Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er faktisk så enkelt. Det finnes ingen klasser i spillet som kan gjøre alt. Derfor er det noen specs som spesialiserer seg innenfor noen ting, så kan andre spesialisere seg innen andre ting. F.eks en barbar som tanker, DH og Witch Doctor som reduserer skaden til fienden/CC-er.

Dette er ikke Diablo 2 hvor man kan soloe hele spillet i hvilket som helst spec, bare fordi du overlevler området med 40 levler.

 

Dette er direkte feil, alle klasser kan gjøre alt. Det er akkurat som Diablo 2 med at selv med venner er du helt alene om å holde deg selv i live. Det er ingen behov for å spesialisere seg til glasskanon eller tank, du har muligheten men det må være et bevisst valg.

 

Seff finnes det ikke cookie cutter builds som er godt balanserte enda da min/max builds er langt enklere å lage, samt at graveyard zerg uheldigvis fungerer. Men at spillerene ikke har funnet ut av dette er da ikke spillet sin feil.

 

Hvis du ønsker å se fremtiden bare sjekk hva vi hardcore spillere gjør, det er hva du vil se etter hvert som mer kunnskap om spillet låses opp. Balanserte builds som fungerer uavhengig av situasjon. CC er ikke et alternativ i de fleste tilfeller, det er noe alle har. Tanke skade er ikke noe man unngår det er noe man kan(og må) gjøre. Og sist men ikke minst, vi kommer til å se slutten på de forferdelige barbar "tank" builds som ikke kan skade en handicappa flue.

Lenke til kommentar

Dette er direkte feil, alle klasser kan gjøre alt. Det er akkurat som Diablo 2 med at selv med venner er du helt alene om å holde deg selv i live. Det er ingen behov for å spesialisere seg til glasskanon eller tank, du har muligheten men det må være et bevisst valg.

Jeg tenkte på "gjøre alt på en gang". Dvs, du kan ikke både tanke bosser, gjøre syk DPS og være udødelig, med mindre du overgearer området.

Lenke til kommentar

Nesten level 10 med witchdoctor, nei nei, må være det verste jeg har spilt så langt.

 

Ble også irritert når jeg aldri fant riktig hule og gud vet hvor den lå, for jeg ga opp :p

 

1209409.jpeg

 

Er det slik med dere også? eller genererer diablo maps mens man spiller? jeez altså.

Lenke til kommentar

Jeg tenkte på "gjøre alt på en gang". Dvs, du kan ikke både tanke bosser, gjøre syk DPS og være udødelig, med mindre du overgearer området.

 

Og min mening står som den er, alle klasser(glømte du at du snakket om klasser til å begynne med?) kan ta nok skade og gjøre nok skade til å fullføre innholdet sålenge de ikke er undergeared.

 

Å gjøre "syk DPS" er et valg alle klasser kan ta og de betaler for det ved å ikke kunne ta like mye innkommende skade, det å gjøre "bra DPS" uten å offre betydelig med overlevelsesmuligheter er et valg alle klasser har også.

 

Udødelig er absolut ingen, faktisk er mesteparten av det som kalles tanking hovedsaklig hjulpet av sykt høy LoH, og hadde vært umulig uten. Faktisk vil jeg gå så langt som å si at attack speed nerfen vil for mange barber gå hard ut over deres survivability.

Lenke til kommentar

Byr på en gjenstand, men uansett hva jeg byr så har noen andre bydd over i samme sekund, så jeg får "ikke høyt nok"-beskjeden. Har oppdatert og bydd stadig høyere 20 ganger nå. Bug?

 

Kanskje du byr mot deg selv?

 

Din saldo er 1,2 mill.. Du byr 1 mill.. også rett etterpå byr du 1,2 mill. Så vil du få beskjed om at du ikke har nok penger til dette. Da vil det stå "not winning" på gearet. og current bid vil stå som 1.2 mill.. Men det stemmer ikke, for du har høyest bud på 1 mill og vist tiden går ut, vil du få itemet for 1 mill.

 

men vist det er ett item med bid på 1000g.. men er lett verd 1 mill.. også er det 2 minutter igjen.. Så kan du trykke på høyere og høyere bud og vil mest sannynelig ikke få høyest bid.. for det er 100 andre som spammer samtidig :p

Lenke til kommentar

AH fungerer vel slik at du legger inn ett øvre bud, mens ditt gjeldende bud kun er litt over forrige bud. Hvis ditt maks bud er litt høyere enn gjeldende bud, men lavere enn en annen spillers maks bud, så vil systemet automatisk øke den andre spilleres gjeldende bud til litt høyere enn ditt maks. Så du må by over andre spilleres maks bud før du får høyest gjeldende bud. Hvis du vinner gjenstanden for mindre penger enn ditt maks bud, så får du differansen tilbake.

 

F.eks Hvis ett våpen ligger ute med ett bud på 5000, jeg har ett maks bud på 50000 og du byr 10000. Så blir mitt bud automatisk økt til kanskje 10500. Du må da by mer enn 50000, og gjeldende bud vil da hoppe til litt over 50000.

Endret av Crowly
Lenke til kommentar

Byr på en gjenstand, men uansett hva jeg byr så har noen andre bydd over i samme sekund, så jeg får "ikke høyt nok"-beskjeden. Har oppdatert og bydd stadig høyere 20 ganger nå. Bug?

 

Kanskje du byr mot deg selv?

 

Din saldo er 1,2 mill.. Du byr 1 mill.. også rett etterpå byr du 1,2 mill. Så vil du få beskjed om at du ikke har nok penger til dette. Da vil det stå "not winning" på gearet. og current bid vil stå som 1.2 mill.. Men det stemmer ikke, for du har høyest bud på 1 mill og vist tiden går ut, vil du få itemet for 1 mill.

 

Kan hende, bug med andre ord. Dårlig.

Lenke til kommentar

Det er viktig å nerfe skills som er i overkant mye sterkere enn andre skills. Om de IKKE hadde gjort det, ville alle sammen samlet opp med 100% IAS-gear (som folk allerede har gjort). Resultatet er da at hvis våpenet ditt ikke har IAS; er det elendig. Nå blir det mer lukrativt med utstyrsbiter som ikke har IAS, men andre gode stats.

 

Dette er naturlig balansering, som ethvert spill har.

 

Jo men det finnes som sagt mye bedre løsninger enn den Blizzard kom på. De påstår selv at den eneste grunnen til at de nerfet IAS var for å forhindre at folk bare stacked IAS. Lett løsning: Gi alle classes +15-20% IAS og halver IAS på alt gear.

 

Tada, gearet blir mindre ettertraktet men de ødelegger ikke spillestilen. Det at de ikke gidder tenke så langt engang er latterlig.

Endret av Laurb
Lenke til kommentar

Jo men det finnes som sagt mye bedre løsninger enn den Blizzard kom på. De påstår selv at den eneste grunnen til at de nerfet IAS var for å forhindre at folk bare stacked IAS. Lett løsning: Gi alle classes +15-20% IAS og halver IAS på alt gear.

 

Tada, gearet blir mindre ettertraktet men de ødelegger ikke spillestilen. Det at de ikke gidder tenke så langt engang er latterlig.

 

hvis du ikke ser problemet med den løsningen du forslår vil jeg påstå at at du ikke har tenkt så langt heller.

 

(si fra hvis jeg trenger å forklare det)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...