Gå til innhold

Blizzards nye spill bekreftet (PC)


Anbefalte innlegg

Sant men dette er 2008, ting forandrer seg og utvikler seg. Det som var morro for 10 år siden er ikke det lenger nå. For noen ja, men ikke for alle. Tiden med pek og klikk er over for min del.

 

Battle.net-serverne sier noe helt annet enn at pek og klikk-spill er over. Det er enda titusenvis av spillere på nettet til enhver tid for et spill som er ti år gammelt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Utrolig god følelse å se et spill som ikke kjører full 3D faktisk. Vakkert var det. Isometric glory :D Gleder meg!

 

Jeg er enig i det mrNilsen om random items. Det er det som holder gnisten igang.

 

Btw, så hadde det vært uendelig fett om noen hadde klart å blåse igang glørne fra gamle Rogue/Nethack.

Lenke til kommentar

Er personlig ingen Diablo -fan (har faktisk egentlig ikke likt det), men var allikevel litt glad over nyheten siden så mange fans har ventet på det! :)

 

Grunnen til at jeg IKKE likte Diablo er grunnet følgende erfaring med 1'ern;

 

Jeg kom til landsbyen helt i starten (det er vel der du begynner, så det var vel uunngåelig :p ), så var jeg kjempegira og likte hele greia! Man fant en kjøpmann som man kunne kjøpe / reparere(?) items hos.. og så hørte jeg om ei "haunted" kirke (eller hva det var). Jeg gikk ned, som den helten jeg var, og skulle hjelpe denne landsbyen for deres plager.. Jeg kom ned og synes det var grisekult, så måtte jeg ned enda en trapp! TØFT! MER! Og jeg rensket og rensket, så måtte jeg ned ENDA en trapp.. "hmmm..", og ENDA en.. og når jeg da skjønte at dette bare bærer EN vei; NEDOVER.. så gikk humøret mitt samme vei! :( Det ble for mye Hack & Slash uten substans for meg.. Dessverre!

 

(Mye mulig noen detaljer er feil.. men, det er nå slik jeg husker det.. rett gjerne på meg..)

 

Hva som skjedde videre etter 4., eller 5. underetasje vet jeg ikke, da dette jeg nettopp har beskrevet er det eneste jeg har spilt av Diablo-serien, men interessen min avtok i hvert fall helt.. (Gikk det bare nedover og nedover i etasjene, forresten? :ermm: )

 

Men, glad for at Blizzard lager Diablo 3 i hvert fall! Håper de ikke fucker det til (men, det er vel ikke kjent for, heller).. :)

 

Selv hadde jeg håpet på World of WarCraft IV

 

:)

Lenke til kommentar

Som om ikke Starcraft 2 er nok kommer de jammen med Diablo 3 rett etter også!

Kommer til å ha spill nok for flere år fremover nå med disse to alene.

 

Er utrolig glad for at de ikke gjorde MMO av det, og også for at de beholdt den originale kameravinkelen og combat system.

Lenke til kommentar
Hadde håpet de hadde tatt det litt lengre med full on 3d og ordentlig slåssing. Ser for meg dette blir enda et klikkemani spill :( Men det er vel for spesielt interesserte.

 

Da hadde det ikke vært et Diablo-spill. Det er jo nettop dette som kjennetegner Diablo, 3.person med pek og klikk.

 

Sant men dette er 2008, ting forandrer seg og utvikler seg. Det som var morro for 10 år siden er ikke det lenger nå. For noen ja, men ikke for alle. Tiden med pek og klikk er over for min del.

 

Ok, men da finnes det andre spill som er mer i din bane. Om det skal være Diablo må det være pek og klikk med enkel styring fra mus. Du vet, man blir sittende 20 timer foran skjermen hver dag så må man ha den andre hånden ledig til å føre vannflasken og baguetten mot munnen.

Lenke til kommentar
La oss bare håpe at paladins i diablo er slik de var og at de ikke har "tatt med seg" noe fra WoW mpt paladins.

 

Ellers Wohooooooooooooooooo! :thumbup:

 

 

Paladin var digg i D2 ja, spilte 3 paladiner i løpet av de 5-6 årene jeg var aktiv. 4 Amazon, 6 sorceress, 3 Barbarian, prøvde necromancer, men det smakte ikke helt.

 

Paladin i WoW er helt latterlig class. Det er generekt mye teknisk og classmessig i WoW (og da tenker jeg ikke på paladin) som er rippet fra D2 da, bare at de har feilet grusomt i adapteringen.

Endret av mrNilsen
Lenke til kommentar

Ser ut som om Blizzard har kommet ganske langt i utviklingen. Jeg synes det er utrolig at vi ikke har fått noen lekkasjer i det hele tatt. Samtlige utviklere har holdt tett, ikke engang hinting om Diablo III. Når så mange personer jobber med et spill i en serie som har oppnådd guddommelig status blant gamere, er dette litt av en prestasjon av Blizzard.

Lenke til kommentar
Ser ut som om Blizzard har kommet ganske langt i utviklingen. Jeg synes det er utrolig at vi ikke har fått noen lekkasjer i det hele tatt. Samtlige utviklere har holdt tett, ikke engang hinting om Diablo III. Når så mange personer jobber med et spill i en serie som har oppnådd guddommelig status blant gamere, er dette litt av en prestasjon av Blizzard.

 

Det har vært ganske klart siden 2003 at noe skulle komme men at det var problemer med utviklingen og spesielt i 2005 var det noen klare signaler, mellom 2005 og 2008 har det vært mange åpenbare hint.

 

At vi ikke har sett åpenbare lekkasjer kan skyldes at nettet har vært oversvømmet av fake screenshots, boxart og videoklipp som har tatt nesten all fokus.

Lenke til kommentar

Spør du meg virker det som overgangen til 3D, både for Warcraft III i sin tid og nå også Starcraft II og Diablo III, har gjort det vanskeligere for Blizzard å skape de helt store ulikhetene i den visuelle stilen til spillene. Fra det lille jeg har sett synes jeg forøvrig det ser ut til å bli et flott spill, men jeg synes det mangler litt av den mørke og dystre undertonen som preget (især) det første men også andre spillet. Hvor er f.eks flammene?

Lenke til kommentar

Jeg håper bare de greier å balansere karakterklasser bedre enn før og da tenker jeg ikke på PvP. BoW Specialized Amazon og Barbarian (pre iron maiden CS run) var meget bra i Classic men i LoD var de nermest ubrukelig. Barbarian lite brukbar til annet enn å gi battle orders buff :p

 

Mot slutten var det eneste som dugde noe bra hammerdin og sorceress, hammerdin hadde god skade, få eller ingen immune motsandere og vigor for å komme seg raskt frem. Sorceress kunne bare teleporte opp og i tillegg kjøre static field. Resten av klassene gikk i sirup å spille de siste årene.

 

Feks Amazon, i starten var det veldig gøy, men det var bugs i buer fra dag 1 og senere ble alt nerfet hinsides, det var den class etterfulgt av barbarian der det var vanskeligst å få tak i gear da du var 100% avhengig av å ha en bue eller sverd av beste sort og et middelmådig våpen hadde 1 til 50k i droprate og med tanke på at kanskje 1-2 droppet i uken så gikk det tregt i starten.

 

Paladin og Sorceress kan gjøre god nytte av normal unique items pga passende stats, normal uniques er jo tilnermet ubrukelige på Amazon og Barbarian.

 

Jeg presiserer at jeg snakker om vanilla Diablo II da LoD for meg ikke er noe annet enn et casualrettet melkekuprosjekt for profit. Akkurat samme som WoW. LoD = alle 99, alle har like items på samme class. WoW = alle er 70 og alle har like items på samme class. Det var gode aspekter med LoD, men flere dårlige og massdupingen av runer og uniques gjorde det uinteressant. Det krevde tilnærmet ingen ting å få en level 99 char med max items. Som regel hadde venner så mye items på mules at man kunne få omtrent hva som helst av de.

 

Jeg håper at D3 blir en blend av lod og classic slik at det ikke bare er identiske uniques og set items som folk går rundt med og for all del må de få en nulltoleranse-policy mot duping og hacks slik at dette ikke blir eksisterende.

 

Litt gøy å se at de endelig har laget et "leap attack" som faktisk virker til noe.

Lenke til kommentar
La oss bare håpe at paladins i diablo er slik de var og at de ikke har "tatt med seg" noe fra WoW mpt paladins.

 

Ellers Wohooooooooooooooooo! :thumbup:

 

 

Paladin var digg i D2 ja, spilte 3 paladiner i løpet av de 5-6 årene jeg var aktiv. 4 Amazon, 6 sorceress, 3 Barbarian, prøvde necromancer, men det smakte ikke helt.

 

Paladin i WoW er helt latterlig class. Det er generekt mye teknisk og classmessig i WoW (og da tenker jeg ikke på paladin) som er rippet fra D2 da, bare at de har feilet grusomt i adapteringen.

 

Jeg trodde paladin classen og de fleste av classene i wow var tatt fra warcraft 1-3

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...