Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

 

 

Jeg tenkte mer på rollback når det er snakk om etpar timer, eller helt i starten lenge før RMAH ble aktivert. På etpar timer blir det ikke gjort voldsomt mange RMAH transaksjoner og disse kan uansett traces og reverteres, og før RMAH så ville det kun fjernet litt progresjon som folk nok ville vært litt sure for. Jeg synes dog dette ville vært en liten pris å betale for å hindre noen få som utnyttet svakheter i spillet til å kunne dominere økonomien som de vil.

 

Tror nok det er ganske mange som spiller rett etter en patch, så det der blir bare spekulasjoner.

Uansett var aldri buggen på EU serverne, da det ble oppdaget før det ble patchet her.

 

Jeg er også for ladder, driter i at jeg har brukt alt for mange timer på å skaffe meg det gearet jeg spiller med nå. Uten ladder tviler jeg på at jeg gidder mer ett par mnd etter expansion.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Noko initiativ er det jo, den nye craftinga var jo i stor grad ein ny goldsink. Nytt loot-system vil jo endre ein god del på ting sidan det vil bli betrakteleg færre gjenstandar å selje, både som trash og på AH. Mykje av det som ligg på AH i dag vil nok også raskt forsvinne i og med at lvl 70 items sikkert vil dominere. Ladder-resets fiksar jo øknomonien på kort sikt, men dei gjere jo ingen ting med sjølve problemet, det er jo eit begrensa antall spelarar som er med i konkurransen om å bli først uansett, så det er kanskje ikkje eit argument i seg sjølv. Blir i alle fall interessant å sjå kva som skjer etter RoS, ein viss inflasjon vil det alltid vere. Kanskje vi får gå tilbake til SoJ som betalingsmiddel?

 

Nei. Den nye craftinga var på ingen måter noen goldsink i det store bildet. Ja og nei ang. loot. Det blir nok vesentlig mange flere legendaries for salg, men kanskje noe færre rares (hvem kjøper det uansett med unntak av rings/amu?).

 

Det blir ingen god goldsink og stabilitet i økonomien før de:

 

A: Finner en måte å salvage legendarys på som enten: 1. Lønner seg, eller 2: Har et gamling aspekt.

B: Finner en måte å kvitte seg med gold på for enten 1: Kjøpe noe som er nyttig, eller øke prisene på crafting betraktelig (100x prisen i dag) 2: Man kan gamble det bort, mot muligheten for å få gode items.

 

Det finnes mange muligheter. F.eks kan de jo lage en shrine shop. 1m gold for å kjøpe en valgfri shrine-effekt (eks +exp eller +mf). Vi vet heller ikke enda hva slags priser Mystic vil operere med. Jeg håper de er sykt drøye.

Endret av Feh
Lenke til kommentar

 

Nei. Den nye craftinga var på ingen måter noen goldsink i det store bildet. Ja og nei ang. loot. Det blir nok vesentlig mange flere legendaries for salg, men kanskje noe færre rares (hvem kjøper det uansett med unntak av rings/amu?).

 

Rares er jo for flere builds BiS for MH for monk f.eks :)

 

Forøvrig: Fikk så sykt lyst på en ladder reset sammen med innføringen av nytt lootsystem etter at jeg skrev det i sta, krysser fingre og tær!

Lenke til kommentar

 

Nei. Den nye craftinga var på ingen måter noen goldsink i det store bildet. Ja og nei ang. loot. Det blir nok vesentlig mange flere legendaries for salg, men kanskje noe færre rares (hvem kjøper det uansett med unntak av rings/amu?).

 

Det blir ingen god goldsink og stabilitet i økonomien før de:

 

A: Finner en måte å salvage legendarys på som enten: 1. Lønner seg, eller 2: Har et gamling aspekt.

B: Finner en måte å kvitte seg med gold på for enten 1: Kjøpe noe som er nyttig, eller øke prisene på crafting betraktelig (100x prisen i dag) 2: Man kan gamble det bort, mot muligheten for å få gode items.

 

Det finnes mange muligheter. F.eks kan de jo lage en shrine shop. 1m gold for å kjøpe en valgfri shrine-effekt (eks +exp eller +mf). Vi vet heller ikke enda hva slags priser Mystic vil operere med. Jeg håper de er sykt drøye.

 

Hvorfor skal økte gullpriser på crafting hjelpe mot inflasjonen? Jo lettere det er å skaffe items vs gull, jo mindre gull vil en item koste. Å gjøre det lettere å skaffe items selv vil jo senge gullverdien.

 

AtW

Lenke til kommentar

Økte gullpriser på crafting var muligens et dårlig eksempel. Jeg slang bare ut noen alternativer. Poenget var bare å redusere den totale mengden med gull i omløp. Og det sier seg jo selv at det ikke kan iverksettes tiltak som "sletter" gull, uten at tiltaket gir noe tilbake. Hva det skal være har jeg ingen fasit på.

Lenke til kommentar

Økte gullpriser på crafting var muligens et dårlig eksempel. Jeg slang bare ut noen alternativer. Poenget var bare å redusere den totale mengden med gull i omløp. Og det sier seg jo selv at det ikke kan iverksettes tiltak som "sletter" gull, uten at tiltaket gir noe tilbake. Hva det skal være har jeg ingen fasit på.

 

Man må enten redusere mengden gull i omløp og/eller gjøre det lettere å lage ting som gull kjøper selv enn nå (da blir det mindre attraktivt å bruke mye gull på det i AH)

 

AtW

Lenke til kommentar

Utnytter sjansen mens det er litt liv i tråden her. Noen som har tips til hva jeg burde oppgradere først? Er ganske fornøyd med gearet, men vil gjerne klare høyere MP :)

 

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Bifrost-2432/hero/179065

Kjøp bedre pants, rare med 2 sockets str, vit, ar eller innas. Left ring kan bli mye bedre. På lang sikt burde du crafte shoulders, amulet og kanskje bracers (eller lacunis). Du bør ha max ms. Med Rend - BL vil du overleve mye bedre.

Endret av Zarfax
Lenke til kommentar

Utnytter sjansen mens det er litt liv i tråden her. Noen som har tips til hva jeg burde oppgradere først? Er ganske fornøyd med gearet, men vil gjerne klare høyere MP :)

 

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Bifrost-2432/hero/179065

 

Ville lagt fra meg MF gearet. du nerfer deg selv for mye. MF kommer ved å farme høyere MP, da vil også paragon levelsene komme raskere, og mer MF for hver level.

 

Movespeed, cappen er 24, du har bare 12. Det vil si 12% raskere runs. I tilleg spawner du en torando til da du dekker en større distanse pr sprint. Noe som vil si mer dps.

 

Personlig liker jeg ravage bedre, da det er lettere å treffe alle mobsa i ei klynge.

Endret av Otter_3
Lenke til kommentar

Når det gjelder MF så spiller jeg for å ha det gøy., ja i det lange løp vil jeg kanskje få høyere paragon og mer MF den andre måten, men her og nå er det morsommere å spille med MF. Så da gjør jeg det ^^

 

Og jeg hater den whirlwind/sprint speccen, blir altfor "grind" følelse på det for meg :)

Lenke til kommentar

Kikket ikke på builden din først, men bare skrev det her. Enig med deg at sprint/WW er kjedelig.

Prøvd popcorn? http://eu.battle.net/d3/en/calculator/barbarian#bZQkVR!YZg!aZZcZc

 

MF har vi snakket om før, og tror ikke vi blir enige der i hva som er morsomt :)

 

Tror kanskje jeg ville hatt inn mer attackspeed, Skorn skalerer bra med attackspeed.

Og 1,17 er litt i minste laget. Lacuni kanskje, da får du både MS og 9% attackspeed.

men er ikke sikker på om du får de med MF.

Lenke til kommentar

Kikket ikke på builden din først, men bare skrev det her. Enig med deg at sprint/WW er kjedelig.

Prøvd popcorn? http://eu.battle.net/d3/en/calculator/barbarian#bZQkVR!YZg!aZZcZc

 

MF har vi snakket om før, og tror ikke vi blir enige der i hva som er morsomt :)

 

Tror kanskje jeg ville hatt inn mer attackspeed, Skorn skalerer bra med attackspeed.

Og 1,17 er litt i minste laget. Lacuni kanskje, da får du både MS og 9% attackspeed.

men er ikke sikker på om du får de med MF.

 

 

Takk for svar :) Skal teste både build, og Lacuni. Har noen i banken, men tror de er ganske shit.

Lenke til kommentar

Ser ut som de har gjort forandringer til stats screen også. Ut med armor, inn med "Toughness".

 

post-41440-0-40915700-1377240342_thumb.jpg

 

Leste et annet sted at de tror det er en sammenslutning av resistances, armor, vitality og alt det greiene, litt som EHP. Hvis det stemmer så er det jo great news siden det ofte er slik at et item tilsynelatende gir deg bedre f.eks vit eller protection, men ikke nødvendigvis høyere EHP.

 

Forøvrig er screenshotet fra den ene bossen som ble vist i gameplay videoen. Bra å høre at den gir guaranteed legendary drop på first kill.

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Funker den popcorn builden ok med ww specca gear?

 

Nja, det er vel ikke optimalt. Skorn, høy str, avg dmg og max crit chance er viktigst.

Du skal helst drepe i ett slag, og helst critte for å procce bloodshed

 

Hvorfor heter det popcorn?

 

Når du dreper en mob så går resten av skjermen "pop" :)

 

 

Kjører RPM build på min barb. Synes selv dette er gøy.

http://www.youtube.com/watch?v=hR3uhhizb_g

 

Godt alternativ det og.

Endret av Otter_3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...