Gå til innhold

Nokia 808 Pureview salgsklar neste uke


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er du kanskje under den illusjon at ditt fotoapparat med 16,2mpix har en 16,2mpix skjerm på baksiden også?

 

Godt poeng!

Er ingen mobilskjermer som kan levere en skjerm for å vise 34/38MPX bilder i full oppløsning, det er ikke mulig....

 

Btw: Jeg har hatt min 808 i snart en uke nå og har ingen problem med skjermen iallfall, den gir meget fint bilde, dessuten er dette en RGB skjerm (ekte piksler), ikke en pentil skjerm........

Forøvrig har den en sykt høy kontrast, jeg har aldri sett en mobil med så høy kontrast noen gang, den dunker ut alt som er av andre mobiler (ref. gsmarena`s test under) :)

 

Other than resolution, 808′s screen is thanked for the same benefits of other Clear Black display equipped Nokia devices, great sunlight legibility and perfect indoor performance.

On contrast ratio Nokia 808 beats them all. That includes Samsung I9300 Galaxy S III, iPhone 4S, Nokia N9 and it does it all with a big margin! Would been great to see how 800 and 900 would have fared in this test.

http://nokiagadgets....e-end-of-story/

 

Det som imponerer meg mest med 808 er byggekvalitet og hvor raskt OS/UI er i bruk, det er sykt imponerende spesiellt på kamera-delen, det går eks. under 1 sek fra mobilen ligger i hvilemodus til den er klar for å ta bilde i full oppløsning, all navigering i OSèt går veldig kvikt også :)

 

Btw: Bare en korrigering til artikkelen fra Amobil, 808 har vært i nettbutikker i over en uke allerede (dog i begrenset antall).

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

Mange moderne telefoner har 4.4 ganger flere pixler på sitt display (1280x800), dette gir brukeren bedre informasjon om bildet som er tatt, samt at det er lettere å legge information overlays over bildet på en leselig måte uten at det intefererer for mye med bildet som vises frem. Jeg kunne sikkert dradd en del søkte analogier rundt kraftig kamera og svakt display, dette overlates som en øvelse til leseren.

Lenke til kommentar

Mange moderne telefoner har 4.4 ganger flere pixler på sitt display (1280x800), dette gir brukeren bedre informasjon om bildet som er tatt, samt at det er lettere å legge information overlays over bildet på en leselig måte uten at det intefererer for mye med bildet som vises frem. Jeg kunne sikkert dradd en del søkte analogier rundt kraftig kamera og svakt display, dette overlates som en øvelse til leseren.

 

Mobilskjermen blir i de færreste tilfellene brukt til å vurdere bildets kvalitet, mobilskjermen bruker man mest for å se att man har fått med det objektet man ønsker på motivet osv.

Det er når man kommer hjem og overfører til TV (via DLNA) eller til PC man først har mulighet for å vurdere bildets kvalitet på en god måte. En liten mobilskjerm vil aldri kunne gjøre denne jobben og det er heller ikke meningen.

Jeg har som sagt brukt 808 en god del allerede så jeg snakker av erfaring :)

 

Hvilken skjermoppløsning tror du eks Canon EOS 500D har ???

Det har 920.000 dots, det blir 640x480, og det er ett systemkamera!!

 

Har du også tatt med i beregningen att 808 har RGB og ikke pentil skjerm ?

Man kan ikke sammenligne oppløsning på disse 2 skjermteknologiene direkte, ønsker man best mulig oppløsning unngår man pentil skjerm... (dog har pentil andre fordeler).

Du kan se en forenklet illustrasjon av det her (amoled plus er RGB):

 

http://www.oled-info...ub-pixels-image

Endret av leirdueredet
  • Liker 1
Lenke til kommentar
]Det som imponerer meg mest med 808 er byggekvalitet og hvor raskt OS/UI er i bruk, det er sykt imponerende spesiellt på kamera-delen, det går eks. under 1 sek fra mobilen ligger i hvilemodus til den er klar for å ta bilde i full oppløsning, all navigering i OSèt går veldig kvikt også :)

 

Da kan det virke som du har fått en helt aen mobil enn theverge. De hadde ingenting godt å si om brukeropplevelsen, hastighet og UI.

 

http://www.theverge.com/2012/6/25/3113460/nokia-808-pureview-review

Lenke til kommentar
]Det som imponerer meg mest med 808 er byggekvalitet og hvor raskt OS/UI er i bruk, det er sykt imponerende spesiellt på kamera-delen, det går eks. under 1 sek fra mobilen ligger i hvilemodus til den er klar for å ta bilde i full oppløsning, all navigering i OSèt går veldig kvikt også :)

 

Da kan det virke som du har fått en helt aen mobil enn theverge. De hadde ingenting godt å si om brukeropplevelsen, hastighet og UI.

 

http://www.theverge....pureview-review

 

Ja jeg reagerte på det samme selv, virket veldig rart det de skrev....

 

Se eks. på gsmarena`s kommentar her:

The Symbian experience is light years ahead of what it was on the 5800 XpressMusic. The OS has caught with to the competition with numerous UI and usability updates, and it's lightweight enough so even the 1.3GHz single-core processor of old architecture delivers a fast, fluid experience.

 

http://www.gsmarena.com/nokia_808_pureview-review-776.php

Lenke til kommentar

Dette er kanskje den verste mobilen som kommer ut for øyeblikket. Dette vil jeg si er søppel i 1 klasse. Hva TENKER de?

 

41 megapixel kamera?? Hva er vitsen??? Tenk hvor dum du høres ut!

 

"Kjøpte denne mobilen fordi den hadde 41 megapixler."

"Da har den også god skjerm da?"

"Nei, dårligere skjerm enn samsung galaxys første modell som kom ut for 2-3 år siden...."

"Hva er vitsen?"

"Zomg 41 megapixler!"

"Det blir jo bare komprimert ned.. Hvorfor kjøper du ikke et KAMERA viss du trengr megapixler??"

"De har jo bare 10 - 12 megapixler, dette er et bedre kamera!"

 

....................

Lenke til kommentar

Dette er kanskje den verste mobilen som kommer ut for øyeblikket. Dette vil jeg si er søppel i 1 klasse. Hva TENKER de?

 

41 megapixel kamera?? Hva er vitsen??? Tenk hvor dum du høres ut!

 

"Kjøpte denne mobilen fordi den hadde 41 megapixler."

"Da har den også god skjerm da?"

"Nei, dårligere skjerm enn samsung galaxys første modell som kom ut for 2-3 år siden...."

"Hva er vitsen?"

"Zomg 41 megapixler!"

"Det blir jo bare komprimert ned.. Hvorfor kjøper du ikke et KAMERA viss du trengr megapixler??"

"De har jo bare 10 - 12 megapixler, dette er et bedre kamera!"

 

....................

 

Hva mente du egentlig med dette innlegget da?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Dette er kanskje den verste mobilen som kommer ut for øyeblikket. Dette vil jeg si er søppel i 1 klasse. Hva TENKER de?

 

41 megapixel kamera?? Hva er vitsen??? Tenk hvor dum du høres ut!

 

"Kjøpte denne mobilen fordi den hadde 41 megapixler."

"Da har den også god skjerm da?"

"Nei, dårligere skjerm enn samsung galaxys første modell som kom ut for 2-3 år siden...."

"Hva er vitsen?"

"Zomg 41 megapixler!"

"Det blir jo bare komprimert ned.. Hvorfor kjøper du ikke et KAMERA viss du trengr megapixler??"

"De har jo bare 10 - 12 megapixler, dette er et bedre kamera!"

 

....................

 

Muligens en av de mest idiotiske kommentarene jeg har sett på en stund.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mange moderne telefoner har 4.4 ganger flere pixler på sitt display (1280x800), dette gir brukeren bedre informasjon om bildet som er tatt, samt at det er lettere å legge information overlays over bildet på en leselig måte uten at det intefererer for mye med bildet som vises frem. Jeg kunne sikkert dradd en del søkte analogier rundt kraftig kamera og svakt display, dette overlates som en øvelse til leseren.

 

Må rette deg der. Det er kun Samsung Galaxy Note (!) som har oppløsningen 1280x800, mens de fleste av årets toppmodeller har oppløsningene 1280x720 og 960x540.

Lenke til kommentar

Dette er kanskje den verste mobilen som kommer ut for øyeblikket. Dette vil jeg si er søppel i 1 klasse. Hva TENKER de?

 

41 megapixel kamera?? Hva er vitsen??? Tenk hvor dum du høres ut!

 

"Kjøpte denne mobilen fordi den hadde 41 megapixler."

"Da har den også god skjerm da?"

"Nei, dårligere skjerm enn samsung galaxys første modell som kom ut for 2-3 år siden...."

"Hva er vitsen?"

"Zomg 41 megapixler!"

"Det blir jo bare komprimert ned.. Hvorfor kjøper du ikke et KAMERA viss du trengr megapixler??"

"De har jo bare 10 - 12 megapixler, dette er et bedre kamera!"

 

....................

 

Dette må være det dummeste innlegget jeg har lest noen gang!!!

Lenke til kommentar

Dette er kanskje den verste mobilen som kommer ut for øyeblikket. Dette vil jeg si er søppel i 1 klasse. Hva TENKER de?

 

41 megapixel kamera?? Hva er vitsen??? Tenk hvor dum du høres ut!

 

"Kjøpte denne mobilen fordi den hadde 41 megapixler."

"Da har den også god skjerm da?"

"Nei, dårligere skjerm enn samsung galaxys første modell som kom ut for 2-3 år siden...."

"Hva er vitsen?"

"Zomg 41 megapixler!"

"Det blir jo bare komprimert ned.. Hvorfor kjøper du ikke et KAMERA viss du trengr megapixler??"

"De har jo bare 10 - 12 megapixler, dette er et bedre kamera!"

 

....................

Hvor gammel er du egentlig? Hadde du gjort litt undersøkelser angående 808, hadde du funnet ut at det ikke dreier seg om summen av antall piksler denne enheten er i stand til å fange opp, men kameraegenskapene denne mobilen har. 808 er tilsynelatende verdens beste KAMEREMOBIL, og skiller seg dermed særskilt ut med en nisje den alene er best i.

Endret av gingerviking
Lenke til kommentar

Hvordan er det å ta nærbilder/macro med kameraet?

 

Veldig bra kamera i hvert fall, nesten så jeg kjøper meg en slik i stedet for et nytt kompaktkamera.

 

Et svært attraktivt alternativ hvis Nokia klarer å kombinere denne teknologien med Windows Phone 8. Dette er Nokia sin nøkkel til å ta tilbake sin tapte markedsandel i et marked med stadig mer bruk av mobilkameraer. Mobiltelefonen har tatt over flere deler av markedet der mediaspillerene, musikkspillerene og håndkonsollene tidligere regjerte. 808 er den første telefonen som er i stand til å ta markedet fra dagens kompaktkameraer.

 

En artig artikkel fra mobili.no som sammelikner One x, SGS3 og et systemkamera:

http://www.mobili.no/tester/sa-heftig-er-kameraet-til-808-pureview/

 

Hvordan er 808 i bruk som telefon med tanke på meldinger og som tlf?

Hvor mye legger du merke til den inneffektive oppløsningen?

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...