Gå til innhold

Blizzards nye spill bekreftet (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har ikke fått sett gameplayet enda.. Men har, spesielt Cain.. fortsatt sin stemme?

Jepp! :D

 

ahh konge;D

 

 

Men det jeg lurer på hvordan economy vil være.. mtp nå dagens(diablo2)... er jo helt for jævlig med alle disse nubsa so kjøper IMBA stuff fra nettet ;O(+ dupes, hacks og bots ). Helt ubalansert. Men er vel for tidlig å diskutere om det nå, hmm.

Endret av laffe
Lenke til kommentar

Håper de begrenser content i Diablo III. Diablo II kunne godt ha vært tre ganger lenger slik at man ikke trengte å spille om de samme actene for å komme til hell, men noe lenger enn det vil jeg ikke anbefale.

 

Heller begrenset content, med laddersesonger og worldevents enn en evig lang bane av content med dalende kvalitet. Men dette er min smak da.

 

9-10 akter ville være passende lengde.

Det fine med Diablo II var at questene fulgte historien. WoW er mere å gjøre hundrevis av quester mer eller mindre på måfå.

 

Less is more. Simple is good. Kvalitet > kvantitet. Heller få og bra områder og dungeons med bra kvalitet og god utnyttelsesgrad enn evig lang linje med middelmådig content og at du ikke får utnyttet alle områder samme hvor mye tid du putter inn i spillet.

 

De som klager på repitivitet er uansett slike spillere som spiller gjennom en gang for så å legge bort spillet. Ladder runs har jo helt andre aspekter enn evig lang historie og content.

 

Spiller ingen rolle om man må spille samme dungeon om og om igjen så lenge designet er godt og man har en ladder å konkurrere i samt hardcore mode slik at man må unngå å dø. Da er det nok aspekter til å holde det gående i 10 år. Bare se på Diablo II. Folk er ikke like, men da burde de som vil ha noe annet finne et annet spill, feks WoW huff, huff.

 

Det beste med D2 Classic var at man kunne lett pushe CS runs med et godt lag, men om man mødte på en random unique boss med uheldig kombinasjon av prefikser og suffikser så kunne det komme store multilyn og massedød av spillere. Dette ble desverre nerfet:p

Helt i starten var det vel også noen manaburn teleporteringsminibosser som tok all din mana på en berøring samtidig som de healet full når de teleporterte på ca 30% hp. Tror de sterkeste drepte en average gearet player på 2 slag at dersom man ble truffet og tom for mana og ingen revjuenation potion så var man død med mindre man safet ut med ESC Enter (quit game).

Ok, så spilte man Chaos Sanctuary om og om igjen, minibossene varierte og man måtte følge med. Spillingen utviklet seg også en del, i starten tok det 10 minutter å få clear på CS. I det beste så tok det 45 sekunder.

 

Ikke misforstå, jeg håper at det kommer litt fler elementer, random dungeon maps er jo flott i Mythos feks, jeg håper bare at det ikke tar av i mengde content med expansion på expansion. For mye content dreper ethvert spill på sikt. Samme med LoD og, ja nå er det sikkert flere som spiller LoD da folk flest er casual, men om det bare var et så hadde folk vært mer samlet. Se for dere Diablo III med 2 expansions, noen spiller vanilla, noen spiller Expansion I andre Expansion II, til slutt er folk så spredd at det blir trist.

Lenke til kommentar
Har ikke fått sett gameplayet enda.. Men har, spesielt Cain.. fortsatt sin stemme?

Jepp! :D

 

ahh konge;D

 

 

Men det jeg lurer på hvordan economy vil være.. mtp nå dagens(diablo2)... er jo helt for jævlig med alle disse nubsa so kjøper IMBA stuff fra nettet ;O(+ dupes, hacks og bots ). Helt ubalansert. Men er vel for tidlig å diskutere om det nå, hmm.

 

Sant, men jeg håper virkelig de ikke lager soulbound items. Da blir det bare DKP-horing og det er ikke noe positivt.

 

Det burde være nok om de sørger for 0 hack, 0 duper. De kan jo bare lage tre unique tallrekker med 10x3 siffer på hvert item. Alle item som har 3 like rekker, dvs 30 identiske siffer blir automatisk slettet. Null dupes enkelt og greit. Og så lager de bare informasjon om at dupede items blir slettet. Burde være lett å implementere. Ville kreve mye resurser om alle skulle sjekkes mot alle hele tiden, men de kan bare sjekke per game slik at om det i et game finnes 2 spillere med en identisk duped item så blir nummeret lagt inn i en liste over items som skal slettes ved neste innlogging på samtilge chars i spillet de neste 3 måneder. Og så kan de implementere en tekst til spilleren om at. "Note: 1 of your items was a duplicated item and has been removed to maintain game safety and balance. Sorry for the inconvenience."

 

Det er iallefall ingen unnskyldning for å godta dupes. Det kan enkelt tas bort og helt automatisk.

Lenke til kommentar

Itemer har en bestemt droprate. Gode rares er sjeldne da det først er en sjanse for å droppe gul item, så må det være rett itemclass, så må det få random 4-5-6 stats så må det få 6/6 stats, optimalt da. Har aldri sett en 6/6 item så lenge jeg har spilt. Har sett en amulett som var 5.7/6.

 

EDIT: Ikke bare rares som blir dupet, men Jewels, Runer, Unique Items, Set Items, Charms.

 

Duping betyr duplicate (kopiering) og da kopierer de opp sjeldne item slik at de blir allemannseie når det kanskje bare var ment at en eneste på realmen skulle ha det itemet. Feks når de massduper runer som er 1 av 500 000 i droprate så får det litt å si fra økonomien. Plutselig er den sjeldne runen virtuelt 1 av 1000.

 

Hele prinsippet i spillet blir ødelagt.

Det må være nulltolleranse på slikt.

 

Greit, kanskje noen blir lei seg om de får slettet et item de tradet i god tro og ikke visste var en dupe, men kan ikke godta dupes fordet. Få det inn i EULA at man godtar at dupes slettes og en kort beskjed om at X antall dupes har blitt slettet fra din konto. Sorry for the inconvenience. Enkelt og greit.

Endret av mrNilsen
Lenke til kommentar

Jepp.... Finnes mange dupemetode, men mange av de dupemetodene har blitt "rettet opp" kan man si. F.eks lagger det for mye så får man "error" husker ikke teksten atm

 

Måtte nå 1000+ i ping (correct me if im wrong) hvis man sku klare å dupe.. Å da brukte man bl.a sorc(meteor) og necro(skillsen som kan lage bone-vegger. hvis ikke jeg husker feil)

 

 

EDIT: metode:p

Endret av laffe
Lenke til kommentar

Nå er ikke jeg så inne på dupemetoder da jeg spilte legit, men jeg vet at det feks var enkelte ganger pga server bugs da noen karakterer greide å lagre i et game mens andre ikke, så kunne man bare slippe ut items fra en char som ikke lagret og plukke opp med en som lagret for så å komme tilbake med den karakteren som ikke lagret og som hadde samme utstyret neste gang han tok join game. Om man gjordet dette om og om igjen fikk man dupes til det rant over.

 

Andre brukte sikkert hacks for å få til duping, disse vet jeg ikke noe om annet enn at de finnes/har eksistert en gang.

Endret av mrNilsen
Lenke til kommentar
Har ikke fått sett gameplayet enda.. Men har, spesielt Cain.. fortsatt sin stemme?

 

Tror da det. Var litt i tvil etter gameplayvideoen, men hvis du sjekker ut Lore-seksjonen på blizzard.com/diablo3, så er det samme voice actor (eller en nær slektning) som leser opp alle sidene i journalen hans.

 

Det er også viktig at det ikke blir mulig å gjøre om på talent build men at man må starte ny char for å få en annen build dersom man skulle ønske det ved et senere tidspunkt. Dette skaper mangfold i spillet, ellers vil alle bare lese på forums og adaptere til 1 spec hele veien.

 

Og dette skjedde liksom ikke i D2? Samtlige klasser hadde jo et visst antall builds som virkelig fungerte, og etter hvert ble nye ting bare variasjoner over disse. Jeg har ingenting i mot at respecs forblir umulig, men mangfoldsargumentet er temmelig urealistisk. Mangfold og eksperimentering er selvsagt mye lettere når man ikke må lage en ny character for å omplassere skill points. Alle som ikke har 17 timer i døgnet å bruke på Diablo, men likevel er litt bevisst på hvordan ting fungerer, vil finne en av de tre buildene som fungerer for klassen de velger før de starter å spille online (eller til og med singleplayer, når spillet har levd en stund) - og så følge den slavisk, siden å gjøre det på noe annet vis betyr at du sitter igjen med en gimp character etter ørten timers spilling, uten andre muligheter for å forandre på det enn å starte på nytt.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke måtte respecet/startet om da jeg har tenkt gjennom før jeg har laget char.

 

I Mythos har de løst det bra. I Elite mode så kan man ikke ta respecialization mens i normal så kan man.

 

Det er slik det er i det virkelige liv og. man tenker over hva man vil bli før man legger ut på studier. Kaster seg ikke bare på noe for så å snu helt om til slutt.

 

Uansett om man så finner ut at man ble gimp i endgame så kan man starte om på kort tid Tar jo ikke mer enn 1-2-3 dager opp til sub high level.

 

Synes bare at det blir useriøst om man kan spille/gjøre ting på måfå.

 

EDIT: Det er jo også slik at vilken spec som er best varierer etter område i spillet og da kan man enkelt ta respecialization etter hvor man spilte mens med låst spec må man ta et valg med fordeler og ulemper.

 

Et alternativ kan være respecialization med 30 dagers cooldown. Men fremdeles noe jalla. En karakter har tatt et valg i livet og må stå for de.

 

Kan godt være det må inn i spillet pga casuals som syter og griner, men det betyr ikke at det er positivt for gameplay fordet.

 

Jeg tenker og mest på slik at en dag så er man javazon og neste bruker man bow specialization.

 

Det er viktig at noe slik ikke kommer i hardcore iallefall for da kan man bruke det som exploit for å putte statpoeng eller talenter på steder man ikke vil ha de i til slutt men som gjør det enklere i starten. Om man skal kunne bytte statpoeng så bør det være begrenset til å lediggjøre 1 per dag evt at man har en egen expbar som man må fylle for å få flytte 1 poeng. Det er ikke sikkert det blir statpoeng engang men jeg synes uansett den enkleste og beste løsningen er at det er låst og punktum get used to it.

 

Og om det ikke er låst blir det dessuten lettere å manipulere hacks som gjør at man kan få ekstra stats/talents i tillegg til det man skal ha.

 

Edit: Skjønner dine arumenter mtp mangfold, men jeg tenkte på hovedsakelig flere ting.

1: Mangfold i form av latterlige folk som hadde på trynet specialization men holdt fast med den.

2: Mangfold mtp personer som har valgt en god spec men som i ettertid ikke kan bytte til en annen spec som viser seg å være 5% bedre.

3: Forskjeller i class, altså ikke bare i magigren men bowazon kontra javazon.

 

Ladderspill skal gi fordel til de som har tenkt ut en god spec på forhånd for sin char. Vel, dette er mest aktuelt i sesong 1 og 2 selvsagt men likevel. Nye folk kommer til og de som har gjennomtenkte valg bør belønnes. Bør ikke belønnes for slett innsats.

 

I WoW har jeg resecialized daglig mellom Raid og PvP, hadde vært mye bedre om det var "du er raid spec punktum, no PvP for you" men der er det litt annerledes da noen personer har chars som er flere år gamle og spillet har endret seg over tid.

 

Respecialization bør utgå med skyhøye kneløft i RPG som Diablo-spill.

Endret av mrNilsen
Lenke til kommentar

Det er nok bortkastet energi å bekymre seg over Diablo 2 problemene i dette spillet. Blizzart har lært utrolig mye av world of warcraft serien. Dette ser vi at allerede gjenspeiler seg i de små filmsnuttene vi har i dag.

 

Legg sammen feilene de har gjort i D2 og world of warcraft, og lag et helt konge spill. Jeg tror D3 blir vanntett. Det har Blizzard allerede bevist at de klarer.

Lenke til kommentar
Det er slik det er i det virkelige liv og. man tenker over hva man vil bli før man legger ut på studier. Kaster seg ikke bare på noe for så å snu helt om til slutt.

 

Nå er det en ørliten forskjell på å lage seg en karakter i et spill og på å stake seg ut en yrkesvei her i livet... :roll:

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...