Gå til innhold

Altibox lover 400 Mbit/s internett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette virker svært lovende. Så blir spørsmålet som nevnt på bøtter og spann av andre fora: hvor fattig skal man bli av dette?

 

50/50 koster jo allerede en liten formue i dag

 

Ergo: min gjetting blir slik ang, nye priser:

 

10/10: 349,-

30/30: 549,-

50/50: 799,-

 

100/100: 1099,-

200/200: 1499,-

400/400: 1999,-

 

Hva tror dere andre?

Lenke til kommentar
Nettleverandøren Altibox lover 400 Mbit/s nettilgang i begge retninger.

 

 

 

Les mer

Det høres jo fint ut, men det blir vel den gode gamle "hvis du bor i tjukkeste Oslo / Bergen / Trondheim". Bor du 2 km utenfor bykjernen vil vi bygge ut til deg en gang i løpet av de neste 50 år :)

 

Her i trondheim er det dårlig fibertilbud helt i sentrum er min erfaring, ofte bygges det ut fiber helelr i nye boligfelt o.l, jeg er omringet av instutisjoner som har fiber (ntnu, jernbanen, teknostallen, uninett), men har ikke fiber selv :(

 

AtW

Lenke til kommentar
Dette virker svært lovende. Så blir spørsmålet som nevnt på bøtter og spann av andre fora: hvor fattig skal man bli av dette?

 

50/50 koster jo allerede en liten formue i dag

 

Ergo: min gjetting blir slik ang, nye priser:

 

10/10: 349,-

30/30: 549,-

50/50: 799,-

 

100/100: 1099,-

200/200: 1499,-

400/400: 1999,-

 

Hva tror dere andre?

 

Jeg tolker det som at de nye hastighetene vil erstatte de gamle og at prisene vil være noenlunde de samme, eventuelt en liten oppgang.

 

Da Altibox startet gjennom Lyse energi i rogaland var minste hastighet 4 mbit/s. Den ble så oppgradert til 6 mbit/s og deretter 10 mbit/s. Prisen har vært den samme hele tiden. Et av fortrinnene har jo vært at man har fått veldig mye hastighet for pengene i forhold til konkurrentene. Den fordelen er ikke så stor lenger som den var i begynnelsen. Dersom de kan sette opp minste hastighet til 100/100 uten å endre prisen vesentlig så vil det igjen være et kraftig skudd for baugen til konkurrentene.

 

Men det gjenstår jo å se da.

Lenke til kommentar

Trur dei vil kutte ut 10/10mbit og prisane vil bli lignande detta:

 

Internett familie 30/30mbit 499,- ( før 10/10)

Internett Express 50/50 699,- ( før 30/30. Denne må du berre betale 499,- for dersom du har tripple play (tlf, tv og internett))

Internett Super 100/100 1450,- (før 50/50)

Internett Hyper 200/200 1990,- (før 100/100)

Internett "Crazy" 400/400 2699,-

 

Må huske at dagens hjemmesentral har innebygd router med 100mbit nettverk. Så du må oppgradere hjemmesentralen for å får raskare hastighet. Veit ikkje om dette blir kostnadsfritt for eksisterande kunder, men tvile sterkt. Regn med ein avgift på ca 2000kr for bytte.

Lenke til kommentar
Nettleverandøren Altibox lover 400 Mbit/s nettilgang i begge retninger.

 

 

 

Les mer

Det høres jo fint ut, men det blir vel den gode gamle "hvis du bor i tjukkeste Oslo / Bergen / Trondheim". Bor du 2 km utenfor bykjernen vil vi bygge ut til deg en gang i løpet av de neste 50 år :)

Vel, det er det fine med Altibox. Er jo utbygd midt på tjukkeste bygda mer enn i bykjerner ;) Så jeg har det både i min leilighet i byen(Nordstrand) og hos mine foreldre på landet. Fiber er tingen :) 

 

Ser frem til en hastighetsøkning!

Lenke til kommentar
Jeg tolker det som at de nye hastighetene vil erstatte de gamle og at prisene vil være noenlunde de samme, eventuelt en liten oppgang.

 

Altibox tilbyr nye, superhastigheter på 100/100 Mbit/s, 200/200 Mbit/s og 400/400 Mbit/s. I tillegg kan kundene fortsatt velge dagens hastigheter på 10/10 Mbit/s, 30/30 Mbit/s og 50/50 Mbit/s

 

http://www.altibox.no/nyheter?p_p_id=62_IN...5bT_version=1.0

Lenke til kommentar

Ser ikke helt hva som er så forbanna dyrt med 50/50 linja til lyse/altibox når du ser på hva f.eks. telenor tar for Bredbånd "premium" på 16/0.8 (499) Ja det koster 3 ganger så mye, men gud, for ett bedre produkt da?. Det er jo bare å se på 30/30 linja for bang/buck opsjonen.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
Jeg tolker det som at de nye hastighetene vil erstatte de gamle og at prisene vil være noenlunde de samme, eventuelt en liten oppgang.

 

Da Altibox startet gjennom Lyse energi i rogaland var minste hastighet 4 mbit/s.

 

Minste hastighet var 2mbit/s. Uansett har du nok rett i at de øker hastigheten enn å sette ned prisen. Billigere for Lyse å gjøre det slik hvis de har kapasitet i nettet sitt.

Lenke til kommentar
Nettleverandøren Altibox lover 400 Mbit/s nettilgang i begge retninger.

 

 

 

Les mer

Det høres jo fint ut, men det blir vel den gode gamle "hvis du bor i tjukkeste Oslo / Bergen / Trondheim". Bor du 2 km utenfor bykjernen vil vi bygge ut til deg en gang i løpet av de neste 50 år :)

Det er vel heller motsatt. Er mye dyrere å legge fiber i byene enn utenfor bykjernen. Så de aller fleste fiberutbyggerne går for tettsteder etc.

Og det er drit kjipt. Er nesten umulig å finne leiligheter med fibertilknytning i Oslo. Jeg har inntrykk av at det bygges ut i sneglefart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...