Gå til innhold

ATI 47xx/48xx-tråden (4770, 4850, 4870, 4890, 4850x2, 4870x2)


FrodeA

Anbefalte innlegg

Håper for gudsskyld det!

 

 

Jeg har satset på Maximus 2 Formula (P45), så det får bære eller briste!

 

Er jo merkelig at ingen nettsider ser ut til å ønske å legge denne saken død?

Hvorfor i allverden tar ikke noen å bare tar en skikkelig test av en eller flere P45 kort, et kort med 16x PCI-Express1.1 og X38 / X48 og gjør en skikkelig grundig sammenligning så vi kan få det hele avgjort engang for alle?

 

 

Gjelder det kun Gigabyte kortet så sier det seg selv at problemet ligger der, gjelder det kun P45 og ikke la oss si nForce680i som har 16x PCI-Express1.1 så har det nok noe med P45 i seg selv å gjøre for er det båndbredden som er problemet så SKAL både 16x PCI-Express1.1 og 8x PCI-Express2.0 bli begrenset like mye..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har lurt på èn ting. Hva synes egentlig folk er så bra med Maximus korta? Ikkje har de spesielt mange pci-e spor. Ikkje har de mange sataporter heller. Maximus formula hadde en del minneproblemer. Klokker best gjør de vel heller ikkje.

 

Hva får folk til å gå "mann av huse" for dette kortet? Navnet kanskje? :hmm:

Lenke til kommentar
Har lurt på èn ting. Hva synes egentlig folk er så bra med Maximus korta? Ikkje har de spesielt mange pci-e spor. Ikkje har de mange sataporter heller. Maximus formula hadde en del minneproblemer. Klokker best gjør de vel heller ikkje.

 

Hva får folk til å gå "mann av huse" for dette kortet? Navnet kanskje? :hmm:

 

Ja, bare navnet.

Lenke til kommentar

Vanskelig å si noe som helst om Maximus 2 Formula enda da ;)

 

Rampage Formula gjorde jo en grei jobb og har / hadde god kjøling, er enig med at Maximus Formula skuffet litt, men er endel forandringer fra Maximus Formula -- Rampage Formula -- Maximus 2 Formula..

 

 

Også ser kortet rett og slett pent ut!

Jeg har ikke behov for flere S-ATA porter enn toppen 4x så det er ikke noe problem for meg, det har også nok porter. Det som drar meg mot det er ROG biosen som jeg stort sett finner bedre enn ASUS sine andre BIOSer, samt du får litt ekstra snacks med kortet, og et CREATIVE X-Fi lydkort som jeg sårt trenger da mitt Audigy2 ZS kort er helt avleggs nå med CREATIVE sine labre drivere for det til Vista / Server 2008.

Lenke til kommentar
Har lurt på èn ting. Hva synes egentlig folk er så bra med Maximus korta? Ikkje har de spesielt mange pci-e spor. Ikkje har de mange sataporter heller. Maximus formula hadde en del minneproblemer. Klokker best gjør de vel heller ikkje.

 

Hva får folk til å gå "mann av huse" for dette kortet? Navnet kanskje? :hmm:

 

Asus er vel OK sånn generellt, men hovedårsaken for meg var PCI porten over øverste PCIe porten, denne er ideell for lydkort når man kjører crossfire. Mitt forrige hk var det så lite luft mellom nederste skjermkort og lydkortet at det gikk på bekostning av kjølingen...

Lenke til kommentar
Asus er vel OK sånn generellt, men hovedårsaken for meg var PCI porten over øverste PCIe porten, denne er ideell for lydkort når man kjører crossfire. Mitt forrige hk var det så lite luft mellom nederste skjermkort og lydkortet at det gikk på bekostning av kjølingen...

 

Det er også en av grunnene til at jeg liker Asus Maximus. Godt poeng. Kan ha inntil 3 skjermkort + lydkort.

Lenke til kommentar
Asus er vel OK sånn generellt, men hovedårsaken for meg var PCI porten over øverste PCIe porten, denne er ideell for lydkort når man kjører crossfire. Mitt forrige hk var det så lite luft mellom nederste skjermkort og lydkortet at det gikk på bekostning av kjølingen...

 

Det er også en av grunnene til at jeg liker Asus Maximus. Godt poeng. Kan ha inntil 3 skjermkort + lydkort.

Dette er også veldig bra på Asus P5E kortet. Sloten ligger øverst og stenger ingenting for kjøling\skjermkort! :)

 

: håper vi får se endel butikker åpne salget for HD4870 imorgen, PÅ LAGER, vel å merke ;) Jeg skal ihvertfall prøve å bestille ET før månedsskifte...

Endret av Core2Duo_Dude
Lenke til kommentar
Asus er vel OK sånn generellt, men hovedårsaken for meg var PCI porten over øverste PCIe porten, denne er ideell for lydkort når man kjører crossfire. Mitt forrige hk var det så lite luft mellom nederste skjermkort og lydkortet at det gikk på bekostning av kjølingen...

 

Det er også en av grunnene til at jeg liker Asus Maximus. Godt poeng. Kan ha inntil 3 skjermkort + lydkort.

 

 

Er vel bare Maximus extreme som har 3 pci-e x16 porter... Vanlig maximus og se har bare 2...

Lenke til kommentar
Har lurt på èn ting. Hva synes egentlig folk er så bra med Maximus korta? Ikkje har de spesielt mange pci-e spor. Ikkje har de mange sataporter heller. Maximus formula hadde en del minneproblemer. Klokker best gjør de vel heller ikkje.

 

Hva får folk til å gå "mann av huse" for dette kortet? Navnet kanskje? :hmm:

Navnet er jo vanvittig tøft.

 

Har selv hatt et Maximus kort, Extreme riktignok, men det forandrer jo ikke saken. Noen grunner er jo som sagt en PCI-EX 1x slot helt øverst, kanonpen kjøling (som ikke virker uten mods) samt mange små nyttige ting og features. Korta har mange små ting som er veldig greie, og så har de fått en veldig stor status som "gamer-kort".

 

Ellers må jeg si at jeg angrer på kjøpet, det klokker dårlig, en del bugs, samt flere håndnever med ting og features som jeg ikke trenger. Og for å ikke nevne prisen..

 

EDIT: Crosslinx er jo en genial ting, men brikken blir veldig varm..

Endret av todda7 -2rst1-
Lenke til kommentar
Ikke for å gjøre det hele mer offtopic, men ser at 9800GTX+ er tatt med i omtrent alle HD4870 tester. Er dette (9800GTX+) til salgs i butikkene?

 

hvis ikke, når er lanseringsdato på denne?

Jeg reagerte også litt på dette.

 

Og må si at 9800GTX+ ikke har nådd helt opp til forventningene.. Kortet blir fortsatt slått av 4850, og dette til en mye lavere pris. Husk at 9800GTX+ er dyrere(ihvertfall i begynnelsen) enn 9800GTX.

Lenke til kommentar
Ikke for å gjøre det hele mer offtopic, men ser at 9800GTX+ er tatt med i omtrent alle HD4870 tester. Er dette (9800GTX+) til salgs i butikkene?

 

hvis ikke, når er lanseringsdato på denne?

Jeg reagerte også litt på dette.

 

Og må si at 9800GTX+ ikke har nådd helt opp til forventningene.. Kortet blir fortsatt slått av 4850, og dette til en mye lavere pris. Husk at 9800GTX+ er dyrere(ihvertfall i begynnelsen) enn 9800GTX.

Ja, skjønte heller ikke helt vitsen med den "oppgraderingen" fra nvidia. Vet ikke hvor lenge det har vært planlagt, men Nvidia ser ut til å få litt småpanikk over HD4800 serien ^^

 

EDIT: Jeg ser at det følger med CD av 3Dmark06 i Sapphire boundle'n. Er dette kun trial versjon? Eller er de såpass snille å gi fullversjon?

Endret av Core2Duo_Dude
Lenke til kommentar
X48 har 16X på båda portar ja, men bara v1.1. P45 har 8X+8X v2.0. Det ger precis samma bandbredd som jag förstår det.
Både x38 og x48 har PCIe 2.0 x16 full vei........!

Man kan få vondt i hodet av hvordan noen forsøker å villede, uttalelsen ovenfor var mildt sagt hårreisende. Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...