Gå til innhold

Metallica - Death Magnetic: hva mener du?


Marbash

Anbefalte innlegg

Syns ikke the unforgiven III svarte til mine forventninger dontgetit.gif

Hva syns dere?

 

Eg er ingen genuin metallica-fan, men har no likevel somla meg til å høyre gjennom albumet. The Unforgiven III var då ein av låtane som appelerte mest til meg. Utan denne "balladen" hadde heile albumet vore klin likt for mitt vedkomande.

James Hetfield syng jo faktisk ikkje så verst! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det plata mangler er et refreng som setter seg i hjernebarken.

 

Vet ikke om du bruker ironi her, men jeg fikk iallefall refrengene på All Nightmare Long, The Judas Kiss og That Was Just Your Life på hjernen med det samme. Synes gitarriffene og hookene er høydepunktet på albumet, som det har vært på så og si alle 'tallica-skiver. Jamyz er en mester til å skrive riff.

Lenke til kommentar
Det plata mangler er et refreng som setter seg i hjernebarken.

 

Vet ikke om du bruker ironi her, men jeg fikk iallefall refrengene på All Nightmare Long, The Judas Kiss og That Was Just Your Life på hjernen med det samme. Synes gitarriffene og hookene er høydepunktet på albumet, som det har vært på så og si alle 'tallica-skiver. Jamyz er en mester til å skrive riff.

Ja, All Nightmare Long refrenget setter seg som støpt her også!!

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke det er noen sanger som skiller seg ut.

 

Det er ingen introer (enda) som har satt seg sånn at jeg gjenkjenner hele sangen etter det første slaget. Ride the Lightning og Seek & Destroy er sånn. Umiddelbart gjenkjennelig.

 

Jeg har riktignok bare hørt igjennom en gang nå. Etter videre lytting finner jeg sikkert de sangene og riffene som jeg digger og bare vil høre igjen og igjen. Jeg er absolutt villig til å gi skiva litt tid til å godgjøre seg, fordi at det er kvalitet fra ende til annen.

 

Siste refrenget i Judas Kiss, forresten. OMG! Det røsker!

Lenke til kommentar
Jeg synes ikke det er noen sanger som skiller seg ut.

 

Det er ingen introer (enda) som har satt seg sånn at jeg gjenkjenner hele sangen etter det første slaget. Ride the Lightning og Seek & Destroy er sånn. Umiddelbart gjenkjennelig.

 

Jeg har riktignok bare hørt igjennom en gang nå. Etter videre lytting finner jeg sikkert de sangene og riffene som jeg digger og bare vil høre igjen og igjen. Jeg er absolutt villig til å gi skiva litt tid til å godgjøre seg, fordi at det er kvalitet fra ende til annen.

 

Siste refrenget i Judas Kiss, forresten. OMG! Det røsker!

Enig i at det ikke er noe Introer som er ultimate. Men som du sa, må vell bare høre litt mer :)

Lenke til kommentar

Suicide & Redemption og Unforgiven III er nok de eneste sangene jeg vil klassifisere som "middels".

 

S&R er ALTFOR lang. Den kunne de fint kuttet med et par minutter uten at det hadde ødelagt noe som helst, mens Unforgiven er bare kjedelig helt fram til soloen og bare kjedelig etter soloen. Introen er fin, da.

 

Liker egentlig alt utenom de to låtene. S&R er egentlig grei nok, det er bare lengden som dreper den.

 

The End of the Line, My Apocalypse og Judas Kiss er nok favorittene så langt. De gir meg gåsehud og trang til å headbange herfra og til helvete.

Lenke til kommentar

Eneste jeg har hørt hittil (i går kveld) er The Unforgiven III, og den likte jeg faktisk ganske godt. Den fantes ikke lik Unforgiven I og II, men det gjør da egentlig ingenting. Bra at Hetfield har øvd på sangstemmen sin og, det var absolutt ikke verst vokal.

 

Etter å ha hørt en sang fra det nye albumet er jeg iallefall positivt innstilt. Det samme kan man ikke akkurat si etter den første sangen på St. Anger. Selv om sounden var litt Load/ReLoad, så synes jeg gutta har gjort det bra. Jeg liker de eldste platene (inkludert "Metallica") best, men jeg synes ikke at Load og ReLoad var gjennomgående elendige, tvert om. Ikke fantastisk, men de hadde sine øyeblikk. Uansett tror jeg at Death Magnetic er en litt sånn plate, uten at jeg skal si det for sikkert.

 

Positivt innstilt er jeg iallefall. Nå går resten av plata til gjennomlytting. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...