Gå til innhold

Wii U selges med svært lite tap (WiiU)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så når den lokale butikken selger deg en WiiU og et spill går Nintendo i pluss, mens butikken selv fremdeles vil ligge på tap (X00,- i tap for konsollen og spillet i ca 0,- hvis det koster 600).

Og så lurer utgiverne på hvorfor de fysiske kjedene pusher brukt ?

Selv mange år etter release av en konsoll er det vanskelig for butikker å tjene noe på konsollen i seg selv

Lenke til kommentar

Grunnpakken kan skaffes for cirka 2800 kroner her til lands, og konsollen er dermed betydelig dyrere enn sine to konkurrenter.... og når det er sakt så må det tilføyest at de to konkurrentene også kjører spill bedre en wii-u... man må være gal hvis man kjøper den her istede for en av de ps3/x360 bundlene der ute...

 

Så ps3 "kjører" new super mario bros U bedre enn wii U? Takk for tipset, men jeg tror jeg må føye meg inn i rekken av gale mennsker som kjøper en ny og unik spillmaskin.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Så når den lokale butikken selger deg en WiiU og et spill går Nintendo i pluss, mens butikken selv fremdeles vil ligge på tap (X00,- i tap for konsollen og spillet i ca 0,- hvis det koster 600).Og så lurer utgiverne på hvorfor de fysiske kjedene pusher brukt ?Selv mange år etter release av en konsoll er det vanskelig for butikker å tjene noe på konsollen i seg selv

Hvorfor skal butikken selge konsolen med tap? Selvsagt tjener de noen kr på det, produsentene subsidererer konsollene for å få mer salg, de tjener det igjen på spillsalg samt at de blir billigere å produsere senere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Så når den lokale butikken selger deg en WiiU og et spill går Nintendo i pluss, mens butikken selv fremdeles vil ligge på tap (X00,- i tap for konsollen og spillet i ca 0,- hvis det koster 600).Og så lurer utgiverne på hvorfor de fysiske kjedene pusher brukt ?Selv mange år etter release av en konsoll er det vanskelig for butikker å tjene noe på konsollen i seg selv
Hvorfor skal butikken selge konsolen med tap? Selvsagt tjener de noen kr på det, produsentene subsidererer konsollene for å få mer salg, de tjener det igjen på spillsalg samt at de blir billigere å produsere senere.

 

Elkjøp selger både X360, PS3, 3Ds og en rekke Wii-pakker med tap, 6-7 år etter lansering.

Lenke til kommentar

Grunnpakken kan skaffes for cirka 2800 kroner her til lands, og konsollen er dermed betydelig dyrere enn sine to konkurrenter.... og når det er sakt så må det tilføyest at de to konkurrentene også kjører spill bedre en wii-u... man må være gal hvis man kjøper den her istede for en av de ps3/x360 bundlene der ute...

:rofl:

 

Hvis det blir kjøp, venter jeg nok en del. Hvis bare utviklerne er kreative nok, tror jeg dette kan bli bra :)

Endret av Bob Sacamano
Lenke til kommentar
Grunnpakken kan skaffes for cirka 2800 kroner her til lands, og konsollen er dermed betydelig dyrere enn sine to konkurrenter.... og når det er sakt så må det tilføyest at de to konkurrentene også kjører spill bedre en wii-u... man må være gal hvis man kjøper den her istede for en av de ps3/x360 bundlene der ute...
Så ps3 "kjører" new super mario bros U bedre enn wii U? Takk for tipset, men jeg tror jeg må føye meg inn i rekken av gale mennsker som kjøper en ny og unik spillmaskin.

 

Nei takk, melkeku. Har spilt samme spillet 2 ganger før, og dessuten har man jo de gamle klassikerne som uansett er mye bedre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Grunnpakken kan skaffes for cirka 2800 kroner her til lands, og konsollen er dermed betydelig dyrere enn sine to konkurrenter.... og når det er sakt så må det tilføyest at de to konkurrentene også kjører spill bedre en wii-u... man må være gal hvis man kjøper den her istede for en av de ps3/x360 bundlene der ute...

Jeg tviler sterkt på at PS3/Xbox 360 vil gi bedre grafikk enn Wii U om 6-12 måneder, akkurat nå er det fullt riktig å bruke klisjeen "utviklerne må lære seg å bruke konsollen skikkelig." Jeg kan forestille meg at det er veldig få spill på Wii U som faktisk er programmert til å bruke EDRAM-biten av minneområdet, og når hovedminnet har halve minnebåndbredden sammenlignet mot Xbox 360 er det ikke rart om mange av portene kjører dårlig i dag. Dette vil forhåpentligvis løse seg når utviklerne får programmert spillmotorene til å legge frame buffer i EDRAM.

Man kjøper Nintendo for Zelda og Mario, først og fremst... Da duger dessverre ikke 360 og PS3. "Er det virkelig verdt å kjøpe en hel konsoll for så få spill??" Glad du spurte - svaret er JA!

Jeg tror Nintendo ønsker å utvide markedet sitt til å konkurrere mot 360/PS3 med Wii U, om dette blir en suksess eller ikke kommer an på hvor mange gode, eksklusive, spennende spill som kommer neste år før neste generasjon PS/Xbox lanserer.

Noen som vet om noen RPG spill til WII U, ?

 

Som kommer senere

Monster Hunter skal komme, spørsmålet er om det faktisk blir bra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror vi vil se spill på Wii U med meget bra grafikk, og ja bedre en X360/PS3.

 

Hvorfor tror jeg det?

 

Når dem klarer å porte over spill som ser så si helt identiske ut på lansering fra systemer som utviklere har brukt flere år på å kunne få til på disse systemene så sier det seg selv at når utviklere får dreisen på arkitekturen til Wii U og bygger opp kode fra bunnen av til systemet så burde potensialet til meget pene spill være tilstede.

 

PS3 er jo en konsoll som er vrien å kode til men den har uten tvil noen av denne generasjonens peneste spill.

Endret av _LarZen_
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Tror vi vil se spill på Wii U med meget bra grafikk, og ja bedre en X360/PS3.

 

Hvorfor tror jeg det?

 

Når dem klarer å porte over spill som ser så si helt identiske ut på lansering fra systemer som utviklere har brukt flere år på å kunne få til på disse systemene så sier det seg selv at når utviklere får dreisen på arkitekturen til Wii U og bygger opp kode fra bunnen av til systemet så burde potensialet til meget pene spill være tilstede.

 

PS3 er jo en konsoll som er vrien å kode til men den har uten tvil noen av denne generasjonens peneste spill.

Det får man virkelig håpe, den konkurrerer tross alt mot vintage-konsoller som er over 6 år gamle. Likevel har den tregere CPU og RAM enn disse konsollene.

Lenke til kommentar

Grunnpakken kan skaffes for cirka 2800 kroner her til lands, og konsollen er dermed betydelig dyrere enn sine to konkurrenter.... og når det er sakt så må det tilføyest at de to konkurrentene også kjører spill bedre en wii-u... man må være gal hvis man kjøper den her istede for en av de ps3/x360 bundlene der ute...

På hvilket grunnlag mener du at Wii U er et dårligere kjøp? Jeg ser ingen begrunnelser, personlige erfaringer eller henvisninger som gir en forklaring på påstanden din.

 

Troll..

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det får man virkelig håpe, den konkurrerer tross alt mot vintage-konsoller som er over 6 år gamle. Likevel har den tregere CPU og RAM enn disse konsollene.

CPUen er definitivt mindre kompleks enn den man finner i Xbox 360 eller PS3, spørsmålet er hvor mye den manglende kompleksiteten spiller inn for spill.

Når det kommer til RAM, så er det en stor mengde EDRAM som ligger rett på GPUen (ryktene sier 32MB som visstnok er nok for å romme hele frame bufferen i dagens spill.) Om man tar vekk det enorme sluket av båndbredde en frame buffer er har Wii U 12.8GB/s dedikert for teksturer, shadere og spillkode, og det er langt bedre enn hva dagens konsoller har.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som vet om noen RPG spill til WII U, ?

 

Som kommer senere

 

Dragon Quest X og Monster Hunter Tri (begge porter fra Wii) kommer. Ellers så annonserte Iwata i september at Monolith Software (Baten Kaitos, Xenoblade) holder på med et Wii U-spill (Xenoblade ble lansert i Japan sommeren 2010, så de bør være godt i gang). Mass Effect 3 finnes jo også, men spørs vel hvor mye vits det er i å spille det på Wii U når du kan få hele trilogien på konkurrerende plattformer.

 

Ellers så har ikke jeg spilt New Super Mario Bros U, men alt jeg har lest og sett om dette, tilsier at det er langt mer enn det "samme spillet" slik Samaritan foreslår. Likt er det nok, men både bilder og anmeldelser tyder på en vesentlig forbedring. En kan gjerne kalle det "melkeku" og mye annet, men "samme spillet" blir for drøyt. Da gis det ikke ut mange "nye" spill.

 

Angående hvorfor en skal kjøpe konsollen fremfor konkurrentenes maskiner, så er hovedgrunnen selvsagt om en ønsker å spille Nintendo-titler, eller om en er interessert i konsollens unike egenskaper som den nye kontrolleren eller Miiverse. I tillegg så er det jo ganske trolig at det vil dukke opp en del andre interessante eksklusiver etterhvert, Bayonetta, Dragon Quest og Monster Hunter er jo allerede på vei. Men jeg tror ikke noen skal forvente at Cod, GTA eller det neste Batman vil være best på Wii U. Er det slike spill man interesser seg for, bør man holde seg til PS360 eller PC.

Lenke til kommentar
Grunnpakken kan skaffes for cirka 2800 kroner her til lands, og konsollen er dermed betydelig dyrere enn sine to konkurrenter.... og når det er sakt så må det tilføyest at de to konkurrentene også kjører spill bedre en wii-u... man må være gal hvis man kjøper den her istede for en av de ps3/x360 bundlene der ute...
På hvilket grunnlag mener du at Wii U er et dårligere kjøp? Jeg ser ingen begrunnelser, personlige erfaringer eller henvisninger som gir en forklaring på påstanden din.Troll..

 

Ettersom han starter med prisen er nok det viktigste grunnlaget hans er at du får mer for pengene med ps3/360.

Lenke til kommentar
Grunnpakken kan skaffes for cirka 2800 kroner her til lands, og konsollen er dermed betydelig dyrere enn sine to konkurrenter.... og når det er sakt så må det tilføyest at de to konkurrentene også kjører spill bedre en wii-u... man må være gal hvis man kjøper den her istede for en av de ps3/x360 bundlene der ute...
Så ps3 "kjører" new super mario bros U bedre enn wii U? Takk for tipset, men jeg tror jeg må føye meg inn i rekken av gale mennsker som kjøper en ny og unik spillmaskin.
Nei takk, melkeku. Har spilt samme spillet 2 ganger før, og dessuten har man jo de gamle klassikerne som uansett er mye bedre.

 

110% enig.. faen meg nok med mario 800 og zeld 400 og donkey kong 200....

 

dessuten så har man arvtageren til mario/donkey kong klar... det er sackboy i lbp.. og nå har man også fått lbpkarting så der for mariokart ut døra... og det stopper ikke der... man har all-stars battle royale, så der for smashbros ut døra også... og det er nok av rpg spill på ps3 til å gruse zelde 100 ganger minst...

 

er på tide å gravlegge denne nintendo år 2006 konsolen.. nitendo er utgått på dato.. det er bare gale fanatiske folk og unger som ikke vet om annet som spiller på den der konsolen i europa...

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...