Gå til innhold

Metallica - Death Magnetic: hva mener du?


Marbash

Anbefalte innlegg

AJFA = Tidenes råeste og mest beinharde thrashalbum noensinne gitt ut. Tidenes beste album. Fasit. EOD.

 

Slayer ga da vitterlig ut både råere og hardere thrash-album på åttitallet (og jeg liker ikke engang Slayer).

 

 

Hvordan definerer du hardere? Jeg syntes f.eks The Thing That Should Not Be er tyngre enn alt Slayer har laget.

 

AJFA pisser på alt Slayer lagde. AJFA pisser egentlig på alle andre metalalbum utenom Master of Puppets.

 

Skiva har alt; produksjonen (Ja, produksjonen er perfekt. Fuck bass), tidenes beste gitarriff, tekstene, feite trommer, progressivtet, kompleksitet, tidenes metalvokal.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
AJFA = Tidenes råeste og mest beinharde thrashalbum noensinne gitt ut. Tidenes beste album. Fasit. EOD.

 

Slayer ga da vitterlig ut både råere og hardere thrash-album på åttitallet (og jeg liker ikke engang Slayer).

 

 

Hvordan definerer du hardere? Jeg syntes f.eks The Thing That Should Not Be er tyngre enn alt Slayer har laget.

 

AJFA pisser på alt Slayer lagde. AJFA pisser egentlig på alle andre metalalbum utenom Master of Puppets.

 

Skiva har alt; produksjonen (Ja, produksjonen er perfekt. Fuck bass), tidenes beste gitarriff, tekstene, feite trommer, progressivtet, kompleksitet, tidenes metalvokal.

 

At The Thing.. kan være tyngre enn alt Slayer har gjort skal jeg ikke si noe på, men nå er ikke The Thing.. på AJFA, så hva har den med saken å gjøre?

 

Uansett, jeg mente at, say, et album som Reign in Blood er hardere og mer aggressivt enn hva Metallica noen gang har vært (muligens utenom Fight Fire with Fire). Jeg liker ikke Slayer, som sagt, men å påstå at Metallica noen gang har vært hardere enn Slayer var, det henger ærlig talt ikke på greip for min del.

 

Og produksjonen på AJFA er ræva. Null bass og plata høres ut som et knekkebrød (i.e. flat, tørr og særdeles lite spennende). Dyer's Eve er en bra sang, tho.

Lenke til kommentar
..er du full? Har du i det hele tatt HØRT Floodland-albumet?

 

ER DU FULL? Du kan jo faenmeg ikke begynne å diskutere The Sisters Of Mercy sammens med Metallica.... der går fanmeg grensa!

 

Dette her er jo speed metal i forhold:

 

Med tanke på at Hammet etter eget utsagn er Sisters-fan, så ser jeg ikke helt hvorfor man ikke skulle kunne nevne Sisters i en Metallica-tråd ;)

 

A question for Kirk!

Innsendt av Dagfinn Ringås, <[email protected]>

 

Dear Mr.Hammet!

Wiewing your "Live Shit: Binge & Purge"-videos I noticed

that you were wearing a Mercyful Release T-shirt. The

Question is, are you a Sisters of Mercy fan?

If so, you should all get your genious heads togheter.

That would be something wouldn't it?

 

Kirk: Yes, I love Sisters of Mercy. Andrew Eldritch contacted

me about doing something, but I don't have the time.

 

http://www.vg.no/vg/psssst/metallica.html

Lenke til kommentar
..er du full? Har du i det hele tatt HØRT Floodland-albumet?

 

ER DU FULL? Du kan jo faenmeg ikke begynne å diskutere The Sisters Of Mercy sammens med Metallica.... der går fanmeg grensa!

 

Dette her er jo speed metal i forhold:

 

Med tanke på at Hammet etter eget utsagn er Sisters-fan, så ser jeg ikke helt hvorfor man ikke skulle kunne nevne Sisters i en Metallica-tråd ;)

 

A question for Kirk!

Innsendt av Dagfinn Ringås, <[email protected]>

 

Dear Mr.Hammet!

Wiewing your "Live Shit: Binge & Purge"-videos I noticed

that you were wearing a Mercyful Release T-shirt. The

Question is, are you a Sisters of Mercy fan?

If so, you should all get your genious heads togheter.

That would be something wouldn't it?

 

Kirk: Yes, I love Sisters of Mercy. Andrew Eldritch contacted

me about doing something, but I don't have the time.

 

http://www.vg.no/vg/psssst/metallica.html

 

Ergo liker Lars Ulrich Sputnik, skal vi diskutere det og?

 

Disse to bandene har jo ingen link what so ever, INGENTING musikkmessig! Så vi dropper den her! Om Kirk Hammet er fan av det rælet der... fint for han!

 

EDIT:

 

Cover picture on

Innsendt av Thea, <[email protected]>

What is really on the front cover picture on "Load"?

If it's what it's roumered to be - how was the mixing done..?

I can think of a few possible ways - but I wouldn't want to write them down here!

 

Great ablum by the way!

 

 

KIRK: The cover is semen and blood. It was pressed between

two pieces of fiber glass and photographed.

 

Det visste jeg faen ikke... men når jeg ser etter, ligner det jo litt? Blæh! Derfor det heter LOAD ja...

Endret av JudasKiss
Lenke til kommentar
Litt spent på Unforgiven III, men velger å høre hele skiva sammenhengdene først! :)

 

The Unforgiven III er veldig bra. Gled deg! Selv om All Nightmare Long nok er min favoritt ;)

Nå har jeg nettopp hørt All Nightmare Long, men satt ikke med særlig inntrykk av den, som mange andre har gjort. Men ønsker ikke uttale med skikkelig før jeg har hørt den to, tre ganger til. Å ikke ha forumlesing i fokus. :p

 

Neste sang er Unforgiven! :)

Lenke til kommentar

Angrer på at jeg forhåndsbestilte kista i siste liten fra cdon. De klarte ikke levere den til tiden. Andre som har samme problem?

 

Ellers har jeg hørt litt på The day that never comes (som jeg kjøpte på mobilen). Må si den er et stort steg i riktig retning etter st.anger. "sparer" på resten av sangene til jeg får original skiva :p Er veldig spent på The unforgiven III.

Lenke til kommentar
Angrer på at jeg forhåndsbestilte kista i siste liten fra cdon. De klarte ikke levere den til tiden. Andre som har samme problem?

 

Ellers har jeg hørt litt på The day that never comes (som jeg kjøpte på mobilen). Må si den er et stort steg i riktig retning etter st.anger. "sparer" på resten av sangene til jeg får original skiva :p Er veldig spent på The unforgiven III.

 

Jeg bestillte min for århundrer siden fra platekompaniet, men har ikke fått noe. Den er levert men hakke fått no lapp i posten.

 

Var forresten innom platekompaniet i Sandvika idag, hadde nesten forventa at de skulle spille Metallica... men det vakke en lyd å høre bortsett fra fuckings Back Street Boys?! WTF!!??

Lenke til kommentar

Butikkene sliter vel med å få inn nok kister også, så man kan nesten ikke skylde på butikken heller. Men min erfaring tilsier at Platekompaniet er langt bedre å bestille fra enn CDON om man trenger noe kjapt.

 

JudasKiss: So? De bak disken var vel ikke Metallica-fans da. Når jeg jobbet i platebutikk gadd ikke jeg heller å spille musikk jeg ikke likte. :)

Lenke til kommentar
Butikkene sliter vel med å få inn nok kister også, så man kan nesten ikke skylde på butikken heller. Men min erfaring tilsier at Platekompaniet er langt bedre å bestille fra enn CDON om man trenger noe kjapt.

 

JudasKiss: So? De bak disken var vel ikke Metallica-fans da. Når jeg jobbet i platebutikk gadd ikke jeg heller å spille musikk jeg ikke likte. :)

 

 

Nja jo... mulig det... men så er jo en metallica plate ganske så stort da.... er ikke akkurat overskrifter på VG og Dagbladet når f.eks Children Of Bodom slipper plate eller Sepultura... og det var MANGE fans der i tallica t-skjorter som sto å "rocka" til Backscum Boys... ikke heeeelt heldig spør du meg!

 

Og spesiellt ikke når platekompaniet har hatt et samarbeid med salg av kister osv via mission metallica.... Uheldig i mine og de andres øyne (som var der)

 

Og ja.. vi snakker åpningstider her... ikke midt på dagen!

Endret av JudasKiss
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...