Gå til innhold

Blizzards nye spill bekreftet (PC)


Anbefalte innlegg

Blizzard er eit godt eksempel på at grafikk ikkje er noko must for å lage eit bra spel. Eg har veldig sansen for stilen i Warcraft, det gjer spelet lettkjørt, sjølv for svakare maskiner. Eg synest det er viktigare at eit spel flyt bra enn at det er 10 000 polygoner i kvar karakter.

 

SC-grafikken ser og veldig tøff ut, heller det enn så ekstremt realistisk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er bra at spillene har valg med lav grafikk slik at personer med eldre svakere PCer kan spille med fin flyt, men jeg synest likevel at Blizzard bør ha et valg med bedre grafikknivå enn det som nå er i WoW (og tilsvarende), for de som har kraftige maskiner. Og Blizzard har nok av ressurser til å gjøre det.

Lenke til kommentar

Fra Diablofans:

 

 

The Diablo panel started just now at 2:40pm

Evolution of Diablo

- Outdoor Environments

- Amazing moment to moment action

- Expanded RPG experience

- New Systems most of which wont be talked today but in upcoming months more info will be released.

 

Spirit of Diablo

- Replayable RPG

Powerful heroes engaged in epic large scale combat

- Approachable gameplay cooperative focus

 

Epic Heroes

- Large scale combat

- Massively powerful classes

- Strong and unique archetypes

- Hallmark of diablo ii better in diablo iii -- Blizzard wants to improve the classes diversity

 

Approachable

- If you can click a mouse ... you can play diablo.

- Isometric gameplay in 3D

- Simple to learn, but deep

- Smooth difficulty curve

 

 

Cooperative Play

- Play on Battle.net

- Join your friends anytime

- Massive cooperative battles

- More to come ...

 

A better action game

- Kickass player characters

- Improved controls

- Less spam, more death.

- A new breed of monster

 

Hotbar

- Skills over potions

- Cleaner UI

- Greater skills diversity escape, control, buffs

- Class specific tactics

- Better gameplay slightly less carpal tunnel

 

New Health System

- Little to no downtime

- Encourages conflict

- Positional gameplay

- Cooperative play

 

Diablo III is a very intensive gameplay RPG hack'n slash with big epic battles in multiplayer.

 

The Barbarian can now actually help heal other players who are in the back when gaining health loot in the frontlines.

 

Monsters

Berserker - Aggressive creatures, massive damage charged up attak, vulnerable if he misses.

A better RPG

- Improve story without losing opt in feel

- Rmove the generic feeling from random dungeons

- Bring the world to life with more npc interactions.

Adventures

- Events that can be placed almost anywhere

old abandoned house to explore evil cult sumoning ritual

Caravan that needs protecting

Enemy camp with boss

 

Sumary

- Diablo iii remains true to the universe and gameplay of the series

 

Lenke til kommentar
Will players be visiting any familiar locations in Diablo III, such as Tristram?

Yes, definitely. Players will return to Tristram and certain other locations from the previous games, and they'll be exploring new areas of Sanctuary as well.

 

Noen har sikkert lest om det. Anyway Kult at vi også ser samme locations

 

Will there be any other familiar faces in Diablo III (other than Deckard Cain)?

Yes. Players will encounter several new characters as well as a number of characters from the previous games.

 

;D Lurer bare på om de vil ha de samme stemmene, hm?

Endret av laffe
Lenke til kommentar
Jeg har ingenting imot at grafikken i WoW er "eventyraktig", jeg synest bare at grafikken er for dårlig. Alt for lav polycount, for lav oppløsning på teksturer, litt for stive/kunstige animasjoner og dårlig shader-teknikk. Jeg vil ikke gå i dybden på dette, men teknologimessig var WoW ikke topp i 2004, og bruker ikke tenkikker som de fremste spillene gjorde i samtiden.

Jeg synes ikke det er polycount eller "dårlig shader-teknikk" som avgjør om noe ser pent ut eller ikke. :)

Det går mer på den helhetlige fremstillingen og hva man gjør med de tilgjengelige ressursene. Uansett, siden dette er en D3-tråd, så skal jeg ikke mase mer om det.

 

On topic er jeg imponert over at de har klart å holde dette hemmelig (?) såpass langt ut i utviklingen at de kan vise lange gameplay-trailere m.m..! Det må jo ha vært en haug med folk som har sittet å jobbet med dette i lang tid allerede.

Lenke til kommentar

Hvis Blizz i utgangspunktet satset på at WoW ville få lang levetid, så hadde de kanskje laget alle objektene med utgangspunkt i high-poly versjoner. Men, det virker som de ble tatt litt på senga mht. popularitet, og da blir det en kjempejobb å redesigne alle objektene i spillet.

 

Uansett, så er jo poly-counten i objektene bestemt ut fra at det skal kunne være horder (pun whee...) av folk på samme sted på en gang. Desverre var ikke serverne fullt så enige i dette. Derfor utgikk målet om massiv world-pvp, og også mye av grunnen til å ha lav poly-count.

Endret av Rata101
Lenke til kommentar

Virker ikke som 8 år, men mer som i går.

Håper å spille uten at tiden står stille.

Å så herlig, men likevel så jævlig.

Vi får spille som vi gjør, helt til vi dør.

Lurer bare på om det blir av blodpropp eller kanskje hjertestopp.

Håper heller at det skjer med Diablo 6 på gamlehjem i år 2106.

 

:p

Lenke til kommentar
Men grafikk er ikke det mest viktige. Blizzard har ikke vært serlig gode på grafikk verken i Warcraft 3 eller WoW, men det er likevel gode spill med mye spilleglede.

 

I videoen fra Diablo 3 så jeg med glede at Blizzard har tatt i bruk litt mer avanserte shadere (f.eks. se på vannet på begynnelsen av filmen). Teksturene er en del bedre enn WoW, men polycount er nok litt for lav på hovedsaklig figurene, men også noen av gjenstandene rundt. Om Blizzard finpusser shadere, forbedrer en del modellene, sper på med litt effekter som bump mapping og bra lyseffekter så tror jeg grafikken kan bli imponerende.

 

 

Tror nok blizzard har kunnet fått til bedre grafikk hvis de har ønsket det, men hvorfor skal de gjøre det når gameplayet et såpass ekstremt bra som det er. Gameplay og hvordan spillet generelt er og hvor langt et spill er har mye mer å si enn grafikken. Å det er jo et pluss at de ikke har syke krav til grafikken, for da slipper jo man å gå til innkjøp av en helt ny pc bare for å skaffe seg et spill, som f.eks crysis. Tror nok de fleste sliter å kjøre det nå idag uten å ha gått til innkjøp av en bra spill pc.

 

Synes ikke D3 skal få noe bedre grafikk enn det jeg så på gameplay videon, det vil bare ødelegge hele spillet og vil komme for langt unna diablo 2, heller spillbarhet fremfor grafikk, er jo idiotisk at folk skal fokusere mere på grafikken enn hvordan spillbarheten og gameplayet er først.

Endret av vivastar
Lenke til kommentar
Endelig :cry:

 

kunne ei uttrykket meg bedre selv...

 

hadde ikke sjekket gamer.no idag, skulle inn på blizzard sine sider for å finne patch 1.12a til diablo II også snublet jeg over DIABLO III og begynte nesten å grine... fikk frysninger på ryggen og gikk nesten inn i katetonisk sjokk... Så gikk jeg inn på siden og så videoene og har hatt ståpikk siden... Dette blir bra.

Endret av Amon Amarth
Lenke til kommentar

Ville heller hatt en finpolert versjon av Diablo II i hires og bedre effekter, all artwork ble jo laget i hires før det ble skalkert ned. Husker artistene søyt seg og var direkte forbannet fordi de detaljere playermodellene ble skalert ned så mye at detaljene bare vises som en fargeklatt på 1-2 piksler ingame.

 

Hadde ikke tatt lange tiden å fikse det for et team på 4-5 personer, men kan jo være noen har rotet bort artwork for alt jeg vet.

 

Ny 3dgrafikk er vel mye papp og og plast-gafikk. 2D med prerendrede 3D-modeller ser mye bedre ut enn spill som kjører realtime 3D.

Lenke til kommentar
heter siste bossen i diablo 1 diablo eller er det dark lord? for hvis det er diablo håper jeg ikke han er mye vanskeligere enn dark lord for jeg sliter litt med han

 

Nå er det lenge siden jeg leste historien til Diablo, men ja, siste bossen i Diablo 1 er Diablo selv :new_woot:

 

Men uavhengig av character du spiller, blir den korrupt og bruker soulstonen på seg selv, og voila, Diablo gjenfødes.

 

 

Men for min del, D3 kunne vært 2d med 8 bit farger for alt jeg bryr meg, da det er rett og slett gameplayet i spillserien som var grensesprengende i sin tid.

 

Blizzard satte standarden.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...