Gå til innhold

Vi bør forby Russefeiringen


Anbefalte innlegg

Tillater meg å vise til denne saken fra år 2004 på nytt:

 

Politiet kartlegger russ som angrep kreftsyk jente
 

Det var onsdag i forrige uke at russ angrep elever ved skolen. 14-åringen ble dynket i egg og eddik før morfindryppet hennes ble rykket ut. 14-åringen bruker rullestol, mog hun ble angrepet da hun gikk opp en trapp for å sette seg i rullstolen. Mens alle andre elever stakk, hadde ikke 14-åringen krefter nok til å springe. Venninnene hennes forsøkte å forsvare den kreftsyke jenta, men ble selv dynket i eddik.

 

https://www.nrk.no/sorlandet/politiet-kartlegger-russ-som-angrep-kreftsyk-jente-1.319859

 

Noen som forsvarer russen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 Kan også sitere meg fra annen tråd:

 

Denne tråden hos KG: http://forum.kvinneguiden.no/topic/1098216-hvor-dr%C3%B8y-kan-jeg-v%C3%A6re-p%C3%A5-russerebusen/

 

Seriøst, blir den nye generasjonen født uten hjerner nå til dags? :ph34r:

 

Når det å være russ handler om å gjøre de drøyeste og sykeste seksuelle aktivitetene, da er det på tide med innstramming. Nye genereasjon tenker ikke framtida lenger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Noen som forsvarer russen?

De av russen som ikke hadde noe med dette å gjøre: ja helt klart de må man forsvare. Når det gjelder de idiotene som oppfører seg som ... ja idioter: nei de bør straffes.

Lenke til kommentar

Kan også sitere meg fra annen tråd:

 

Denne tråden hos KG: http://forum.kvinneguiden.no/topic/1098216-hvor-dr%C3%B8y-kan-jeg-v%C3%A6re-p%C3%A5-russerebusen/

 

Seriøst, blir den nye generasjonen født uten hjerner nå til dags? :ph34r:

Når det å være russ handler om å gjøre de drøyeste og sykeste seksuelle aktivitetene, da er det på tide med innstramming. Nye genereasjon tenker ikke framtida lenger.

Hahaha sykeste innlegget!

Lenke til kommentar

Var nylig en russefest like ved der jeg bor. Jeg gikk dit dagen etter og jeg har aldri sett så mye søppel før. Det var hvertfall 2-300 kr i pant, og det var de flaskene/boksene som var hele. det lå knuste glassflasker og ødelagte plastmøbler og dritt over alt.

 

Neste gang ringer jeg politiet når de er der, for det synet jeg kom til var bare trist.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Noen som forsvarer russen?

De av russen som ikke hadde noe med dette å gjøre: ja helt klart de må man forsvare. Når det gjelder de idiotene som oppfører seg som ... ja idioter: nei de bør straffes.

 

 

Hva hvis det var nettopp russestatusen som fikk dem til å gå så langt? Det er jo gjerne en unnskyldning for å være ekstra gal for mange...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Hva hvis det var nettopp russestatusen som fikk dem til å gå så langt? Det er jo gjerne en unnskyldning for å være ekstra gal for mange...

Nei, det er en unnskyldning for idiotene til å oppføre seg som idioter. Idioter vil være idioter uansett, og det å straffe de som oppfører seg bra på bakgrunn av noen idioter; det hører ikke hjemme i et sivilisert samfunn.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Var nylig en russefest like ved der jeg bor. Jeg gikk dit dagen etter og jeg har aldri sett så mye søppel før. Det var hvertfall 2-300 kr i pant, og det var de flaskene/boksene som var hele. det lå knuste glassflasker og ødelagte plastmøbler og dritt over alt.

 

Neste gang ringer jeg politiet når de er der, for det synet jeg kom til var bare trist.

 

Apropos politi...

 

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/bergen/russefest-ute-av-kontroll-gikk-til-angrep-paa-politiet/a/23980358/

Lenke til kommentar

Russefest ute av kontroll: Gikk til angrep på politiet

 

Politifolk ble slått og sparket, og flere ungdommer ble sprayet med pepperspray i forbindelse med en russefest i Bergen.

 

Da patruljen ba om å få snakke med eieren, ble stemningen så aggressiv at de måtte trekke seg tilbake og be om assistanse.

 

– Først begynte ungdommen å kaste flasker mot politiet, så steiner og til slutt gikk de løs på en politibil og tjenestemenn, sier Magnussen.

 

Operasjonslederen forteller at en av politifolkene ble bitt i fingeren, mens en annen ble angrepet med pepperspray og sparket, mens han lå nede i basketak med en av ungdommene.

 

Begge ble sjekket på legevakten og kom fra natten uten skader. Politiet brukte også pepperspray mot flere ungdommer, og til sammen syv ble arrestert.

 

Magnussen sier dette er noe av det verste de har vært ute for på et russerelatert arrangement.

 

– Vi ba alle gå fra stedet, men så var det en gruppe som skulle bli igjen. Det er vanskelig å si hvorfor det ble så aggressivt, men vi hadde fem-ti patruljer der for å få kontroll. Hvis det er sånn russetiden blir framover må noe gjøres, sier Magnussen.

 

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/bergen/russefest-ute-av-kontroll-gikk-til-angrep-paa-politiet/a/23980358/

 

Ser der ja: "Hvis det er sånn russetiden blir framover må noe gjøres, sier Magnussen." Er det noen som har noen forslag til ting som må gjøres? Avskaffe russefeiringen for eksempel!?

Lenke til kommentar

Linkene deres var jo informative? 
Det er jo linket til akkurat den samme saken.

 

Jeg regner med de blir straffet som alle andre som har begått lovbrudd.

Håper inderlig ikke dette skal gå utover russen som ikke har gjort noe galt.

Ett lovbrudd er ett lovbrudd, om det blir begått av en gammelmann, en russ, en hvit person eller en mørkperson har ikke og burde aldri ha noe å si. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En virkelig alvorlig sak. Her ser dere et resultat av ønske om feiring på en russebuss. Selvfølgelig er ikke dette en unik sak ang. russefeiringen, men da den hendte med russefeiringen som lokketema er den absolutt relevant:

 

Tiltalt for nettovergrep mot 53 jenter:

 

Mann (27) tiltalt for å ha truet åtte jenter til voldtekt. - Jeg sletter bildene hvis du er snill. Jeg sletter hvis du gjør alt jeg ber om i fem minutter

 

Lurte jenter i alderen 12 til 18 til å sende lettkledd-bilder i «russebuss-test».

 

http://www.dagbladet.no/nyheter/mann-27-tiltalt-for-a-ha-truet-atte-jenter-til-voldtekt---jeg-sletter-bildene-hvis-du-er-snill-jeg-sletter-hvis-du-gjor-alt-jeg-ber-om-i-fem-minutter/67515038

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...