Gå til innhold

Ny tlf, Huawei Ascend D1 Quad U9510 VS LG Optimus 4X HD P880


Anbefalte innlegg

Skal kjøpe ny mobil nå etter å ha hatt en LG optimus one P500 i snart 2,5år :p

 

Har sett litt på Huawei Ascend D1 Quad U9510, men så begynte jeg å se på LG Optimus 4X HD P880

 

Hvem er best? vanskelig spm kanskje, men ser at på div spilltester så gjør Huawei'n det best, mens LG har større internminne og 100Mh bedre prosessor, er dette noe man vil legge merke til?

 

http://www.amobil.no/artikler/huawei-ascend-d-quad/113952

 

http://www.amobil.no/artikler/lg-optimus-4x-hd-p880/109520/konklusjon

 

 

Takk for hjelp:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Egentlig er de to første ett par hundrelapper over budsjettet, men klarer å strekke med til 2,8-2,9K

 

Men noen grunn til å velge LG'en fremfor Huawei'en? Synes det virker som at LG'en taper denne konkurransen men gjerne få høre:)

 

Som sagt, hvis du får noen som drar innom USA, eller andre land med Google Play Store tilgjengelig kan du få Nexus 4 til under 2000,-.. Så virkelig verdt å vurdere.

Lenke til kommentar

Er det noe stor forskjell mellom android 4.0, 4.1 & 4.2?

 

Ja, det er vesentlige forskjeller.

 

Med 4.1 kom Project Butter (som ble ytterligere forbedret i 4.2), og i 4.2.x kom en rekke nye sikkerhetsmekanismer, ny klokke og kamera-app, Daydream, photsphere, Keyboard med gesture typing, "Always-On"-VPN, osv..

Lenke til kommentar

Finnes det noen mulighet for å snakke med elkjøp om å få den levert med android 4.1 eller 4.2 i prisen tror dere?

Vet jeg kan gjøre det selv, men greit å bruke butikken i tilfelle det skjer noe galt:)

 

Er såpass usikker på nyere tlf, at jeg gjerne vil handle via butikk(nettpris) så det er enklere om det skal skje noe med telefonen.

Lenke til kommentar

Finnes det noen mulighet for å snakke med elkjøp om å få den levert med android 4.1 eller 4.2 i prisen tror dere?

Vet jeg kan gjøre det selv, men greit å bruke butikken i tilfelle det skjer noe galt:)

 

Er såpass usikker på nyere tlf, at jeg gjerne vil handle via butikk(nettpris) så det er enklere om det skal skje noe med telefonen.

 

Du kan sikkert få elkøp til å trykke på "oppdater"-knappen for deg, men det er virkelig ikke en teknisk vanskelig prosess. Telefonen vil spørre deg (når du har fått den på nett) om du vi installere nyeste oppdatering. Trykker du ja, går resten av seg selv.

 

Men ingen av telefonene du vurderer har fått Android 4.2 offisielt enda. Kun Nexus 4, Nexus 7 og 10.

Lenke til kommentar

Endte selv opp med å tusle innom Elkjøp og collecte en LG 4X.

 

Etter å ha lest terningkast-6 testen av 4X, satte jeg igjen med inntrykket at 4X kunne måle seg med SIII men hadde et dårlig rykte på grunn av den dårlige 2X'en som hadde endel bloatware.

 

Etter å ha lest terningkast-5 testen av D1 bet jeg meg merke i følgende fra konklusjonen: "Alt i alt får du mye telefon for 3000 kroner i Huawei Ascend D1 Quad, men helhetsinntrykket står ikke til absolutt toppkarakter".

 

Sammenligner du de to direkte har 4X utskiftbart batteri med bedre kapasitet. Jeg lader ikke min annen hver dag engang*. Dobbelt så stort internminne (16 vs 8 GB), også. Når 4X også er billigere, ville jeg klart valgt LG på nytt igjen.

 

Men som noen andre sa, så kan det hende at Honor 2 er verd en titt, for så snart noen nettbutikker får den inn, regner jeg med at prisen skal litt ned. Jeg ville valgt Honor 2 over D1.

 

 

*) Men så har jeg WiFi slått av, også.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Var egentlig blitt veldig bestemt på å handle Huawei'n om lørdagen som kommer nå, men etter å titta litt mer på LG, så ble jeg veldig usikker nå.

 

Ting jeg la merke til som huawei har en fordel er:

Bedre resultat på benchmarks

 

Ting som i ettertid har merket meg med LG:

Høyere klokkefrekvens

1 mer prossesor (quad core + en)

Større skjerm (store fingre)

NFC

Billigere

Større internminne

Større batterikapasitet

 

Når jeg ser dette nå så virker det egentlig veldig åpenbart, men med tanke på at jeg har store fingre, så lurer jeg på om man kan plages med å treffe de tre nederste "knappene" (tilbake, meny og hjem)

Trodde og at huawei'n hadde Amoled skjerm, men ser at den bare har IPS, mens LG har super-IPS

 

Har aldri vært noe behov for å byttet batteri i noen av telefonene jeg har hatt, men vært utsatt for å måtte ta ut batteri og sette det inn igjen, dette er vel ikke mulig på huawei'n?

Lenke til kommentar

4.0.3 på min 4X. 4.1.2 på S II?

 

Jeg valgte ikke S II fordi den har dårligere specs over hele linja, X4 er en (dårlig selgende) konkurent av S III, ikke S II.

 

Edit:

LG Germany confirmed that the LG Optimus 4X HD and Optimus L7 will receive the Android 4.1.2 Jelly Bean update by the end of March.
Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Fiklet litt på søstras LG 4X i dag og ble nesten fristet til å plukke opp en selv (har sony xperia S).

 

Syns skjermen var svært god og ytelsen svært god. og ja prøvde å skrive en melding, og merket det at man kommer borti tastene under skjermen lett. Dette er dog noe man nok venner seg til.

 

Hun hadde brukt telefonen nesten ett døgn på batteriet og var på 89% enda (BT og wifi var dog avskrudd) som jeg syns er imponerende for android, selv ved lett bruk.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...