Gå til innhold

Vi bør forby Russefeiringen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det gir folk gode opplevelser, det er moro!

 

Man lærer seg hvordan man skal organisere seg og prosjektarbeid i praksis og ansvar.

Prosesser med offentlige etater, godkjenning av bussen for vår del var i hvert fall ingen dans på roser.

Man innser også kanskje at selv om man er kompiser så betyr ikke det nødvendigvis at man bør starte business sammen. 

 

Kan bare snakke ut i fra ett bussprosjekt, siden det er kun det jeg har erfaring med. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er sikkert positivt akkurat det og det respekterer jeg fullt ut. Husker også at tremenningen min hadde med moro med russebilen.

 

Problemet jeg går på er det større bildet med alt av hærverk og angrep på folk russen driver med. Som disse kidnappingshelgene og terrordagene. Samt alle de som står på russens svarteliste. Kanskje et kompromiss hadde vært å fjerne disse verste sakene fra russetiden og lat den mer uskyldige moroen leve!? Vel og merke så lenge det ikke går ut over andre enn dem som er med på "leken".

Lenke til kommentar

Kidnappingshelg og terrordager har jeg ikke kjennskap til, det er ikke noe som jeg tror er så vanlig der jeg er fra.

 

Nærmeste vi kom kidnapping var at vi snek oss inn og vekket foreldrene til en på bussen å dro med de ut, siden de hadde bidratt masse i bygging av selve bussen. 

Søsken/foreldrerulling er også ganske vanlig, men det er planlagt og avtalt på forhånd. 

 

Men kidnapping og terrordager høres ut som noe vi kunne klart oss uten ja. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor lenge er det mulig å diskutere side opp og side ned om russetiden?

 

Bunnlinjen er at det alltid vil være noen russ som ødelegger med kriminalitet. Det blir for dumt at det skal ødelegge for alle andre som bare ønsker å ha det gøy.

 

Jeg hadde det bare gøy og gjorde ingenting særlig. Forsøplet "bare" men hadde poser vi tok boksene oppi til tider. Dette gjorde vi mens kompisbussen røyket hasj så det røyk ut fra dørene på bussen. En van var en gjeng gutter som kun gjorde dritt. Så du finner mye folk her. Overall er det bra tid. Media er flink til å overdrive, så la ikke dem ødelegge.

 

Husker også en venninne som ble tilbydt narkotika av en ikke-russ som fulgte med. Så er ikke bare ikke-russ som ødelegger.

 

Burde heller straffe de som gjør dumme ting - hardere. Russ 2017 kjöyrrr!

Endret av Lami
Lenke til kommentar

 

Nei, russetiden bør ikke forbys, men reaksjonene på bråk og fyll må økes. Økes så langt at det svir. Russen har mistet retten til toleranse fra omgivelsene og myndighetene.

 

Jeg husker 1965, mimre??

 

Hvilke reaksjoner synes du er passelige?

 

25 poeng i minus.

Endret av CiaroScuro
Lenke til kommentar

 

Det inntrykket kan man sitte igjen med etter å ha lest de aller fleste artikler som omhandler personer som bryter loven. Eksempelvis skulle man da tro at bilister tror de er over loven når fartssyndere blir tatt i fartskontroller.

 

Rent bortsett fra at trafikken er vesentlig mer dagligdags enn russefeiringen som kun er en gang i året og hver gang med nye folk...

 

 

Så hvis det hadde vært den samme russen hvert år så hadde det ikke vært noe problem?

Lenke til kommentar

Trafikken er dagligdags, og er derfor greit. Russefeiringen er ikke dagligdags og har nye folk hvert år, derfor er det ikke greit. Det virket å være argumentet.

 

Men, jeg er dog enig i at bilkjøring er langt mer samfunnsnyttig enn det å feste. Men det å forby det som ikke er nyttig er heller ikke noe godt argument.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Poenget mitt var at trafikken og russefeiringen ikke kan sammenlignes i det hele tatt!

 

Jeg er klar over at trafikken er livsfarlig og skulle man forby alt som kan være farlig vil trafikken bli det første som ryker. Dog er den som sagt dagligdags og både egne kjøretøy og kollektivtrafikken er svært viktig for folk flest så det ville være noe helt annet å fjerne trafikken enn russefeiringen. Og sammenligningen er uansett latterlig.

Lenke til kommentar

Ja, sammenligningen er et ekstremt ytterpunkt til en viss grad. Men det er der essensen av ting kommer frem synes jeg ofte. For å formulere det annerledes: i hvilken grad skal noe være viktig eller samfunnsnyttig for at noe skal kunne være lovlig, til tross for det potensielle skadeomfanget?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...