Gå til innhold

Erfaring fra Komplett.no


Anbefalte innlegg

Jeg vil tenke meg lenge om før jeg kjøper en maskin på nettet igjen, fra verken Komplett Data eller noen andre.

Forrige mandag mottok jeg delene som skulle bli en ny PC. Jeg hadde bla. a. bestilt et nytt hovedkort, såkalt demo-kort. Jeg sparte 300,- på å kjøpe demo-kort. Men ...

Det viste seg at hovedkortet manglet feste til cpu-kjøleenheten. 3 dager etter at jeg hadde meldt problemet, ringte jeg for å sjekke om de hadde glemt meg. Nei da, delen var funnet frem, men ikke sendt ennå. Lørdag, to dager senere hadde jeg fortsatt ikke mottatt noen ting. I helgen monterte jeg cpu-kjøleren provisorisk. Men maskinen var død. I dag er det mandag, jeg snakket med support, og fikk beskjed om at jeg må sende en retur søknad på det jeg antar er feil. Her kan det være Power eller hovedkort, eller kanskje cpu. Søknaden vil bli behandlet etter 2-3 dager. Så må jeg sende delene. Jeg ser for meg at neste mandag har de mottatt delene, og kan begynne å feilsøke. Dette skulle ta ca. 4 virkedager. Innen jeg mottar delene tilbake, og de forhåpentligvis er i orden, vil det ha godt minst tre uker fra jeg bestilte varene.

Konklusjon, Ting kan ta tid :oops: .

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er mange som klager på kundeservicen til komplett.

Jeg tror nok ikke komplett har noen dårligere kundeservice enn andre, men når man er et såpass stort firma som leverer varer til såpass mange kunder er det ikke alltid like enkelt å tilfredstille alle hele tiden.

Det er nok enklere for mindre, konkurrerende firmaer å ha en tilfredstillende kundeservice fordi de ikke har så mange kunder som komplett å hjelpe...

Men som sagt, selvom ting kan ta tid hos komplett, så har de nok ingen dårligere service enn andre...

Lenke til kommentar
Det er mange som klager på kundeservicen til komplett.

Jeg tror nok ikke komplett har noen dårligere kundeservice enn andre, men når man er et såpass stort firma som leverer varer til såpass mange kunder er det ikke alltid like enkelt å tilfredstille alle hele tiden.

Det er nok enklere for mindre, konkurrerende firmaer å ha en tilfredstillende kundeservice fordi de ikke har så mange kunder som komplett å hjelpe...

Men som sagt, selvom ting kan ta tid hos komplett, så har de nok ingen dårligere service enn andre...

 

Vil vel si at til større du blir til bedre skulle du også bli på service noe som desverre Komplett ikke har klart, et så pass stort firma burde ha bedre resursser enn et lite og synes det er latterlig å påstå at servicen deres er dårlig pga mange kunder.

Problemet er at Komplett har bestemt seg for at de skal sikre seg selv på alle mulige måter og dette går selvfølgelig utover service, det er med andre ord fortjenesten som er satt i høysetet.

Driver selv i service bransjen og vet hva jeg snakker om, hadde jeg ytt så dårlig service til mine kunder som det jeg har opplevd gang på gang hos Komplett hadde jeg vert flau.

Lenke til kommentar

Jeg har bestilt en del fra Komplett.no. Fikk nettopp problemer med et skjermkort. Da var det bare å sende en mail til dem for å høre om de hadde noen løsning på problemet. (fikk ikke aktivert TV-ut.) De sa at jeg bare måtte søke om returnummer og sende kortet tilbake. Jeg ønsket et litt grommere kort som erstatning og det var greit det. I rimelig tid etter at de hadde mottatt kortet, ringte de til meg for å høre hvilket kort jeg ønsket i erstatning. De får det inn på torsdag så er jeg heldig har jeg det før uken er omme.

 

[EDIT] De fikk det inn i dag, 2 dager før tiden...! :D [/EDIT]

 

Databutikken.com, derimot.... :grumpy: De har jeg en annen erfaring med. Jeg hadde kjøpt en cd-brenner (ANUS eller .no :wink: ) som bare brant ølbrikker. Jeg sendte den tilbake til dem 28 november 2002. første uka i januar sendte jeg mail til dem og spurte hva som skjedde (hvaskjera?). Ett par dager senere fikk jeg mail fra dem der de beklagte at det hadde tatt så lang tid og at de skulle sende en ny brenner til meg med det samme. Noen uker senere hadde den fremdeles ikke kommet og jeg sendte en klage der jeg skrev at jeg ville ha en Sony 4x DVD-brenner eller en Plextor 48x CD-brenner (det er lov å prøve seg) for at jeg skulle bli fornøyd. Fikk så en mail der de foreslo at jeg skulle få en Lite-On 52x CD-brenner med svart frontpanel. Jeg slo til på det tilbudet. Men fytti grisen for ei lang retur-tid hos dem!!!

Lenke til kommentar
Det er mange som klager på kundeservicen til komplett.

Jeg tror nok ikke komplett har noen dårligere kundeservice enn andre, men når man er et såpass stort firma som leverer varer til såpass mange kunder er det ikke alltid like enkelt å tilfredstille alle hele tiden.

Det er nok enklere for mindre, konkurrerende firmaer å ha en tilfredstillende kundeservice fordi de ikke har  så mange kunder som komplett å hjelpe...

Men som sagt, selvom ting kan ta tid hos komplett, så har de nok ingen dårligere service enn andre...

 

Du motstrider deg selv imo!

 

Det som vel er riktig er at komplett er så store, og da blir det automatisk flere folk som klager, forde feil oppstår uansett leverandør. Men på grunn av komplett sitt store antall kunder så ser man også oftere om feilene.

 

Forøvrig har jeg en sak med komplett.no som ikke er helt avsluttet enda, det kommer en melding om den, men jeg vil avvente til saken er ferdig.

Foreløpig så er det ikke noe god karakter komplett.no har i vente....

 

Saken jeg har med komplett har jeg ikke opplevd før med andre leverandører, så det er vanskelig å si om noen hadde løst det bedre, men jeg er ikke imponert.

Lenke til kommentar

mine erfaringer med komplett har vært glimrende. når jeg har sendt mail til den ang defekte ting svarer de innen rimelig tid. dette er blandt skjeldenhetene, ellers må jeg si at psdata ikke har vært like flink. komplett lar deg også uten noe stress bytte varen til et annet merke eller hva det skal være.

 

de har vært veldig rask å behandle returer også. psdata tar ca 14dager, mens komplett tar 3-6 dager.

 

kan ikke si noe annet enn at jeg føler komplett sin service er glimrende.

Lenke til kommentar
Jeg har selv fått en del deffekte varer fra komplett. Men min erfaring er at de er kjappe å fikse opp for seg. Ender ofte med at jeg får bedre varer i retur.

 

Go komplett!!

 

Jeg har også opplevd dette, men ikke mange ganger. Har opplevd god dialog og service, og som deg bedre varer tilbake.

 

At det kan ta litt tid har vel forekommer vel. Det er prisen for å handle billig på nettbutikker. Det tar jeg alltid i betraktning når jeg handler på web.

 

For Komplett.no sin del har de hatt forsinkelser for en et par uker siden grunnet sykdom på lageret, mulig de har etterslep etter dette enda.

Lenke til kommentar

Har alltid bestilt fra komplett (10-12 ganger) når det er noko eg treng innen data. Funker topp! Supporten er også helmaks. Sendte mail om eit problem som hadd eoppstått med ordren min, og dem svarte på mail, og fiksa problemet på kort tid.

 

Eneste minus eg kommer på er at lagerstatusen ikkje alltid stemmer. F.eks når det står ventes 24.02 så kommer det egentlig ikkje før veka etter...

Lenke til kommentar
mine erfaringer med komplett har vært glimrende. når jeg har sendt mail til den ang defekte ting svarer de innen rimelig tid. dette er blandt skjeldenhetene, ellers må jeg si at psdata ikke har vært like flink. komplett lar deg også uten noe stress bytte varen til et annet merke eller hva det skal være.  

 

de har vært veldig rask å behandle returer også. psdata tar ca 14dager, mens komplett tar 3-6 dager.  

 

kan ikke si noe annet enn at jeg føler komplett sin service er glimrende.

 

Vel da har vi ivertfall forskjellige erfaringer, har aldri opplevd en returbehandling hos psdata som har tatt mer enn 3 dager og har jeg ringt til dem har jeg fått forhåndsretur uten omkostninger, sendte inn et hk til Komplett for ca 14 dager siden i dag fikk jeg mail om at varen ville vere fedig behandlet om 3 til 6 dager, dvs 14 dager - 3dager i posten =11 dager +3 til 6 dager= 14 til17 dager

Lenke til kommentar
Komplett har blitt min nye faste webshop. Rett og slett fordi de er raskest, og har flest varer inne på lager...

 

Null problem med komplett...

 

Sier seg selv at man ikke kan forvente seg top-notch når man bestiller et DEMO-hovedkort da.. :x

 

Greit nok at de er bra på utvalg, for det er de. Men når det gjelder at de er raskest, så tar du skrekkelig feil, min gode mann. Raskeste butikk jeg har opplevd er Multicom.

 

En annen ting er at Komplett suger hvis du så ulykkelig at du av en eller annen grunn må returnere en vare tilbake til dem. Da er komponenten utdatert lenge før saken har løst seg. Regn med 1,5-2 mnd. med mailing, telefonering, forbrukerråd osv.

 

Jeg ville nok ikke ha valgt den som min "nye webshop" hvis jeg var deg.

 

metaman

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...