Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som monk kan man lett få flere valor og flere drops fra blå packs. Om man dreper dem akkurat samtidig får man tre valor og tre sett med drops. Har man allerede fem valor vil man da få minst 3 gule fra en pack.

 

Slik jeg gjør det er at jeg har exploding palm med impending doom runen og cyclone strike. Jeg tar alle tre blå ned til lav HP (10-20%), setter palm på den ene, tar en cyclone strike som drar alle mobs nær deg og dreper raskt den med palm. Når den dør sprenger den og gjør 30% av sitt liv på alle mobs rundt seg slik at alle tre dør samtidig. I 50% av tilfellene får jeg to sett med valor/loot, av og til bare ett og en sjelden gang tre sett. Det avhenger veldig av type mob og affixes for hvor lett det er å time riktig. På det meste har jeg fått 7 gule fra en pack.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Funnet en måte å level fint på også virker det som :p

 

200k Exp pr 4.5 min ~~ ca 2 mill exp i timen. ikke så aller værst for å ikke engang være "bug" eller måtte bruke venner å bekjente men å bare løpe alene :p

 

Jeg løper i hell:

 

Start quest - Shattered Crown -&--#62;

 

Snakk med cain, løp til haedrig, drep alt nedi hula der nede, drep mira, escape leave game

 

change quest tilbake til shattered crown -&--#62; Repeat.

 

[...]

 

Edit 2: Kjap video: http://no.twitch.tv/kezha/b/323256636

 

Vet ikke om den er nerfet enda, men jeg brukte rumford at the gates questen for å grinde lvl 57-60 på et par timer. Fikk da 60k i quest XP + det man evt. drepte. I den ene hula på veien som spawnet minst 70% av runsa er det også et unique monster som dropper mye gold. I tillegg til at det er sjanse for rare monstre i de andre hulene også. I snitt ca. 80-100k XP pr. run avhengig av hvor mange monstre jeg drepte.

 

OT: Gud hvor deilig å se streaming med ordentlig musikk for en gang skyld.

Lenke til kommentar

Mulig dette allerede er postet, men pass på selvangivelsen hvis du bruker RMAH...

http://www.pressfire...e-skattepliktig

 

Hvis inntekter er skattepliktig.. kan da utgifter være fradragsberettiget? :)

 

Dette er egentlig et litt interessant tema siden det heter så fint i EULAen at du faktisk ikke eier de tingene du har i spillet. Du eier en lisens til å spille, og med den rettighetene til å bruke itemene du finner/har, men du eier ikke selve itemet, det er det blizzard som gjør. I så måte kan vel dette ses på som å selge på kommisjon?

 

Uansett. Om det er såkalt spillgevinst er dette selvsagt skattefritt, men hvorvidt du skal opplyse om det er vel litt rart siden spillgevinst fungerer slik:

 

- Du kan tjene/vinne opptil 10.000 kr skattefritt. Over dette, må du betale skatt av hele gevinsten.

 

- Du skal ikke rapportere gevinster for et helt år, men for HVER gevinst. Dette vil da si at selv om du tar ut 15.000 kr fra paypal, må du rapportere hvert enkelt salg for å ikke få det samlet som ett.

 

- Det blir fullstendig håpløst å rapportere at du har solgt 100(vis) av items.

 

En annen ting er at så lenge pengene er i din paypal konto har ikke skattemyndighetene kontroll på de. Bruker du de til å kjøpe andre ting fra f.eks ebay e.l. blir du jo kvitt pengene på en trygg og enkel måte.

 

Edit: Paypal leverer jo også selvsagt villig over informasjon til skattemyndighetene dersom du får ettersyn, men på beløp rundt 10k i året er det svært tvilsomt at du blir undersøkt med mindre du blir tilfeldig plukket. Paypal kan også levere ut info selv om du ikke har noen overføringer til egen konto, men det er heller tvilsomt at de gjør det med mindre du har enorme summer der.

 

Tjener du over 10-20-30k i året på D3 ville jeg nok uansett kontaktet skattekontoret eller en regnskapsfører for å få hjelp til å føre det opp. Om du tjener mye skal det ikke mange overføringene til før hvitvaskinslampa begynner å blinke på kontoen din.

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Tingen som Casuals ikke forstår, er at slike som meg, som vil mestre spillene, vil klare det på et toppnivå, aldrig vil klare å få det til

Det finnes helt klart spill der ute som er utfordrende nok for hardcorespillere. Det viser seg at Diablo er ikke et slikt spill. Blizzard har derimot et annet spill som hardcore-spillere kan kose seg masse i: Starcraft 2. Du påstår at "98% av spillere er casuals." Er det da urimelig at 2 av 3 spillserier Blizzard har hovedsakelig retter seg inn mot casual-markedet?

Lenke til kommentar

Tingen som Casuals ikke forstår, er at slike som meg, som vil mestre spillene, vil klare det på et toppnivå, aldrig vil klare å få det til

Det finnes helt klart spill der ute som er utfordrende nok for hardcorespillere. Det viser seg at Diablo er ikke et slikt spill. Blizzard har derimot et annet spill som hardcore-spillere kan kose seg masse i: Starcraft 2. Du påstår at "98% av spillere er casuals." Er det da urimelig at 2 av 3 spillserier Blizzard har hovedsakelig retter seg inn mot casual-markedet?

 

Beklager OT:

 

Men jeg har aldri spillt Starcraft i hele mitt liv, utfordringa jeg hadde der var rett å slett at folk var 1000000 ganger bedre en meg, IE PVP, som også kommer til D3 ;)

 

men "PvE" biten i SC2 var dritlett. iallefall når jeg som hadde 0 erfaring med SC1 og minimal erfaring av RTS, klarte det meste på brutal for achievements etc :) så nei, det er ikke challanging :p Darksouls er vel et av de eneste spillene jeg kommer på i nyere tid som kan klasse under god challange hehehe

Lenke til kommentar

Mulig dette allerede er postet, men pass på selvangivelsen hvis du bruker RMAH...

http://www.pressfire...e-skattepliktig

 

Hvis inntekter er skattepliktig.. kan da utgifter være fradragsberettiget? :)

 

Tjener du over 10-20-30k i året på D3 ville jeg nok uansett kontaktet skattekontoret eller en regnskapsfører for å få hjelp til å føre det opp. Om du tjener mye skal det ikke mange overføringene til før hvitvaskinslampa begynner å blinke på kontoen din.

 

Ha ha, ser det for meg:

 

 

Skatt Øst-fyr blar igjennom ligninga mi:

"23.06.2012 - $98 - Salg av "Doomhammer of Slaying"

"23.06.2012 - $75 - Salg av "Mighty belt of Swearing"

"23.06.2012 - $83 - Salg av "Epic Onehand sword of The eagle"

"24.06.2012 - $92 - Salg av "Bleeding belt of jailbait"

"24.06.2012 - $67 - Salg av "Wand of the Foxy Noxy"

"25.06.2012 - $150 - Salg av "Joe's pants"

"25.06.2012 - $87 - Salg av "Travellers Fur"

"25.06.2012 - $250 - Salg av "1 million gold"

"25.06.2012 - $121 - Salg av "Zweihander of pain"

"26.06.2012 - $220 - Salg av "Sword of the thousand truths"

"26.06.2012 - $132 - Salg av "Grand boinkahammer of the acid"

 

post-116700-0-67252700-1341229788_thumb.jpg

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Beklager OT:

 

Men jeg har aldri spillt Starcraft i hele mitt liv, utfordringa jeg hadde der var rett å slett at folk var 1000000 ganger bedre en meg, IE PVP, som også kommer til D3 ;)

 

men "PvE" biten i SC2 var dritlett. iallefall når jeg som hadde 0 erfaring med SC1 og minimal erfaring av RTS, klarte det meste på brutal for achievements etc :) så nei, det er ikke challanging :p Darksouls er vel et av de eneste spillene jeg kommer på i nyere tid som kan klasse under god challange hehehe

Aha, da virker det som om vi er rake motsetninger i spillvalg rett og slett. Jeg klarte aldri surre meg igjennom énspiller i SC2, for det var i flerspiller morroa var for min del. Det gjelder generelt egentlig, multiplayer er hardcore-spill (untatt årets flerspillerspill, Journey), mens single player bruker jeg for å kose meg.

Lenke til kommentar
forkortet snip

 

Grunnen til at jeg spillte SC2 var hovedsaklig for custom maps :p Prøv mafia, mer moro med venner på TS finnes ikke, hehe.

 

Men gjorde Brutal for moroskyld, samme med meg i D3. akkuratt nå har jeg levla min barbar til 60 for å få en litt annen måte å se ting på (også litt for barbarer griner så intenst mye) men så ville jeg prøve selv da, ikke bare si "jo men jeg har sett etc"

 

Liker det selv, syns det er moro, har heller aldri sagt at D3 ikke er moro, synes bare det burde bli tatt mer vare på entusiastene, men ak ja, kan snakke om det så mye en vil men kommer neppe til å skje idagens dag :)

 

btw til dere som synes DH's er OP, og ranged classes osv, sjekk twitch TV å se litt på de barbarene der :p 500k dps.

 

min barbar som med entry act1 gear gjør mer dps en min 100 mill DH sier kanskje også litt ^^ lol

Lenke til kommentar

pax1:

Du må registrere et enkeltpersonforetak for å kunne skrive av utgifter, det blir uansett ikke nødvendig.

 

Både juristen hos Skattedirektoratet og journalisten lesser av seg med svada uten å ha satt seg inn i faktorene som spiller inn. Både juristen og journalisten er en skam for sine fagområder, iallefall i denne saken. Den artikkelen burde ikke ha eksistert.

 

Først nevnes det skattbar inntekt. Deretter trekkes spillegevinst inn.

 

Det er ingen i Norge som kan leve av å få betalt i glansbilder og frimerker. Dersom man bruker fritiden på å lete etter items for å selge på RMAH har man mest sannsynlig dårligere timesbetaling enn dersom man gikk gatelangs og samlet tomflasker.

 

Den eneste sannsynlige og høyst risikable måten å få profitt på vil være å inestere egne penger i å kjøpe items som man selger videre men først skal man greie å få mer enn man gav for itemet og selv da er det 15% cut på auksjonen. I poker tar de som regel <= 5% cut av hver pot i form av rake og man skal ikke sitte mange timene ved et pokerbord før huset har spist opp en god del av pengene i rake. Dersom du kjøper et item til 250 euro som du selger videre etter å ha brukt det noen uker i håp om å få igjen pengene, taper du penger om du så selger det videre for 250 euro. Dette er den øvre grensen og det forsvinner automatisk 15% av de 250 euro.

RMAH er gambling med større sansynlighet for å gå i tap enn gevinst dersom man bruker penger på å kjøpe items for å selge videre. Noen vil gå i overskudd, men det er likevel tilfeldigheter eller flaks som avgjør om man faktisk går i pluss. Det er faktisk ikke så langt opp til bingohallene som tar 30% cut og alle vet at det ikke går an å vinne penger der på sikt fordi man skal ikke spille mange runder før pengene er spist opp.

 

Faktorer som vanskeliggjør profitt:

Ikke garanti for at du får solgt itemet til den prisen du må ha for å gå i pluss. (kjøpesum + 15% + profitt = salgspris).

Du trenger faktisk ikke få solgt itemet overhodet. Det ligger flere titalls eller hundrevis av items ute i hver sort og de skriteriene som folk sorterer atter varierer og er nermest tilfeldig. Det hjelper ikke om du har et "perfekt" legendary item du vil ha 250 euro for dersom kjøperen heller vil ha den samme legendaryen med dårligere stats til kun 2 euro.

15% cut

Supply stiger og demand synker slik at et item blir mindre verd jo lenger du sitter på det.

Hvor realistisk er villig til å betale 250 euro for ditt item når 50 andre undercutter eller har nesten like bra item for salg til halve prisen eller 1.4 euro?

 

RMAH er gambling samme hvilken vei man snur pannekaken.

 

For spill så er grensen for skattbar gevinst 10.000,- 250 euro etter cut er ca 1600 kr.

 

Det er like skattepliktig å drive med RMAH som å samle tomflasker eller spille bort pengene sine på bingo.

Lenke til kommentar

Ehm... RMAH tar ikke 15% før du velger å utbetale pengene til en konto. Om du starter på 0 Euro, og selger og kjøper items, så vi du få en 1 Euro fee per salg. Da kan du stacke opp så mye penger du bare vil, uten at noen kan komme å si en dritt. Det er bare penger som eksisterer i Blizzard sine systemer, og Blizzard eier pengene til du får dem utbetalt, ergo ingen skatt.

 

Om du da har tjent deg opp 20 000kr, velger å utbetale 15 000 av disse, så kommer det en 15% gebyr, og du må opplyse om de resterende på selvangivelsen. Det skal forsåvidt ikke under "Spillegevinster" da det ikke er snakk om å vinne penger, men å selge ting man finner. Det er faktisk 100% likt som det å leve av fiske og fangst. Hvorvidt det er et sjangsespill om man får napp eller ikke, har ikke noe å si på at man selger en vare.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...