Gå til innhold

Opprop mot Diablo III (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Når folk sier "mørkt" mener de muligvis litt mer enn bare lysstyrken. Eller hva synes du?

 

Et Carebears-spill blir aldri mørkt selv om du slår av gamma correction.

 

 

Hellige ku jeg håper du kødder

Ja jeg kødder, oppropet gjelder kun hvor lyst spillet er i traileren.

Lenke til kommentar

De som klager skulle hatt i ræven med øks! Tviler på at det er fans av de forrige spillene i det hele tatt. Sikkert noen fjortisser som vil ha mer pupper og blod. Og det klages helt uten grunnlag. Spillet er i tidlig utvikling, og man har, fordi blizzard er fantastiske, fått sett litt av det de jobber med. Jeg syns "fansen" skal si tusen takk og vente til spillet kommer og så kose seg glugg i hjel. Ikke sutre som noen drittunger om noe de ikke har grunnlag for å uttale seg om i det hele tatt. Suppetryner altså. 15 minutter med demonstrasjon av konsepter og klasser og så vet disse amøbene liksom alt om hvordan spillet kommer til å bli, og om det blir dystert og mørke soner og alt mulig rart. Man får helt sikkert bruk for +15% light radius på hjelmen sin i diablo 3 også. Ta seg en bolle!!

Lenke til kommentar
Det er så typisk ..

 

Istedenfor å være takknemlig og glede oss til at Blizzard endelig har annonsert Diablo 3, så skal vi klage på at grafikken ikke er slik vi forventet.

 

VI FÅR DIABLO 3 !!!

 

Folk er så misfornøyde ..

 

 

Nå er det jo alltid bra å være en smule kritisk, uansett hvor glad du er over en lansering

Lenke til kommentar
Hva f.. er problemet!kan de ikke bare skru ned Brightnes på skjermen til det blir så mørkt de ønsker å ha det!!

 

Når folk sier "mørkt" mener de muligvis litt mer enn bare lysstyrken. Eller hva synes du?

 

Et Carebears-spill blir aldri mørkt selv om du slår av gamma correction.

 

Hellige ku jeg håper du kødder

 

Ja jeg kødder, oppropet gjelder kun hvor lyst spillet er i traileren.

 

Da er vi enige, hvorfor alt det tullet med Carebears. Kan jo også foreslå at de spiller med solbriller når man er på ute brettene.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Okey, Diablo er et spill som har en enorm fan skare. Blizzard har selv sagt at de skal gjøre så mye som mulig for å imøtekomme fansen / forventningene de har til spillet. Så det er klart de vil ha feedback på ting. Det at det er en underskriftskampanje på det syns jeg er helt greit, de som støtter det skriver under, de som ikke gjør det lar være, ikke verre enn det. Er jo greit å få sagt ifra hva x antall mener så tidlig som mulig i utviklingsfasen. Leste over også, og det er jo en forsåvidt seriøst skrevet underskriftskampanje.

 

"Dere bare whiner og whiner", "Vær taknemmelig for at de lager D3", "Er i tidlig alpha stage, for tidlig å si noe" osv. Vel, alt i alt er det jo vi som skal betale for utviklingen av spillet, vi som skal kjøpe det. De lager ikke D3 ut av rein vennlighet. De gjør det for å tyne penger ut av oss såklart. Så de er jo int. i at det fenger. Mulig det er derfor det har fått den litt mere cartoony stilen med mere wow-aktige teksturer og lys-setting. For å fenge massene. Som forsåvidt er greit utifra at de vil tjene mest mulig penger.

 

Men Blizz har alltid vært kjent for å lage kvalitetsspill fremfor kvantitetsspill. De har alltid lagt vekt på kvalitet, møtekomme fansen osv. Derfor syns endel av hardcore D3 fansen det er litt synd at de tar endel skritt vekk fra det oprinnelige Diablo franchiset, som er mer realistisk, mer dystert, mørkere, skummel stemning.

 

I det vi ser av snekpeak fra D3 nå så er jo alt opplyst, man ser overalt. I tidligere diablospill har man jo hatt en slags "fog of war" hvor lyset spres fra selve spilleren. Gjør det mere skummelt at man ikke helt vet hva som venter rundt neste hjørne osv.

 

Stilene blandes for mye. Mye wow i D3 etter endel scr shots jeg har sett.

 

Anyways. Rotete post. Men jeg mener det er helt streight, på nippet til bra at det blir kjørt igang en underskriftskampanje for å prøve å skille D3 franchiset litt mere fra cartoon wow, wc. Så vi får håpe de hører litt på de som er hardcore fans om hva de mener gjorde D1/D2 så spesielt som det var. Er jo fortsatt mange som spiller D2, selv 8 år etter det ble gitt ut. Mange av disse har jo ett og annet de mener, hehe =)

 

Rotete post ja, konge =P

 

-Hau

Lenke til kommentar
De som klager skulle hatt i ræven med øks! Tviler på at det er fans av de forrige spillene i det hele tatt. Sikkert noen fjortisser som vil ha mer pupper og blod. Og det klages helt uten grunnlag. Spillet er i tidlig utvikling, og man har, fordi blizzard er fantastiske, fått sett litt av det de jobber med. Jeg syns "fansen" skal si tusen takk og vente til spillet kommer og så kose seg glugg i hjel. Ikke sutre som noen drittunger om noe de ikke har grunnlag for å uttale seg om i det hele tatt. Suppetryner altså. 15 minutter med demonstrasjon av konsepter og klasser og så vet disse amøbene liksom alt om hvordan spillet kommer til å bli, og om det blir dystert og mørke soner og alt mulig rart. Man får helt sikkert bruk for +15% light radius på hjelmen sin i diablo 3 også. Ta seg en bolle!!

 

 

Tja.. Det er vel ikke akkurat tidlig i utviklingen, ettersom det har vær ti utvikling mellom fire og fem år allerede...

 

kilde: Kotaku interviews the man behind diablo III

Lenke til kommentar

Og det argumentet med at "det er bare i tidlig alpha-stage," er bullshit. Den artistiske stilen og utseendet på spillet er noe av det første de lager. Derfor vil den stilen dere så i videoen mest sannsynlig bli i det ferdige spillet. (Med unntak av noen små endringer kanskje.)

 

Så jeg stemmer ja til en forandring og signerte med glede!

Endret av Odd Ball
Lenke til kommentar
Ja jeg kødder, oppropet gjelder kun hvor lyst spillet er i traileren.

Oppropet gjelder også den artistiske stilen ellers. Noe jeg tildels vil si meg enig i, for cartoony for et Diablo spill.

Jeg vet. Mitt innlegg var ironisk og rettet mot simalarions usakligheter. Fansen reagerer her mye på mangel av makaber grafikkstil (ikke "mørk" nok), noe som var kjennetegn i hvert fall i første Diablo-spill. Og det å skru ned brightness eller spille med solbriller (hva faen??) kommer ikke til å gjøre koselige skjeletter til djevelske skapninger.

 

Grafikkstilen som blir vist på skjermbildene minner mer om Icewind Dale enn om Diablo. Jeg får heller ikke den klaustrofobiske følelsen av traileren i krypten som jeg fikk av første Diablo. Jeg har selvsagt ingenting imot at det er lysere/koseligere utenfor, men kryptene bør være litt skumlere enn dette her.

Lenke til kommentar

Må si meg fullstendig enig i alle punktene i oppropet.

 

Den artistiske stilen er altfor påvirket av Warcraft, og det passer virkelig ikke inn i ett mørkt og dystert spill som Diablo.

 

Og det går virkelig ikke kun på "lysstyrken", selv om det er en del av problematikken, men også selve atmosfæren.

 

For min del kan gameplayet være så fantastisk det skal være, men å slakte demoner i Teletubby-land blir for dumt synes jeg. Her skal det være mørke, stemningsfulle dungeons og uteområder.

 

Edit: nå skal det sies at jeg ikke er noen særlig fan av art-stilen til Warcraft fra før av, men når de pusher de over på ett av tidenes mest etterlengtede spill, går de for langt, og derfor reagerer folk.

Endret av bepe86
Lenke til kommentar

Skulle gjerne ha likt å hørt/lest hva de tidligere blizzard north folka mener om Diablo 3. mtp at det var de som utviklet D1 og D2. Og nå er det et annet team på 50 som utvikler med helt "andre iddeer"

 

 

"Tviler på at det er fans av de forrige spillene i det hele tatt."

Diablofans.com

Endret av laffe
Lenke til kommentar
Skulle gjerne ha likt å hørt/lest hva de tidligere blizzard north folka mener om Diablo 3. mtp at det var de som utviklet D1 og D2. Og nå er det et annet team på 50 som utvikler med helt "andre iddeer"

Vel, Diablo-teamet er så å si samlet i Flagship Studio som har sluppet ut Diablo-klonen Hellgate: London. Men spillet er vanvittig skuffende hva stemning angår, og monstrene ligner på bamser. Så jeg synes ikke de har så mye å si om den saken :thumbdown:

Lenke til kommentar

Har så vidt sett på noe av innholdet som skal være i Diablo 3, så kan ikke si at for mye. Men sån som det ser ut har de hentet litt mye insirasjon fra World of Warcraft når det gjelder grafikken.

 

Ville likt å sett en "oppgradert" Diablo 2, men en liten grafikk oppdatering og beholde "Hack and Slay" stilen så er nu jeg fornøyd.

Lenke til kommentar

Jeg er jo i grunn enige med dem, selv om jeg ikke har tenkt til å sette meg ned og klage høylytt. Karaktermodellene og art design generelt hadde mer til felles med Warcraft 3 enn Diablo 2, og det blir litt feil for min del. Det behøver ikke nødvendigvis være så fryktelig mørkt hele tiden, bare de klarer å holde en stil som ivaretar "Dark Fantasy in a gothic world"-konseptet. Alle de blågrønne fargene i dungeons kan også med fordel droppes.

 

For øvrig vil jeg anbefale folk å se på petitionen, de har en del manipulerte screenshots som viser hvordan de forestiller seg ting. Godt eksempel: http://i27.tinypic.com/2jexp1x.jpg

 

Nok et - http://i99.photobucket.com/albums/l318/fro...ke/Diablo32.jpg - en kan vel ikke nekte for at den nederste utgaven av bildet ser bedre ut?

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar
Jeg vet. Mitt innlegg var ironisk og rettet mot simalarions usakligheter. Fansen reagerer her mye på mangel av makaber grafikkstil (ikke "mørk" nok), noe som var kjennetegn i hvert fall i første Diablo-spill. Og det å skru ned brightness eller spille med solbriller (hva faen??) kommer ikke til å gjøre koselige skjeletter til djevelske skapninger.

 

Når jeg skriver (spillet er ikke mørkt nok) - "Så kan de ikke bare skru ned brightness" og "Eller bruke solbriller på ute brettene" - Så er det jo Selvfølgelig en spøk. Helt umulig for meg å se at ikke du kan forstå det, om det du synser med er at det ikke er morsomt så er det selvsagt helt greit at du ikke syntes det.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...