Gå til innhold

Pristesten - sommeren 2007


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Håper dette får enkelte til å få øynene opp for andre enn Komplett. De er svindyre.

9187188[/snapback]

Jeg synes ikke de er svindyre, men ser at de priser seg konsekvent litt høyere enn de billigste. På dyre varer er det ofte snakk om 5-10% mer mens på billige varer er det ofte snakk om mer f.eks dobbelt så høy pris for enkle kabler, kabeloverganger og sånt småplukk.

 

Jeg har inntrykk av at våre forumbrukere har et forhold til komplett som folk flest har til elkjøp. De handler der fordi de ikke gidder å sette seg inn i alternativene og åpne øynene for alle de små men gode nettbutikkene.

Lenke til kommentar

Det bør jobbes med metoden for fraktberegningen til neste gang. Slik dere har gjort det nå blir det nesten enda mer unøyaktig enn da den ikke var inkludert.

 

Hos butikkene som er koblet direkte mot postens logistikksystem varierer frakten etter volum og vekt på det man bestiller, mens butikkene som bruker Webmercs ofte 'jevner ut litt' slik at det blir dyrere på små varer, men man (som kunde) kan tjener det inn igjen på de store. For eksempel blir fraktprisen på en pakke med tre varer fra testen hos XD typisk på 129-209,- (ikke 89,-) mens man på Stretto kan kjøpe tre 37" LCD TVer og fortsatt betale 95,-

 

Prisene på frakt varierer alt for mye til at man bare kan ta billigste frakt og gange opp. Nøyaktig hvor mye det varierer fra butikk til butikk (si, både med en pakke med 1-2 småvarer og en med 7-10 mer omfangsrike produkter hvis man bytter ut med 'tilsvarende' der hvor ikke alle har alle varene) kunne kanskje være en artikkel for seg selv.

Endret av qwert
Lenke til kommentar
Jeg har inntrykk av at våre forumbrukere har et forhold til komplett som folk flest har til elkjøp. De handler der fordi de ikke gidder å sette seg inn i alternativene og åpne øynene for alle de små men gode nettbutikkene.

9187669[/snapback]

 

Vel, nå synes jeg du skjærer alle over en kam.

 

Jeg handler på komplett av 3 grunner.

 

Service og pakketid

Brevpakke mulighet

Utvalg

 

Mine varer sender de etter maks 1 dag, servicen er upåklagelig.

Prisen er jeg stort sett fornøyd med, vet de er dyrere på noen produkter, men betaler gjerne litt ekstra for god service. Men sjekker alltid prisguiden før jeg handler, er forskjellene store vurderer jeg jo selvfølgelig andre.

Og utvalget de har er meget bra synes jeg, de har alt jeg trenger.. så derfor er jeg mer eller mindre trofast mot de, men skulle servicen eller pakketiden øke er jeg ganske snar om å bytte butikk.

Endret av Stig-Arne
Lenke til kommentar

Kanskje på tide å kutte ut pristesten og erstatte den med en test som forteller hvor godt man kan stole på butikken! Legge frem årsresultater etc slik at brukerne kan bli obs på at butikken blir kjørt til grunne og ikke handle der.....

 

Er jo så mye humbug butikker på nett som priser seg lavere enn andre og bare er på markedet en kort tid...

Lenke til kommentar

Jeg mener det er veldig merkelig at XD får havne øverst i denne testen når de bare har 12 av 20 varer. Som det sies, så er det egentlig en butikk som selger fotoutstyr, som i senere tid har begynt å selge datautstyr også, dog virker jo utvalget å være veldig begrenset.

 

Veldig pussig at grensen for hvor mange varer en butikk må ha for å være med i testen også går akkurat på så mange som XD har. Mistenkelig nesten. Ellers er det stort sett kun ukjente butikker som har mindre varer enn XD.

Lenke til kommentar
Håper dette får enkelte til å få øynene opp for andre enn Komplett. De er svindyre.

9187188[/snapback]

Jeg synes ikke de er svindyre, men ser at de priser seg konsekvent litt høyere enn de billigste. På dyre varer er det ofte snakk om 5-10% mer mens på billige varer er det ofte snakk om mer f.eks dobbelt så høy pris for enkle kabler, kabeloverganger og sånt småplukk.

 

Jeg har inntrykk av at våre forumbrukere har et forhold til komplett som folk flest har til elkjøp. De handler der fordi de ikke gidder å sette seg inn i alternativene og åpne øynene for alle de små men gode nettbutikkene.

9187669[/snapback]

 

eller at dem faktisk har det en vil ha, når en vil ha det.

 

når jeg kjøpte meg nye komponenter nylig så var det bare komplett som hadde alt sammen iirc. og det hjalp på at prisguide.no hadde ett klikk for å legge inn hele lista ;)

Lenke til kommentar
Jeg mener det er veldig merkelig at XD får havne øverst i denne testen når de bare har 12 av 20 varer. Som det sies, så er det egentlig en butikk som selger fotoutstyr, som i senere tid har begynt å selge datautstyr også, dog virker jo utvalget å være veldig begrenset.

 

Veldig pussig at grensen for hvor mange varer en butikk må ha for å være med i testen også går akkurat på så mange som XD har. Mistenkelig nesten. Ellers er det stort sett kun ukjente butikker som har mindre varer enn XD.

9188147[/snapback]

Må si meg enig her. Liten tvil om at nettbutikkene kommer usedvanlig godt ut med utregningssystemet som benyttes på varer som de ikke fører. XD var ikke billigst på noen produkter, men kommer likevel til topps, da er det noe som ikke stemmer.

 

En rask titt på listen viste at SHG var billigst på 6 av 20 produkter (halvparten så mange varer som XD i det hele tatt har med i testen), og billigere enn XD på omtrent halvparten av de varene som XD også førte.

 

Det hele skurrer litt for meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...