvanlige feige stråmannsargumentasjon? Jeg har da hele tiden drøftet sjøførene av BMW, ikke bilen BMW. Dette går da tydelig frem straks man leser artiklene som jeg har lenket til. Åpenbart at jeg traff en nerve der ja. Sitatfusk fra deg igjen. Jeg har ikke skrevet noen steder at du må unngå å kjøre BMW hvis du vil unngå ulykker. Men skal man dømme etter alle ulykkene som BMW er involvert i relativt mye mer enn andre bilmerker er, så det kan det derimot lønne seg å unngå BMW man møter på veien for å unngå å bli involvert i ulykker. Forøvrig mangler du fullstendig bevis for at artiklene jeg lenket til er utdaterte. Skal du bevise at de er utdaterte, så må du sammenligne dem med en artikkel du mener er oppdatert og finne forskjeller. Det har ikke du gjort. Kom med beviser, og slutt med sitatfusk, stråmannsargumentasjon, synsing og pisspreik. -
Man skal være forsiktig med hvem man åpner seg for, fordi det er personer både menn og kvinner, som vil bruke det i mot deg. Men at noen vil bruke det mot deg, betyr ikke at alle vil gjøre det.
- 96 svar
-
- 1
-
-
En meget god forskrift med noen utilsiktede konsekvenser?
-
Fin og god fredag 😀😀
-
At ting tar litt lenger tid nå i den hektiske utleveringsfasen de er inne i nå er nok normalt ja. Og det vil bedre seg på nyåret. Det kan nok variere litt lokalt, for jeg syns at vi på nordvestlandet får ganske rask og god kommunikasjon via meldinger i appen. Men klart, hvis man trenger svar på noe "der og da", så er det ikke fullt så enkelt. Kan variere fra noen minutter til et par dager før man får svar.
-
Nå er det flere elbiler enn dieselbiler i Norge
steinrawr svarte på Diskusjon.no sitt emne i Diskuter artikler (Tek.no)
Flere timer ja. Det kan være realiteten for mange i dag, fordi ladenettverket ikke er godt nok for tungtransport (ikke mange nok, og for lav effekt) og det er kø på eksisterende ladere. Det er én av flere grunner til at svært få kjører elektrisk langtransport. Andre grunner: Nyttelast, aksellast, rekkevidde, framkommelighet, økonomi. Det er kanskje billigere i drift per km, men svært få vet hva annenhåndverdien vil bli på batterilastebiler, og i innkjøp er de vesentlig dyrere enn en diesellastebil. Problemene blir sikkert løst, men jeg tror fortsatt det er med en videreutvikling av el, eller annen teknologi. Og tesla semi er et idiotisk eksempel. Hvis noe blir en flopp i Norge, er det i alle fall spesifikt den, hvis den noen gang kan bli typegodkjent her, det skjønner de fleste som noensinne har kjørt over en lastebilvekt eller inn på et lukket lasteområde. Og du mener ladenettverket på langs i Norge i dag er tilpasset at et 19/25m vogntog eller en 17 meter lang semi skal kunne stoppe for å lade når sjåføren må ta pause, og ikke minst: tilpasset i den grad at det faktisk er plass til kjøretøyet i nærheten av laderne? Det er det ikke. Dass? Det er det også dårlig med de fleste steder. Jepp. Asco og mange flere har stor suksess med lokaldistribusjon på EL. Det er likevel ikke garantert at de sitter med noe kjempestor lønnsomhet i andre enden når bilene skal selges, når annenhåndsverdien kan bli lav, og anskaffelsesverdien er vesentlig høyere enn tilsvarende diesel.. Brøyting? Ikke prøvd i stor grad med EL-lastebil, men det er ganske tvilsomt at det vil bli særlig utbredt de nærmeste årene, spesielt ikke på traktor/hjullaster o.l. Og for å spore tilbake til varebiler: Bare det å trekke tilhenger gjør EL tilnærmet ubrukelig, om du kjører mer enn 10 mil med 2-3,5t på kroken. Det der svadasvaret ditt @Tronhjem, det tenker jeg vi bare overser. Det er lite, til ikke i det hele tatt tilpasset noe som helst i EU, og enda mindre i Norge. -
Argumenter for og mot elbil samt tips/råd/anbefalinger til bil og strømfirma
Radon Ready svarte på Boing_80 sitt emne i Elbil
Slippring??? Du mente "sleperingen"? Jeg snakket ikke om sleperingen, som normalt har mye lengre levetid enn børstene. Mye irrelevant tåkeprat fra deg her for å snakke vekk det uomtvistelige faktum at børster er en slitedel som sakte men sikkert forsvinner, uansett om du vil eller ikke, og uansett om du finner disse børstene i en gammeldags DC-motor eller i en eDrive fra BMW. Grunnen er enkel: grafittbørsten, som består av noen av de mykeste materialene som eksisterer, grafitt, har atomære grafikklag som lett skrelles sakte og sikkert vekk pga friksjonen mot den mye hardere sleperingen, også om der ikke er gnist, all den tid motoren er i bevegelse. Dette resulterer i giftig svart grafittstøv som legger seg som et belegg i hele motorens indre men også lekker ut gjennom motorens lufting og kan frembringe sykdom hos folk. Forøvrig har jeg ikke nevnt et eneste ord om "mekanisk kommutering", så den stråmannsargumentasjonen der kan du like godt bare kutte med en gang. Sitat fra denne artikkelen: "The i4, iX, and iX3, along with the upcoming i7, all rely on what BMW refers to as fifth-generation eDrive units to move down the road. These eDrive units, more commonly known as electric motors, boast the unique advantage of not requiring any rare-earth metals or magnets in their construction, and instead rely on a brushed design....However, with nearly every other electric vehicle on the market using brushless motors, and the latest generation of power tools offering previously unrealized capability thanks to brushless technology, one has to wonder what BMW is up to....Brushed electric motors are typically associated with having a shorter lifespan thanks to the internal brushes generating dust and other debris, and causing wear during operation. In the old days, replacing the brushes in a tool or alternator was a part of the scheduled maintenance, but in the world of EVs and the modern automobile, such expensive servicing and downtime is considered unacceptable. To overcome these obstacles, BMW is making use of cutting-edge sealant technology to extend the lifespan of its brushed motors by encapsulating them in an enclosure which eliminates dust contamination inside the stator and wiring from the brushes making contact with the commutator." Rart det der, her nevnes det at børstene i BMW sine eDrive børstemotorer utsettes både for friksjon mot sleperingen og slitasje, at børstene bidrar til kortere levetid på motoren, samt at friksjonen genererer støv som kontaminerer hele rælet, og at BMW har prøvd å eliminere støvspredningen med en forsegling. Har du en troverdig teori på hvorfor BMW skulle putte inn denne forseglingen hvis der ikke var nevneverdig friksjon mellom børste og slepering som genererer giftig støv? Fant du i det hele tatt noe i artikkelen som du mener rokker en millimeter ved noe av det jeg har skrevet? Eller vil du føye denne artikkelen til listen din med andre artikler som du har erklært som kun løgn og fanteri? Har noen påstått noe annet, mener du? -
Det er det flere årsaker til. Som nevnt, kvinner er mer åpne om sine problemer, så sannsynligheten for at noen griper inn er større. Menn forteller ofte ingen om sine planer, og har mer gjennomføringsevne. Menn bruker oftere metoder som er mer brutale og som øker sannsynligheten for "suksess". For mange kvinner er det et rop om hjelp, mer enn det er et ønske om å dø.
- 96 svar
-
- 1
-
-
Jeg hater den norske innvandringspolitikken!!!
Hugo_Hardnuts svarte på freedomseeker sitt emne i Politikk og samfunn
Vel, jeg vil nå mene at det er litt suspekt å bruke manglende regler for generell minstelønn i Norge som et argument mot å gi statsborgerskap til de som faktisk jobber. Det bør i hvert fall ikke være et hinder at man jobber i et lavtlønnet yrke, så fremt man fortsatt klarer å forsørge seg selv. I mine øyne, vil det være bedre å stille strengere krav til en del næringer som belager seg på "bruk og kast" av ansatte. Men det du skriver om Danmark stemmer nok ikke. For det første ser man at Danmark har vel så stor vekst i de sosiale forskjellene som her i Norge, og er et av landene i EU som kommer dårligst ut mht. dette de siste årene. Det er også lite som tyder på at innvandring er noen avgjørende faktor på forskjellene i kjøpekraft mellom Danmark og Norge mtp. at de har vært skjermet for en del av inflasjonsveksten som har truffet oss, fordi de har bundet DKK til EUR. Dette er trolig hovedgrunnen til at danskene nå har høyere gjennomsnittslønn enn oss. I tillegg er det øyensynlig ikke noen tydelig sammenheng mellom hvilke land som har høy eller lav vekst i sosioøkonomiske forskjeller og hvilke land som har mest liberal eller restriktiv innvandringspolitikk, trolig fordi det kun er én av flere faktorer som påvirker dette. -
Hva mat spiser dere 2 pls svar @Ciaran og Ciara ( Cassidy Tvillingene )
-
MAGA projiserer alltid, selv her hvor budskapet er delvis rett. Problemet med MAGA er eksakt det samme som med radikale og konservatime muslimske miljøer og stater. Begge deler er like lite forenlig med vestlig kultur og levesett. Vi hadde fått akkurat de samme problemene om vi bytta ut dagens innvandrerbefolkning med MAGA-fjols. Forskjellen er stort sett hudfargen, for tankegodset er oppsiktsvekkende likt.
-
For egen del synes jeg det tar i overkant lang tid å få svar på en service request, særlig i og med at det er helt ny bil, men regner med hele organisajonen er ganske strukket akkurat nå og at det blir bedre når rushet før jul er over. Litt styrete at alt tas via chat/app når det drøyer med svar og man gjerne vil ha svar raskt.
-
Maskinførers digre nye chattetråd 😀
Ciaran og Ciara ( Cassidy Tvillingene ) svarte på Maskinfører sitt emne i Sosialt
Vi ønsker dere en fin og god fredag.👨🦰👩🦰
