Gå til innhold

Metallica - Death Magnetic: hva mener du?


Marbash

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-Axby2kEH
ENTEN liker du metallica og deres nye album, eller så får du/dere (ikke deg Kjartan1234) pakke sammen og sette på noe annet, er jo ikke værre enn det!

Jeg liker Metallica, men jeg liker ikke det nye albumet deres. Heldigvis kommer det i en bedre versjon av lyden i GH3. Det at jeg "kunne funnet noe annet å høre på" fordi jeg synes at produksjonen har herpet noe som faktisk kunne blitt et bra album er tidenes dårligste argument. Jeg kan like Metallica, men likevel være skuffet, for dette kunne blitt så utrolig mye bedre enn sånn som det er nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

JudasKiss. Er bare å innrømme det, lyden er forjævlig. Synd å måtte si det. Det er helt utrolig at dette kunne skje med et band av Metallicas kaliber, av alle band, så måtte det skje med Metallica!?

 

Og før du bedømmer meg, jeg er rimelig hardcore Metallica-fan (Noe man blant annet kan se på min last.fm).

 

Og det morsomme er jo at Guitar Hero 3-lyden er mye bedre enn på den orginale skiva. Er noen som holder på å rippe den på metallicabb.com nå, gleder meg til å høre den.

Lenke til kommentar
JudasKiss. Er bare å innrømme det, lyden er forjævlig. Synd å måtte si det. Det er helt utrolig at dette kunne skje med et band av Metallicas kaliber, av alle band, så måtte det skje med Metallica!?

 

Og før du bedømmer meg, jeg er rimelig hardcore Metallica-fan (Noe man blant annet kan se på min last.fm).

 

Og det morsomme er jo at Guitar Hero 3-lyden er mye bedre enn på den orginale skiva. Er noen som holder på å rippe den på metallicabb.com nå, gleder meg til å høre den.

 

Jeg har ikke nektet på det... men plata er sånn så uansett hva dere sier: PLATA ER SÅNN! At det skal være så vanskelig å forstå skjønner jeg ikke. Men JA jeg er helt enig i at lyden ikke er optimal den er ikke bra i det hele tatt, men dere kan ikke gjøre noe for at den blir bedre uansett hvor mange som analyserer både i søyler og diagrammer og babbler om gain og pluss/minus db....

 

Det er jo allerede kommet fra en eller annen gjøk som produserte plata at den VAR "herpa" i mixen FØR han fikk den. Ergo, vi vet alle sammen at mixen suger...

 

Dett var dett! Om det kommer bedre versjoner til GH3 så bra da! :thumbup:

Endret av JudasKiss
Lenke til kommentar
ENTEN liker du metallica og deres nye album, eller så får du/dere (ikke deg Kjartan1234) pakke sammen og sette på noe annet, er jo ikke værre enn det!

Jeg liker Metallica, men jeg liker ikke det nye albumet deres. Heldigvis kommer det i en bedre versjon av lyden i GH3. Det at jeg "kunne funnet noe annet å høre på" fordi jeg synes at produksjonen har herpet noe som faktisk kunne blitt et bra album er tidenes dårligste argument. Jeg kan like Metallica, men likevel være skuffet, for dette kunne blitt så utrolig mye bedre enn sånn som det er nå.

 

Jeg mente selvsagt; sett på noe annet fra Metallica!

Lenke til kommentar
Jeg har ikke nektet på det... men plata er sånn så uansett hva dere sier: PLATA ER SÅNN! At det skal være så vanskelig å forstå skjønner jeg ikke. Men JA jeg er helt enig i at lyden ikke er optimal den er ikke bra i det hele tatt, men dere kan ikke gjøre noe for at den blir bedre uansett hvor mange som analyserer både i søyler og diagrammer og babbler om gain og pluss/minus db....

 

Jepp, du har helt rett. Plata er sånn. Det betyr dermed at Metallica dessverre har feilet.

 

Heltene fra ungdomsåra skuffer mer og mer.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte plata, hørte på den, ble irritert over lydkvaliteten.

Så!

Lastet jeg ned sangene for å ha backup på PCen (før du begynner med: "kunne du ikke bare satt CDen i CDrommen og rippet sangene? nei, CDrommen er FUBAR).

 

Sangene høres straks mye bedre ut, ønsker dog at sangene hadde vært litt kortere, for mer intensitet, og at Lars hadde giddet å spille mer avansert enn det en middels tenåring kunne ha prestert, så hadde vi vært mye nærmere "mål" for min del.

 

 

 

Lastet forresten ned i 320k/bit kvalitet, utrolig hvor lite som skal til for å forbedre møkka-lyden på CDen.

Lenke til kommentar

Det er vel heller ikke heeeeeelt korrekt at Metallica som 4 medlemmer skal få "skylda" for dette helt alene. De presterer jo faktisk å skrive noe veldig bra og lage gode sanger, så gode at jeg tør påstå det er de beste på 20 år!

 

De kunne jo kanskje ha vært mer bastante i produksjonsammenhengen og ikke latt andre styre spakene (noe som tydeligvis har blitt gjort her). Metallica har så mye folk rundt seg at de veit knapt hvordan de skal tørke seg i rævva fordi de har sikkert folk til å gjøre det og.

 

Men jeg sier det igjen, plata i mine ører... altså min mening er den fullt hørbar og jeg har ikkeno problem å digge denne musikken what so ever, men så skal jeg understreke at det er MITT synspunkt på saken! Lyden ekke bra, men heller ikke så dårlig at den suger max balle! Og heller ikke så dårlig at desto mer dere diskuter den desto bedre/verre blir den!

 

-End Of The Line-

Lenke til kommentar

Jeg ser på det som skammelig at et band med så mye ressurser som Metallica klarer å ødelegge lyden på en slik måte.

Selvfølgelig er jo dette like mye lyd-teknikernes feil, men man burde lure på hva i all verden disse folkene har hørt resultatet på, når ikke engang iTunes selger singler p.g.a kvaliteten, sier det jo litt.

 

Men er det bare jeg som synes My Apocalypse (instrumentmessig og strofe-messig) ligner fælt på en tidligere Metallica sang?

Husker ikke hva den heter i farta, men den er fra AJFA. :hmm:

 

 

 

Uansett, det virker som om dette er Metallicas beste skive siden den sorte (jeg liker ikke den sorte sååå godt), så det er jo på sett og vis bra.

Lenke til kommentar
Og den bootlegen er interessant på hvilken måte?

 

På den måten at det er første gang de spiller sangen live og at det kan være noe å se frem til når de kommer til Spektrum! Jeg tror mange av sangene på DM blir helt sinnsyke live! Og ja... MED BRAAAAAA LYYYYYD JUHUUUUUUUU!!!

 

Dessuten, ønsker dere å lese om loudnesswar kan dere bare bla dere 5-10 sider bak å lese om det der... det har blitt tatt opp igjen, og igjen, og igjen, og igjen... altså, Old News!

Endret av JudasKiss
Lenke til kommentar

For å være helt 100% ærlig så gidder jeg ikke å bry meg, gjort er gjort. Så jeg velger heller å kose meg med den første Tallica skiva på 5 år.

 

Hører jeg at det er noe der, ja. Men jeg blir ikke "sliten" i hue og høre på det og jeg har vel hørt igjennom cden et sted mellom 20-25 ganger siden jeg fikk den på torsdagen.

Lenke til kommentar
For å være helt 100% ærlig så gidder jeg ikke å bry meg, gjort er gjort. Så jeg velger heller å kose meg med den første Tallica skiva på 5 år.

 

Hører jeg at det er noe der, ja. Men jeg blir ikke "sliten" i hue og høre på det og jeg har vel hørt igjennom cden et sted mellom 20-25 ganger siden jeg fikk den på torsdagen.

 

Touche! X2

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...