Gå til innhold

ATI 47xx/48xx-tråden (4770, 4850, 4870, 4890, 4850x2, 4870x2)


FrodeA

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvilken oppløsning bruker du, og hva er resten av komponentene dine?

Her er delene og skal kjøre 1680x1050 på en Samsung Syncmaster 226BW

Kjøp heller en Corsair 750w, omtrent samme prisen, og invester i et 4870.

Budsjettet rekker ikke til HD 4870 desverre, men hvis du synes Corsair TX 750W er et bedre valg, så gjør jeg det.

Er det vansklig å gjemme kablene? Eneste grunnen til at jeg valgte den, var fordi den var modulær, men hvis det er enkelt, går jeg heller for en med 130W istedenfor :)

Lenke til kommentar
Hvilken oppløsning bruker du, og hva er resten av komponentene dine?

Her er delene og skal kjøre 1680x1050 på en Samsung Syncmaster 226BW

Kjøp heller en Corsair 750w, omtrent samme prisen, og invester i et 4870.

Budsjettet rekker ikke til HD 4870 desverre, men hvis du synes Corsair TX 750W er et bedre valg, så gjør jeg det.

Er det vansklig å gjemme kablene? Eneste grunnen til at jeg valgte den, var fordi den var modulær, men hvis det er enkelt, går jeg heller for en med 130W istedenfor :)

Ikke vanskelig å gjemme kablene nei.

Er det budsjettet det står på, kan du jo heller gå for modellen over X-120, som er billigere, og heller kjøpe et P45 kort av Asus, som for øvrig gir samme ytelsen i eventuell crossfire. Med disse kan du jo også spare noen kroner.

Lenke til kommentar
Sorry hvis det er feil tråd, men det er siste nå.

 

Ja, da går jeg får Corsair TX 750W fordi det er lik pris, og man får 130W mer, og syns heller ikke kabelrot er sååå farlig. Vil heller ha en PC som holder lenge :)

 

Tror du det var en god ide?

 

ye:) Etter min mening så er det fint og ha en PSU som er god for mer en akkuratt det man har. For framtdlige upgrades. Og da kommer den aldri opp på høye loads. Ergo mer støy...

Lenke til kommentar
Noen som vet om en Vannblokk som garantert passer på 4870? Finni en post som sier at MCW60 mest sannsynlig passer men det holder liksom ikke:/

 

http://www.overclock.net/water-cooling/347...-hd-4850-a.html

 

En i tråden sier at han bruker mcw55 på 4850,og festehullene har vel lik avstand på både 4850 og 4870.Da passer nok MCV60 også.

 

Hva med minne brikkene når man bruker MCV60,greit at det er kjøleribber på de men holder det?

Lenke til kommentar
Noen som vet om en Vannblokk som garantert passer på 4870? Finni en post som sier at MCW60 mest sannsynlig passer men det holder liksom ikke:/

 

http://www.overclock.net/water-cooling/347...-hd-4850-a.html

 

En i tråden sier at han bruker mcw55 på 4850,og festehullene har vel lik avstand på både 4850 og 4870.Da passer nok MCV60 også.

 

Hva med minne brikkene når man bruker MCV60,greit at det er kjøleribber på de men holder det?

 

 

Spent på det selv! Og trenger jeg like mange av de som på 3870? 8stk og 4stk var det mener jeg..

Lenke til kommentar

Sitter her å venter spent på 2 stk 4870 av det første partiet som kommer til komplett på lørdag :grin: .

 

Så lurer jeg på driverne.

Var inne på sidene til ATI og så på catalyst.

Der kunne jeg ikke finne 4800 serien i listen hvor man velger hvilket kort man har.

 

Er 4800 serien støttet av 8.6 versjonen ?

Endret av jorgenask
Lenke til kommentar

Jeg har fått mine, men får ikke sjekket enda, må formatere først osv. Konge levering fra Komplett forresten, under 24 timer. Bortsett fra en ting... jeg tror den ene minnebrikka er defekt, ville hvertfall ikke starte med den i, funket med den andre.

 

Men jeg klarer meg med 2GB over helgen hvertfall, må anskaffe 64 bit windows uansett.

 

Jeg tror single slot viftene på hd 4850 bråker mindre en dual slot vifta på det gamle x1900, så tror jeg kan kjøre opp hastigheten en del. Forhåpentligvis blir ikke tempen så værst da.

Lenke til kommentar
Jeg har fått mine, men får ikke sjekket enda, må formatere først osv. Konge levering fra Komplett forresten, under 24 timer. Bortsett fra en ting... jeg tror den ene minnebrikka er defekt, ville hvertfall ikke starte med den i, funket med den andre.

 

Men jeg klarer meg med 2GB over helgen hvertfall, må anskaffe 64 bit windows uansett.

 

Jeg tror single slot viftene på hd 4850 bråker mindre en dual slot vifta på det gamle x1900, så tror jeg kan kjøre opp hastigheten en del. Forhåpentligvis blir ikke tempen så værst da.

Kan du eventuelt ta noen bilder og lage en liten oppsumering av kortet / ytelse / hva du selv synes (om du har tid og gidder :p )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...