Gå til innhold

Folk flest gir opp spill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette tyder på to positive ting:

1. Flere kjøper spill for å prøve i stedet for å demoteste

2. Spill er i stor grad omfattende nok og langvarige nok

 

Håper ikke Microsoft bruker dette som argumenter for å lage spill kortere eller ennå enklere å gjennomføre. Litt motstand må det være for at det ikke skal bli en ren walkthrough.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg mister ofte interessen underveis da spill(ene) kan bli veldig repititivt. Arkham City som er brukt som eksempel, har jeg heller ikke fullført - det blir mye av det samme! Slossingen er morsom til å begynne med, så blir du litt lei av mangel på variasjon.

 

Problemet ligger kanskje i at folk ikke har som mål å fullføre et spill, men vil spille "for moro skyld" eller bare blir lei repetisjon :) tror jeg, personlig.

Lenke til kommentar

Har 240 spill i Steam. Hvor mange jeg har fullført har jeg ikke tall på, men det er neppe over 10% engang. Det er nok mange grunner til det. Tid er selvsagt en, antall spill en annen. :)

Jeg kjøper ofte spill på Steam Sale og lignende, og da blir det gjerne mange spill i backloggen. Prisen er ikke den største kosten med spill for min del, det er tid.

 

Ikke rent sjelden lever ikke spill opp til hypen og de blir fort nok avinstallert. For tiden spiller jeg litt South Park, som jeg aner kommer til å bli veldig repetivt, men det skal være "kort" så kanskje jeg fullfører det. Jeg har til enhver tid en voksende liste over spill jeg har lyst å spille. Men tid... Not so much.

Lenke til kommentar

Dette tyder på to positive ting:

1. Flere kjøper spill for å prøve i stedet for å demoteste

2. Spill er i stor grad omfattende nok og langvarige nok

 

Håper ikke Microsoft bruker dette som argumenter for å lage spill kortere eller ennå enklere å gjennomføre. Litt motstand må det være for at det ikke skal bli en ren walkthrough.

Ellers er folk bare lei av

qfexbd.jpg

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg har funnet ut at jeg for min del er en "samler". Som Yahtzee ville sagt det, så liker jeg å se tall stige. F.eks. Batman: Arkham City fullførte jeg, og jeg kommer fortsatt tilbake til det fordi det er så utrolig mye å samle på. Sideoppdrag, Enigma-troféer, etc... Nyeste Tomb Raider også er sånn. I tillegg har jeg spilt WoW på og av i en årrekke, og WoW handler jo i aller høyeste grad om å se tall stige.

 

Historiedrevne spill mister jeg fort interessen for, selv om historien er bra. Hvis det er bra historie jeg er ute etter, er jeg ikke interessert i å måtte slåss for å få se historien. Det gjør meg ingenting å grinde mobs på Timeless Isle i timesvis for å tjene opp nok til fett utstyr uten noen som helst tanke for historie, men hvis jeg spiller noe som bare er historiedrevet så er jeg møkk lei etter den 3. identiske kampen. Da er jeg ferdig med den slags.

Lenke til kommentar

Hva er tallene for spill som ikke har noe særlig til historie?

 

Jeg tror egentlig ikke historiedrevne spill ligger noe bedre eller dårligere an enn spill generelt når det kommer til fullføring. Folk fullfører et spill hvis det fenger dem nok til at de vil se det hele veien igjennom, eller legger det fra seg hvis det ikke fenger. Hva som fenger kommer an på spilleren. Noen vil spille seg gjennom et spill med middelmådige spillmekanikker hvis historien er bra. Noen bryr seg mest om spillmekanikkene og bryr seg ikke så mye om historiene.

 

Og så er det det faktum at det er veldig mange spill som konkurrerer om spillerens oppmerksomhet. Det skal ikke mye til for at folk legger fra seg et spill som ikke er så interessant hvis det er noe mer spennende i samlingen.

 

Å ignorere segmentet som faktisk bryr seg om historien er i hvert fall en tabbe. Det er ganske hard konkurranse om den stereotypiske bro-gameren (sent tenårene eller tidlig tyveårene, mann og med kort oppmerksomhet). Jeg vil påstå at ganske mange av de suksessfulle kickstarterkampanjene de siste årene har vist at det er et nokså stort segment av litt eldre, pengesterke gamere som er ute etter noe annet enn det etter hvert ganske snevre utvalget av spill som de store utgiverne slenger ut. Så det å henvende seg til noe annet enn det største enkelte kundesegmentet behøver ikke å være en dårlig forretningsbeslutning.

Lenke til kommentar

Det må tas med i betraktningen at dette er tall fra Steam, hvor mange spill blir kjøpt på salg bare for å testes, men likevel: Det jeg mener er at når så få mennesker fullfører så historietunge og lite utfordrende spill som Mass Effect 2, sier det noe om historiens betydning for dem.

Lenke til kommentar

Det jeg mener er at når så få mennesker fullfører så historietunge og lite utfordrende spill som Mass Effect 2, sier det noe om historiens betydning for dem.

Eller så sier det noe om spills betydning for dem.

 

Det er ikke lenger slik at et spill utgjør en merkbar del av underholdningsbudsjettet, noe du ikke føler du kan legge vekk før du har fått valuta for pengene. De fleste av oss har nok en solid backlog på Steam, og gjerne en hylle med fysiske spill fremdeles i plasten. Da er terskelen for å legge vekk et spill som ikke fenger ganske lav.

 

Jeg mener at resultatet av denne undersøkelsen er helt meningsløst uten sammenligning med gjennomføringsraten for spill på generell basis.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det må tas med i betraktningen at dette er tall fra Steam, hvor mange spill blir kjøpt på salg bare for å testes, men likevel: Det jeg mener er at når så få mennesker fullfører så historietunge og lite utfordrende spill som Mass Effect 2, sier det noe om historiens betydning for dem.

Steam innraportering av achivements er også temmelig buggete vet om mange jeg har gjort som ikke har blit sendt vidre.

Lenke til kommentar

Det er vel som de andre sier et spørsmål om det er noe udefinerbart noe som fenger. Det trenger ikke nødvendigvis være historie, ei heller at det handler om å få den der "Got to catch them all" følelsen av Achievments. Selv driver jeg i de få ledige timene jeg har med å kjøre gjennom Baldurs Gate. Jeg har vært gjennom det en gang, nå kjører jeg gjennom samme spillet med en annen klasse. Det tar tid. Etter å ha gjort det er det godt mulig at jeg kjører gjennom spillet med en tredje klasse. Og så videre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

har fullført alle spillene jeg har spilt på xbox 360 siden den kom og det er ihvertfall 150 spill.

 

har som mål å fullføre før jeg går videre til et annet spill

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...