Gå til innhold

ATI 47xx/48xx-tråden (4770, 4850, 4870, 4890, 4850x2, 4870x2)


FrodeA

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tri-CF fungerer rett og slett dårlig per idag med 4850 / 4870. Men bare se på skaleringen til 3870 i CFX, den er imponerende!

 

Så jeg vil anbefale å kjøpe to 4850 nå, og heller legge til et om et halvt år eller noe, da får man sikkert kortene til en slikk og ingenting.

 

Har du sett noen eksempler i henhold til det du her tenker på?

Da tenker jeg på skaleringen på 3870.

 

Jeg skal ha 4850 kort.

Har lyst å sende inn ordre på hovedkort i dag, helst før kl 14, el når det er amentio har siste sende frist, om de har en da.

 

Det blir vel enten ett DQ6 med mulighet for 4stk skjermkort, eller ett med plass for bare 2.

Endret av amiganostalgia
Lenke til kommentar
Tri-CF fungerer rett og slett dårlig per idag med 4850 / 4870. Men bare se på skaleringen til 3870 i CFX, den er imponerende!

 

Så jeg vil anbefale å kjøpe to 4850 nå, og heller legge til et om et halvt år eller noe, da får man sikkert kortene til en slikk og ingenting.

 

Har du sett noen eksempler i henhold til det du her tenker på?

Da tenker jeg på skaleringen på 3870.

 

Jeg skal ha 4850 kort.

Har lyst å sende inn ordre på hovedkort i dag, helst før kl 14, el når det er amentio har siste sende frist, om de har en da.

 

Det blir vel enten ett DQ6 med mulighet for 4stk skjermkort, eller ett med plass for bare 2.

Bare sjekk ut 4x3870 tester, ligger noen av de rundt på nettet. 3 til 4 kort er ikke så veldig imponerende alltid, men 2 til 3 kort skalerer veldig mye bedre enn 2 til 3 kort ved SLI.

Lenke til kommentar

Ok så litt OT, men likevel ikke.

 

Hva slags strømforsyning er da kraftig nok til å drive 4stk 4850?

 

Skal ha amd am2 9750 a 95w modellen, 4stk ddr2 a 1.8v, samt 4 disken (max 12el14 i kabinettet, men blir ikke aktuelt holder meg til TB disker)

 

I ett par tester jeg har sett er ikke effekten så drastisk øket bare ved å kjøre med ett ekstra 4850 kort, det var kanskje en 50 el 70w, det var snakk om.

 

Har foreløpig valgt ut en thermaltake 850w, men synes egentlig det virker litt i meste laget.

 

Psu kalkulatoren sa noe slikt som rundt 550watt da jeg gjorde ett oppsett i den i dag tidlig.

 

Problemet var at amentio.no hadde ikke inne den 750w jeg tenkte meg egentlig.

 

For jeg har ikke lyst å ha en psu som støyer mer enn nødvendig heller, som jeg gjerne tror den gjør jo mer effekt den kan dra, kort sagt.

Lenke til kommentar
Tri-CF fungerer rett og slett dårlig per idag med 4850 / 4870. Men bare se på skaleringen til 3870 i CFX, den er imponerende!

 

Så jeg vil anbefale å kjøpe to 4850 nå, og heller legge til et om et halvt år eller noe, da får man sikkert kortene til en slikk og ingenting.

 

Har du sett noen eksempler i henhold til det du her tenker på?

Da tenker jeg på skaleringen på 3870.

 

Jeg skal ha 4850 kort.

Har lyst å sende inn ordre på hovedkort i dag, helst før kl 14, el når det er amentio har siste sende frist, om de har en da.

 

Det blir vel enten ett DQ6 med mulighet for 4stk skjermkort, eller ett med plass for bare 2.

Bare sjekk ut 4x3870 tester, ligger noen av de rundt på nettet. 3 til 4 kort er ikke så veldig imponerende alltid, men 2 til 3 kort skalerer veldig mye bedre enn 2 til 3 kort ved SLI.

twaktown brukte gamle drivere, trur Guru3D kommer med en bedre test med nyere drivere

 

ja vi elsker komplett :D

Sapphire Radeon HD 4870 512MB GDDR5 = Sendt

Plukking begynt: 2008-06-27T12:13

Ferdigpakket: 2008-06-27T12:13

 

å ja "til og med på bursdagen min"

Endret av wiak
Lenke til kommentar
å ja "til og med på bursdagen min"

 

Gratulerer så mye med dagen da =)

 

4870 er fett kort! Hadde det bare vært mulig å kjørt det uten at det tok 2 plasser.

Det utelukker, slik jeg ser det, muligheten for 3 eller 4stk i CF, med mindre man har hovedkort hvor dette er det plass til. Og ingen av de hovedkorta på amd iallefall, synes jeg var noe særlig.

Lenke til kommentar
å ja "til og med på bursdagen min"

 

Gratulerer så mye med dagen da =)

 

4870 er fett kort! Hadde det bare vært mulig å kjørt det uten at det tok 2 plasser.

Det utelukker, slik jeg ser det, muligheten for 3 eller 4stk i CF, med mindre man har hovedkort hvor dette er det plass til. Og ingen av de hovedkorta på amd iallefall, synes jeg var noe særlig.

2x 4870 er jo omtrent som 3x 4850...

Lenke til kommentar
2x 4870 er jo omtrent som 3x 4850...

 

Kanskje det, men jeg har aldri skrevet 3stk 4850 noe sted, men 4stk.

 

Skal du ha 3stk 4870 skal du ha ett rimelig stort hovedkort, og mye dedikert plass til bare det. Som jo og gjelder for 4850.

 

En annen ting jeg har med i vurderingen min for å velge 4850 i utgangspunktet er at 4870 trekker etter hva jeg har lest, betraktelig mer strøm og selvfølgelig høyere varme utvikling.

Lenke til kommentar
2x 4870 er jo omtrent som 3x 4850...

 

Kanskje det, men jeg har aldri skrevet 3stk 4850 noe sted, men 4stk.

 

Skal du ha 3stk 4870 skal du ha ett rimelig stort hovedkort, og mye dedikert plass til bare det. Som jo og gjelder for 4850.

 

En annen ting jeg har med i vurderingen min for å velge 4850 i utgangspunktet er at 4870 trekker etter hva jeg har lest, betraktelig mer strøm og selvfølgelig høyere varme utvikling.

Jeg vil si at det er tull med 4stk 4850. Skaleringa er dårlig, og kommer sikkert til å være det i god tid fremover. Skaleringa til tre kort er mye bedre. Så jeg ville kjøpt tre, phenom-prosessoren din kommer til å blir flaskehals også vis du ikke har 1650x1200 eller høyere.

Lenke til kommentar
å ja "til og med på bursdagen min"

 

Gratulerer så mye med dagen da =)

 

4870 er fett kort! Hadde det bare vært mulig å kjørt det uten at det tok 2 plasser.

Det utelukker, slik jeg ser det, muligheten for 3 eller 4stk i CF, med mindre man har hovedkort hvor dette er det plass til. Og ingen av de hovedkorta på amd iallefall, synes jeg var noe særlig.

MSI K9A2 Platinum har plass til 4 stk dualslot kort

memen 2-vei crossfire er vel best med pris mot ytelse

og mange hovedkort har 2-vei også :thumbup:

 

trur jeg har fått over 18 "happy birthday from" eposter i dag hehe men jeg savner en fra diskusjon.no :ohmy:

Endret av wiak
Lenke til kommentar
Feilen med det hovedkortet wiak var at:

 

1: Msi.

2: Egentlig MSI hovedkort. Specsa på andre kort er noe bedre virker det som.

 

Men ja jeg har sett det, og det er kanskje bedre å gå for det med tanke på 4x kort i CF.

 

Med 2-vei CF mener du da 2stk skjermkort i CF?

jau 2-vei = 2 stk kort i crossfire

3-vei = 3stk kort i crossfire

4-vei = 4stk kort i crossfire

 

men mere en 2 4850 er vel ikke verdt pengene, da er vel bedre med 2 stk 4870 i stedet

Lenke til kommentar
å ja "til og med på bursdagen min"

 

Gratulerer så mye med dagen da =)

 

4870 er fett kort! Hadde det bare vært mulig å kjørt det uten at det tok 2 plasser.

Det utelukker, slik jeg ser det, muligheten for 3 eller 4stk i CF, med mindre man har hovedkort hvor dette er det plass til. Og ingen av de hovedkorta på amd iallefall, synes jeg var noe særlig.

 

Det dukket jo temmelig raskt opp single-slot versjoner av HD3870, så det er vel ikke utenkelig at det skjer også med HD4870. Ellers har HW.no en sak om vannkjøling til HD4870 på forsiden nå. For noen kan jo det være et alternativ, selvom det blir dyrt.

Lenke til kommentar
Det dukket jo temmelig raskt opp single-slot versjoner av HD3870, så det er vel ikke utenkelig at det skjer også med HD4870. Ellers har HW.no en sak om vannkjøling til HD4870 på forsiden nå. For noen kan jo det være et alternativ, selvom det blir dyrt.

 

Det gjorde det ja.. Jeg er ikke oppdatert på ATI kort heller =)

Dette var da forferdelig så vanskelig det skulle være å velge nytt hovedkort. MÆØHHH..

Har nettopp lest at om man har hovedkort med 4stk pcie- 16x 2.0 så kan det hende at man da får i effekt 2 skjermkort i 16x modus mens de 2 andre i 8x modus.

Ikke at man nødvendigvis taper så mye på dette, men det gjør jo at jeg da lener meg litt mer tilbake på spørsmålet om jeg ikke skal heller ha ett dedikert 2x pci-e 16x kort som har flust av andre specs istedet.

 

Kortet skal være ett am2+ kort, det er sikkert, men så var det alt annet å ta hensyn til da.. Valgets kvaler dreper meg sakte nå.. På tide å mekke noe kaffi, jeg trenger hjelp!!

Også må jeg velge en kraftig nok strømforsyning.

 

Gud hvor det er slitsomt å skulle bruke noen stakkars skattepenger!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...