Gå til innhold

ATI 47xx/48xx-tråden (4770, 4850, 4870, 4890, 4850x2, 4870x2)


FrodeA

Anbefalte innlegg

Hm, en av de mest (plx help stav "interesante"(skjer med at jeg aldri klarer å huske hvordan akkurat det ordet staves ?..)) testene jeg har lest o;

Passer forsåvidt meg bra, jeg har trossalt akkurat samme kort som blir brukt i testen : )

PS. Skru på bokmålsordboka i nettleseren. Da får du en rød stripe under alt som er stavet galt og du bare høyreklikker for å velge riktig stavelse. Legg merke til de med rød strek:

 

post-3851-1214484463_thumb.png

 

Beklager OT.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hm, en av de mest (plx help stav "interesante"(skjer med at jeg aldri klarer å huske hvordan akkurat det ordet staves ?..)) testene jeg har lest o;

Passer forsåvidt meg bra, jeg har trossalt akkurat samme kort som blir brukt i testen : )

PS. Skru på bokmålsordboka i nettleseren. Da får du en rød stripe under alt som er stavet galt og du bare høyreklikker for å velge riktig stavelse. Legg merke til de med rød strek:

 

Beklager OT.

 

Har du noen som helst tilnærma idè om hvor dum jeg føler meg nå ? D:

 

Dessuten har jeg bare engelsk ordbok.

 

NOK OT.

Lenke til kommentar
Holder med det du nevner, når man bytter HK må man innstalere os på nytt.

kommer ann på operativsystem, Vista behandler det mye bedre en XP gjør

å ja man trenger bare å avinstallere nvidia driverne og ati driverne, så kjøre driver cleaner eller ccleaner, også installere ati driverne :)

Endret av wiak
Lenke til kommentar
Holder med det du nevner, når man bytter HK må man innstalere os på nytt.

kommer ann på operativsystem, Vista behandler det mye bedre en XP gjør

å ja man trenger bare å avinstallere nvidia driverne og ati driverne, så kjøre driver cleaner eller ccleaner, også installere ati driverne :)

 

 

Bytting av hovedkort krever gjerne re-aktivering av operativsystemet, og det er ikke alltid like morsomt :p

 

 

Når det gjelder skjermkort så er det bare å gå til legg til / fjern programmer, av-installer din AMD / ATI / nVIDIA SKJERMKORT driver (ikke fjern eventuelle brikkesett drivere eller noe sånt!) også kjører du det fine programmet "DriveSweeper" og huker av for å fjerne restene til AMD / ATI / nVIDIA skjermkort drivere, så skrur du av maskinen, tar ut ditt gamle skjermkort, stapper inn det nye og starter opp i safe mode og kjører DriveSweeper noe engang bare for å være helt sikker på at alle rester er borte så installerer du den nye driveren (i safe mod), restarter og alt fungerer som en drøm!

 

 

Er smart å laste ned og installere DriveSweeper før du begynner, så du slipper å kave med det mens maskinen har elendig oppløsning på grunn av at du har av-installert driveren, samme med den nye driveren, ha den lastet ned og klar før du av-installerer den du alt har :)

 

 

 

Dette er jo en generell fremgangsmåte som anbefales å brukes hver eneste gang du skal oppdatere / bytte driver. Først fjern driveren via legg til / fjern programmer, kjør DriveSweeper for å fjerne restene, start opp i sikkerhetsmodus og kjør DriveSweeper engang til, for så å installere den nye driveren i sikkerhetsmodus.

 

Da kan du være 100% sikker på at det ikke er noen rester av den forrige driveren som kan skape krøll / konflikter, samtidig som du kan være sikker på at AntiVirus / Brannmur ikke krøller til installasjonen av den nye driveren siden du gjør det i sikkerhetsmodus :)

Lenke til kommentar
Satt og tenkte på 1gb utgaven jeg også.. men erfaringer fra tidligere lanseringer viser ofte at slikt lar vente på seg, og når det først kommer så er prisen uforholdsmessig høy og man risikerer lavere klokket minne i tillegg. Så jeg hoppet i det og bestilte en vanlig 4870 til noe som er helg "grei" pris.
Ikke en dum vurdering det nei, takk for den :)

 

Ang. DriverCleaner og DriverSweeper så skal de kjøres i safe-mode etter deinstallasjon av drivere og ikke "i tillegg i safe-mode for å være sikker".

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Vil 1GB versjonen være nødvendig dersom jeg kjører 1680x1050? Har også tenkt å kjøre CrossFire med HD4870 senere...

 

Når du spiller i så "lav" oppløsning så spiller det liten rolle om 1gb gir ekstra ytelse (som neppe skjer i stor grad uansett), fordi det uansett går kjapt nok i det store flertallet av dagens spill.

Lenke til kommentar
Sapphire Radeon HD4870 fristet veldig nå :o

 

Core2duo_dude

512mb burde holde til 1680x1050

 

HD3870 kortet mitt klarer 1680x1050 helt greit, så HD4870 burde vell også greie det..

alså 3870 er over 100% trengre etter tester hehe

har selv Club3D HD 3870, venter på sapphire 4870 fra komplett den 3 juli ;P

nå som det er klart at ati har brukt samme kjølemotering fra X1800/X1900 serien, så ser det søtt ut :D

da får jeg brukt Zalman VF900-Cu ;)

Lenke til kommentar
Sapphire Radeon HD4870 fristet veldig nå :o

 

Core2duo_dude

512mb burde holde til 1680x1050

 

HD3870 kortet mitt klarer 1680x1050 helt greit, så HD4870 burde vell også greie det..

alså 3870 er over 100% trengre etter tester hehe

har selv Club3D HD 3870, venter på sapphire 4870 fra komplett den 3 juli ;P

nå som det er klart at ati har brukt samme kjølemotering fra X1800/X1900 serien, så ser det søtt ut :D

da får jeg brukt Zalman VF900-Cu ;)

 

Joa, men det jeg skulle fram til var at mengden minne på kortet var nok til å kjøre med en oppløsning på 1680x1050 og de fleste spill på fullt (om du ser bort fra crysis) :p

Endret av Extremetel
Lenke til kommentar
The green loving Gainward has ditched the Nvidia exclusivity and has prepped its HD 4800 series graphics cards.
:lol:

Haha, så patetisk.. men skal jeg kjøpe HD4870 så kjøper jeg et merke som alltid har gitt ut fine ATI kort, som Sapphire, Powercolor, Club3D ol. De fortjener mine penger mye mer en slike vinglevåsere. Endret av Theo343
Lenke til kommentar
The green loving Gainward has ditched the Nvidia exclusivity and has prepped its HD 4800 series graphics cards.
:lol:

Haha, så patetisk.. men skal jeg kjøpe HD4870 så kjøper jeg et merke som alltid har gitt ut fine ATI kort, som Sapphire, Powercolor, Club3D ol. De fortjener mine penger mye mer en slike vinglevåsere.

 

Snart kommer vell XFX Radeon eller lignende :no:

Lenke til kommentar
Sapphire Radeon HD4870 fristet veldig nå :o

 

Core2duo_dude

512mb burde holde til 1680x1050

 

HD3870 kortet mitt klarer 1680x1050 helt greit, så HD4870 burde vell også greie det..

alså 3870 er over 100% trengre etter tester hehe

har selv Club3D HD 3870, venter på sapphire 4870 fra komplett den 3 juli ;P

nå som det er klart at ati har brukt samme kjølemotering fra X1800/X1900 serien, så ser det søtt ut :D

da får jeg brukt Zalman VF900-Cu ;)

 

Joa, men det jeg skulle fram til var at mengden minne på kortet var nok til å kjøre med en oppløsning på 1680x1050 og de fleste spill på fullt (om du ser bort fra crysis) :p

alså det kommer vel å se på høyere oppløstning som 2560x1600

512MB GDDR5 yter godt til med med på 1920x1200 :p

 

å ja trur 1GB minne yter ca 5% bedre en 512MB, fordi begge bruker 256bit minnebus

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...