Gå til innhold

Metallica - Death Magnetic: hva mener du?


Marbash

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg handlet min CD på Platekompaniet i Bogstadveien, Oslo, og der ble jeg møtt med "So What" i det jeg kom inn i butikken.

 

Jeg liker "So What", for all del, men med tanke på hva teksten omhandler er det ikke akkurat den første sangen som dukker opp i hodet når jeg tenker på Metallica-sanger som ville passe å spille i en platebutikk :!:

Lenke til kommentar

Det er vel produsent og plateselskapet som står bak den delen av albumet. Det ironiske er at det blir gjort for at musikken skal høyrest betre ut. Høgare musikk høyrest betre ut, sidan dei ikkje kan auke volumet på ein CD går dei heller laus på den dynamiske området. Musikken blir permanent ødelagt og volumet heilt feil i forhold til mange andre album som ikkje er tukla med. Sjølvsagt finnes det fleire album enn DM som har dette problemet, dei vil være like kraftige.

Lenke til kommentar
Jeg handlet min CD på Platekompaniet i Bogstadveien, Oslo, og der ble jeg møtt med "So What" i det jeg kom inn i butikken.

 

Jeg liker "So What", for all del, men med tanke på hva teksten omhandler er det ikke akkurat den første sangen som dukker opp i hodet når jeg tenker på Metallica-sanger som ville passe å spille i en platebutikk :!:

 

 

And I've fucked a sheep.

I've fucked a goat.

I rammed my cock right down his throat.

So what.

So what.

So what, so what, you boring little fuck

 

ja, nei.... ser den!

Endret av JudasKiss
Lenke til kommentar

Jeg la også merke til at det ble litt ubehagelig når jeg hadde det på høgt volum, men jeg syntes produksjonen var ganske lik st. anger, eller... Jeg fikk samme følelsen da jeg satte st. anger i anlegget.

 

Musikalsk sett er albumet fantastisk, elsker Suicide & Redemption. Metallica er definitivt tilbake..:D

 

http://www.metallicabb.com/index.php?showtopic=85317

 

Her er det en som mener at han har fått svar fra han som har mixet albumet, vist dette er sant, så er han ikke fornøyd med sitt arbeid i mixingen...

Endret av Kjartan1234
Lenke til kommentar

Nye Metallica sparker rompe, hardt! Må si dette var en ekstrem positiv overraskelse, siden jeg ikke hadde akkurat skyhøye forventninger etter St. Anger. Herlige, tøffe riff som tar en tilbake til 80 tallet, melodier og groove fra Load/Reload, samt en skikkelig raspete vokal fra mr. Hetfield. Denne plata sklir glatt inn på topp 3 beste releaser i 2008.

Lenke til kommentar

Ok, da har man endelig fått høre og følelsene er blandet.

 

Ja det låter hardere igjen, hvilket var på høy tid at de gjorde, og lyden er et sjumilsteg opp fra ST.Anger.

Men de henger fortsatt igjen i sitt noe eget univers når de lager låter, hvilket høres på komponeringen.

 

Her kryr det av riff som går alt for lenge og med for mange repitisjoner, og man får følelsen av de er slik fordi gutta i bandet synes følelsen av å spille riffene er viktiger enn hvordan det låter tilslutt.

De virker hele gjengen til å ha mistet sin rett i trynet komponering, som faktisk var det som gjorde at bandet ble det de ble på 80 og tidlig 90 tallet.

 

Mye bra altså, men til tider håpløs komponering!

 

5/10 - Middels skuffende, men som forventet!

 

Edit: 6/10 siden James har mer eller mindre lagt av seg country slengen på vokalen sin og låter mer heavy igjen.

Endret av archongamer
Lenke til kommentar
http://www.metallicabb.com/index.php?showtopic=85317

 

Her er det en som mener at han har fått svar fra han som har mixet albumet, vist dette er sant, så er han ikke fornøyd med sitt arbeid i mixingen...

 

Leste litt her, og la merke til at folk snakket om at noen versjoner låt bedre. Jeg fant ut at jeg hadde Vertigo utgivelsen, og mange sa denne var bedre enn den de hadde hørt på nett. Dermed tok jeg å rippet selv fra cden min, og sammenlignet med rippen fra nett, med samme bitrate.

 

Faktisk viser det seg, så og si på alle sanger, at min cd ikke treffer heeeelt på toppen. Legger ved et eksempel av Unforgiven 3.

 

Dette ble forklart på det forumet at ofte blir albumet mikset ennå en gang før det gis ut, kan dette stemme?

 

Nedlastet:

post-118332-1221304749_thumb.png

 

Selvrippet fra cden:

post-118332-1221304773_thumb.png

Lenke til kommentar
Jeg la også merke til at det ble litt ubehagelig når jeg hadde det på høgt volum, men jeg syntes produksjonen var ganske lik st. anger, eller... Jeg fikk samme følelsen da jeg satte st. anger i anlegget.

 

Musikalsk sett er albumet fantastisk, elsker Suicide & Redemption. Metallica er definitivt tilbake..:D

 

http://www.metallicabb.com/index.php?showtopic=85317

 

Her er det en som mener at han har fått svar fra han som har mixet albumet, vist dette er sant, så er han ikke fornøyd med sitt arbeid i mixingen...

 

 

Hvis det er han som har mixet albumet, og han har innrømt at det er no gærnt med mixen (før han fikk den tilogmed) Tillater jeg meg å sitere en annen bruker på den forumtråden: "Now focus on the music"

 

Men nå var vel bare jeg teit...? Come on, vi alle veit at mixen helt sikkert er for høy og noen får vondt i øra når de skrur opp, eller det blir grøt når vi skrur ned.... let's leave it with that!

 

Og fokuser heller på musikken! :) Men da kommer det vel svar på mitt innlegg fra en av dere; det er vanskelig å fokusere på musikken når lyden "suger k*k"... ja da kan dere for helvete sette på no annet da!

 

CHRIST!

Lenke til kommentar
Hvis det er han som har mixet albumet, og han har innrømt at det er no gærnt med mixen (før han fikk den tilogmed) Tillater jeg meg å sitere en annen bruker på den forumtråden: "Now focus on the music"

 

Men nå var vel bare jeg teit...? Come on, vi alle veit at mixen helt sikkert er for høy og noen får vondt i øra når de skrur opp, eller det blir grøt når vi skrur ned.... let's leave it with that!

 

Og fokuser heller på musikken! :) Men da kommer det vel svar på mitt innlegg fra en av dere; det er vanskelig å fokusere på musikken når lyden "suger k*k"... ja da kan dere for helvete sette på no annet da!

 

CHRIST!

 

Enig med deg, synes det er musikken som skal stå i fokus. Men det hadde heller ikke gjort noe å få respons på mitt innlegg etterhvert, det håper jeg at du forstår.

 

Og etter min mening, er dette et fantastisk album, og er overlykkelig over at de uttalte at det hvertfall blir ett album til, og etter det skulle man se. (Og blir det sikkert flere :p)

Lenke til kommentar
Enig med deg, synes det er musikken som skal stå i fokus. Men det hadde heller ikke gjort noe å få respons på mitt innlegg etterhvert, det håper jeg at du forstår.

 

 

Ja, selvsagt forstår jeg det... jeg er helt enig med dere alle faktisk at lyden ikke er helt bra, og en slik produksjon fortjener noe bedre. Men har bare fått følelsen av at fokusen blir dratt over på kun dette :)

Lenke til kommentar

Da har dagbladet anmeldt plata, må si jeg er imponert over hvor "imponert" Torgrim Øyre er over nyplata! Men herregud, hver sin smak ekke det. Men føler på en måte at han ikke heeelt veit hvordan man anmelder en plate?! Er det bare meg som syns det eller?

 

http://www.dagbladet.no/kultur/2008/09/13/...ments_container

 

Er hvertfall ikke mange som deler hans synspunkter i kommentarene under anmeldelsen... :!:

Endret av JudasKiss
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...