Gå til innhold

Metallica - Death Magnetic: hva mener du?


Marbash

Anbefalte innlegg

Nå har jeg hørt gjennom DM en gang, og jeg er i grunn ikke enormt imponert. Musikken ga meg egentlig ingenting, noe som er skuffende. Jeg fikk ikke følelsen jeg fikk første gang jeg hørte låter som Fade to Black, Master of Puppets, Orion, Sanitarium, One, To Live is To Die, Nothing Else Matters og The Unforgiven. Ingen frysninger i det hele tatt.

 

Det var ingen dårlig plate, men noen klassiker er det ikke. Det er ganske enkelt ikke nok der til at den er verdt å ta med inn i historien som en fantastisk plate.

 

Noe mer hadde jeg kanskje heller ikke forventet...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Axby2kEH

Jeg ble vel ikke egentlig skuffet over Death Magnetic, jeg hadde tross alt ikke akkurat verdens største forhåpninger til albumet, St. Anger, Load og Reload tatt i betraktning. Har ikke gitt det tid til å vokse på meg enda, men nå er det i hvertfall rimelig uinteressant. Ser ikke ennå noen låter som stikker seg noe særlig ut i positiv forstand, men den krever vel et par gjennomlyttinger antar jeg.

Lenke til kommentar
Er det noen som ikke har fått the box magnetic ennå her?

 

Jeg har ikke fått den og jeg vil ha den nå.

 

Jeg fikk hentelapp igår men det var ikke sendt enda.. så får den vel på mandag! Da måtte jeg bare gi ros til posten og ikke minst servicen som utføres i post i butikk!

 

For en gjeng med løkringer! Posten skal du få billig av meg!

Lenke til kommentar

Da jeg fikk kloa i skiva tenkte jeg mest at nå skal disse gamle nissene drite seg ut igjen. Heldigvis er låtene gode, selv om det er gamle triks om igjen og kanskje litt mindre inspirert. Dessverre er lyden helt forferdelig. Albumet er komprimert noe så inn i gamperæva. Alle instrumentene slåss om å bli hørt i det lille, tette frekvensområdet man antar folk foretrekker nå til dags, og skrur man litt høyt skurrer det verre. Det er litt artig at det nesten låter bedre jo kjipere anlegg man har, men fy flate. Jeg har ikke hørt på 5xLP-versjonen med en låt per side på tolvtommerne (hvor fort må du kjøre dem?), men jeg håper lyden er annerledes der. Hvis ikke er det tidenes mest unødvendige vinylpakke.

 

Tross alt er jeg glad Metallica er sånn noenlunde tilbake.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...