Gå til innhold

Metallica - Death Magnetic: hva mener du?


Marbash

Anbefalte innlegg

Jeg har hørt rykter om at det er en underskriftskampanje ute nå, for å få remixet albumet.

 

Det må vel være noe av det dummeste påfunnet jeg har hørt på lenge.

 

Om Metallica er happy med lyden så kommer de jo ikke til å gå bort fra det uansett.

Musikere flest har en viss musikalsk integritet de prøver å ta vare på også, og liker man det ikke får man sette på en annen skive.

Enkelt og greit.

Endret av archongamer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981234789
Jeg har hørt rykter om at det er en underskriftskampanje ute nå, for å få remixet albumet.

 

skjer ikke, de har hørt på albumet 1.000.000 ganger før de har gitt det ut, og de er fornøyde med resultatet, hvis ikke hadde de allerede gjort det anderledes.

å lage et album gir absolutt null rom for tilfeldighet, alt er 100% gjennomtenkt.

Lenke til kommentar

Det hadde vore fabelaktig om dei kunne remixa albumet, men det skjer ikkje.

 

Om bandmedlemmene er nøgd med lyden så har dei mista alt av musikalsk integritet. Penger er desverre den einaste årsaken til at dette albumet er katastrofalt mixa. Sidan dei aldri vil remixe kan ein jo poengtere at dei ville sagt det var ein god mix uansett for å promotere albumet og ikkje innrømme for publikum at dei ikkje synest det er godt nok.

 

Eg kan aldri tenke meg at bandmedlemmene kan være nøgd med det resultatet dei har fått. I så fall har dei putta lommeboka inn i øyrene.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH
Jeg har hørt rykter om at det er en underskriftskampanje ute nå, for å få remixet albumet.

 

Det må vel være noe av det dummeste påfunnet jeg har hørt på lenge.

 

Om Metallica er happy med lyden så kommer de jo ikke til å gå bort fra det uansett.

Musikere flest har en viss musikalsk integritet de prøver å ta vare på også, og liker man det ikke får man sette på en annen skive.

Enkelt og greit.

For all del, jeg har ikke akkurat signert, jeg bare påpekte at misnøyen mtp produksjonen kom ganske raskt. Men jeg kjenner likevel at jeg sitter og blir provosert når jeg hører på rimelig ålreite låter bli massakrert av en forferdelig produksjon.

Lenke til kommentar
Eg kan aldri tenke meg at bandmedlemmene kan være nøgd med det resultatet dei har fått. I så fall har dei putta lommeboka inn i øyrene.

 

Spør du meg skjedde dette da Bob Rock kom inn i bildet, og trenden har vel bare fortsatt.

 

 

Edit: First Best, jeg sa ikke du var dum, men påfunnet om en underskriftskampanje.

Synes selv lyden er håpløst dårlig.

Endret av archongamer
Lenke til kommentar

Kanskje dette kan være begynnelsen på en ny måte å gi ut musikk på, med forskjellige kvalitetsgraderinger basert på hva slags anlegg du akter å spille den av på. Har du noe dritt til en halv ukelønn kjøper du utgaven med gult klistremerke. Middels er blå, høy kvalitet er rød og über-dæven-døtte-asylkvalitet er svart. Sistnevnte må spesialbestilles.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789
Kanskje dette kan være begynnelsen på en ny måte å gi ut musikk på, med forskjellige kvalitetsgraderinger basert på hva slags anlegg du akter å spille den av på. Har du noe dritt til en halv ukelønn kjøper du utgaven med gult klistremerke. Middels er blå, høy kvalitet er rød og über-dæven-døtte-asylkvalitet er svart. Sistnevnte må spesialbestilles.

 

det ville vært en dårlig ide, det er allerede en tidkrevende og vanskelig nok å produsere ett album, skal de gjøre det 3 ganger eller mer ville det tatt år og dager.

 

litt av denne grunnen, er fordi de skal tjene penger, og folk flest bry seg ikke så mye om kvalitet, dessuten er det veldig få som har bra anlegg og eller ører,

som sagt tidligere 90% har Koss Portapro.

Lenke til kommentar

Dei kan lage eit perfekt mixa album og lage ein ødelagt kopi. Kan umogeleg koste så mykje. Dei har uansett råd til det.

 

Selg den gode versjonen til nokre kroner meir enn den andre. La den dårlege versjonen surre på radio for dei som høyrer på det. Då kan dei som synest musikkvalitet er viktig kjøpe albumet med god kvalitet, dei som ikkje bryr seg kjøper det andre.

 

ELLER, GJE F**** I Å ØDELEGGE DET I UTGANGSPUNKTET! Hey hey!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

joda det går sikkert, men egentlig burde det være det beste man får til med engang.. med tanke på tilgjengelig hardware/software og kunnskap.

tviler på at Metallica og folka bak skivene dems har noe problem med dette,

 

Leste et sted at han som mastret skiva ikke var særlig fornøy, og fikk en mix som allerede før master var alt for høyt i volum.

 

så ett sted har noen tatt en feil avgjørelse. lukter at det er plateselskapet sin skyld.

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar
Det han mener er vel at siden en eller annen idiot bestemte at de skulle rævkjøre sangene inn i overdrive-filteret på grunn av at de som hører musikk på skjit-høyttalere skal få best mulig lyd, om jeg ikke tar feil.

Mhm... Kan ikke si jeg har verdens beste hodetelefoner, men orker da å høre på uansett :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789
Det han mener er vel at siden en eller annen idiot bestemte at de skulle rævkjøre sangene inn i overdrive-filteret på grunn av at de som hører musikk på skjit-høyttalere skal få best mulig lyd, om jeg ikke tar feil.

Mhm... Kan ikke si jeg har verdens beste hodetelefoner, men orker da å høre på uansett :)

 

ja det går helt fint, noen her overdriver litt når det gjelder lyden på skiva, den er ikke SÅ ille som enkelte skal ha det til, men det kunne vært bedre,

jeg bruker AKG headsett og det funker helt greit, men jeg merker jeg blir sliten av lyden, men i små doser er det helt greit.. det kunne vært bedre med det er til å leve med.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH
Leste et sted at han som mastret skiva ikke var særlig fornøy, og fikk en mix som allerede før master var alt for høyt i volum.

 

Han er ikke kreditert engang, ville ikke sette navnet sitt på sluttresultatet ;)

Lenke til kommentar
Er det noen som ikke har fått the box magnetic ennå her?

 

Jeg har ikke fått den og jeg vil ha den nå.

 

Jeg fikk hentelapp igår men det var ikke sendt enda.. så får den vel på mandag! Da måtte jeg bare gi ros til posten og ikke minst servicen som utføres i post i butikk!

 

For en gjeng med løkringer! Posten skal du få billig av meg!

 

Heldig du.Jeg har ikke fått hentlapen en gang.

 

Får håpe at jeg får den på i morgen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...