Gå til innhold

Vi bør forby Russefeiringen


Anbefalte innlegg

Dog som er koblet til russ da det virker som om noen tror at russefeiringen er en unnskyldning for å slippe unna med alt!

 

Dette kan umogleg være rett?

Dersom russen hadde trudd at dei er heva over lov og ansvar så ville det vell vært langt fleire slike hendelsar?

 

Blant anna så er det forholdsvis lite som russen gjer som går utover skulen eller lærarane, og det tyder vell på at det store fleirtallet er innforstått med at dei ikkje slepp unna med alt, og må stå til ansvar for det dei gjer?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Hva er det som er artig med russefeiringen? Vannsøl og eggkasting på uskyldige, herværk og ødeleggelse fra russen for å få status og russemerker? Hele greia er idiotisk! Hadde aldri giddet å være russ etter endt videregående skole om jeg så hadde fått godt betalt for det!

Vel, du skippet åpenbart videregående skole, så du slapp jo heldigvis den avgjørelsen.

 

 

1) Hva vet du om min utdanning?

 

​2) Hvorfor er det relevant til denne tråden?

Lenke til kommentar

 

Dog som er koblet til russ da det virker som om noen tror at russefeiringen er en unnskyldning for å slippe unna med alt!

Da er vel problemet disse "noen" som går rundt og tror at en drakt er "Carte blanche" til å gjøre som man vil? :)

 

 

Selvfølgelig skal du ikke skyve alle under en kam, men hvis selve roten til problemet er selve russefeiringen er det beste å droppe hele feiringen/tradisjonen. Som nevnt tidligere er det ikke første gang i historien at noen ødelegger for alle.

Lenke til kommentar

 

 

Dog som er koblet til russ da det virker som om noen tror at russefeiringen er en unnskyldning for å slippe unna med alt!

Da er vel problemet disse "noen" som går rundt og tror at en drakt er "Carte blanche" til å gjøre som man vil? :)

 

 

Selvfølgelig skal du ikke skyve alle under en kam, men hvis selve roten til problemet er selve russefeiringen er det beste å droppe hele feiringen/tradisjonen. Som nevnt tidligere er det ikke første gang i historien at noen ødelegger for alle.

 

Som sagt drittunger er drittunger selv om du forbyr russetiden.

Du vil kanskje tro problemet er borte fordi det er ingen aviser som gidder å skrive om at en gjeng kastet vann på en person, men hvis de kan smøre på "russ gjorde XXXXX" så har de plutselig en "sak".

 

Edit:

Hører på musikk og i teksten dukket det opp noe som passet bra inn her "guilty by association" - https://en.wikipedia.org/wiki/Association_fallacy

Endret av PatSharpX
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Selvfølgelig skal du ikke skyve alle under en kam, men hvis selve roten til problemet er selve russefeiringen er det beste å droppe hele feiringen/tradisjonen. Som nevnt tidligere er det ikke første gang i historien at noen ødelegger for alle.

Hvorfor skal de som faktisk klarer å oppføre seg måtte belemres med et forbud?

 

Dagens lovverk tar allerede høyde for de av russen som måtte plage andre mennesker. Det å kaste egg på folk/eiendom, hive folk i vann, etc, det er ting som allerede i dag vil få konsekvenser uavhengig av hva klær man går med.

 

Og så har man jo det rent praktiske da: hvordan skal et slikt forbud håndheves? Vil et forbud hjelpe? Det kan jo godt være at idiotene da vil finne på annet ugagn.

 

Nei forbud er nok ikke veien å gå, det er sjeldent det.

Lenke til kommentar

 

Selvfølgelig skal du ikke skyve alle under en kam, men hvis selve roten til problemet er selve russefeiringen er det beste å droppe hele feiringen/tradisjonen. Som nevnt tidligere er det ikke første gang i historien at noen ødelegger for alle.

Hvorfor skal de som faktisk klarer å oppføre seg måtte belemres med et forbud?

 

Dagens lovverk tar allerede høyde for de av russen som måtte plage andre mennesker. Det å kaste egg på folk/eiendom, hive folk i vann, etc, det er ting som allerede i dag vil få konsekvenser uavhengig av hva klær man går med.

 

Og så har man jo det rent praktiske da: hvordan skal et slikt forbud håndheves? Vil et forbud hjelpe? Det kan jo godt være at idiotene da vil finne på annet ugagn.

 

Nei forbud er nok ikke veien å gå, det er sjeldent det.

 

Har etterlyst konkrete ting ang det siden jeg skrev første innlegg i denne tråden for endel år tilbake, men har aldri fått noe tilbake.

Hadde vært en særdeles komplisert juss i så fall. 

Folk hyler forby, forby! Helt uten å tenke på hvordan dette er i praksis.

Endret av PatSharpX
Lenke til kommentar

 

Dog som er koblet til russ da det virker som om noen tror at russefeiringen er en unnskyldning for å slippe unna med alt!

 

Dette kan umogleg være rett?

Dersom russen hadde trudd at dei er heva over lov og ansvar så ville det vell vært langt fleire slike hendelsar?

 

Blant anna så er det forholdsvis lite som russen gjer som går utover skulen eller lærarane, og det tyder vell på at det store fleirtallet er innforstått med at dei ikkje slepp unna med alt, og må stå til ansvar for det dei gjer?

 

 

Merk deg at jeg skrev "noen", ikke "alle". Hadde alle trodd det ville det selvfølgelig vært flere slike saker. Dog har det vært nok av motbydelige saker i år etter år. Hadde russen holdt "feiringen" og alle påfunnene sine for seg selv hadde det ikke plaget meg. Problemet er som nevnt mange ganger før at russen lar det gå ut over andre. Med "russen" mener jeg altså ikke alle, men mange av dem.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Har etterlyst konkrete ting ang det siden jeg skrev første innlegg i denne tråden for endel år tilbake, men har aldri fått noe tilbake.

Hadde vært en særdeles komplisert juss i så fall. 

Folk hyler forby, forby! Helt uten å tenke på hvordan dette er i praksis.

Forbud er en veldig enkel løsning da man ikke trenger å gjøre noe annet enn å si "det der får du ikke lov til å gjøre". Men et forbud fordrer da selvsagt at de som forbudet skal treffe faktisk bryr seg om forbudet, noe de vel neppe vil gjøre dersom forbudet ikke håndheves. Og dersom man begynner å gå rundt og arresterer mennesker kun fordi at de går med en rød/svart/blå drakt, vel da er man fort ute å kjøre.

Endret av Slettet+2534
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Merk deg at jeg skrev "noen", ikke "alle". Hadde alle trodd det ville det selvfølgelig vært flere slike saker. Dog har det vært nok av motbydelige saker i år etter år. Hadde russen holdt "feiringen" og alle påfunnene sine for seg selv hadde det ikke plaget meg. Problemet er som nevnt mange ganger før at russen lar det gå ut over andre. Med "russen" mener jeg altså ikke alle, men mange av dem.

Da får man heller ta tak i de av russen som faktisk går fysisk til angrep på andre mennesker eller andres eiendom, og så kan de som faktisk oppfører seg få være i fred. Sånn bør vel en velfungerende rettsstat fungere?

Lenke til kommentar

 

 

Selvfølgelig skal du ikke skyve alle under en kam, men hvis selve roten til problemet er selve russefeiringen er det beste å droppe hele feiringen/tradisjonen. Som nevnt tidligere er det ikke første gang i historien at noen ødelegger for alle.

Hvorfor skal de som faktisk klarer å oppføre seg måtte belemres med et forbud?

 

Dagens lovverk tar allerede høyde for de av russen som måtte plage andre mennesker. Det å kaste egg på folk/eiendom, hive folk i vann, etc, det er ting som allerede i dag vil få konsekvenser uavhengig av hva klær man går med.

 

Og så har man jo det rent praktiske da: hvordan skal et slikt forbud håndheves? Vil et forbud hjelpe? Det kan jo godt være at idiotene da vil finne på annet ugagn.

 

Nei forbud er nok ikke veien å gå, det er sjeldent det.

 

Har etterlyst konkrete ting ang det siden jeg skrev første innlegg i denne tråden for endel år tilbake, men har aldri fått noe tilbake.

Hadde vært en særdeles komplisert juss i så fall. 

Folk hyler forby, forby! Helt uten å tenke på hvordan dette er i praksis.

 

 

Det skrev jeg faktisk om for noen år siden selv i en diskusjon med brukeren rikspøbel. Ligger et eller annet sted i tråden. Hvis jeg får tid samt gidder i løpet av dagen kan jeg jeg jo lete meg fram til det. Evnt. kan du ble igjennom tråden selv. Husker ikke alt jeg skrev i hodet nå.

Lenke til kommentar

 

 

 

Dog som er koblet til russ da det virker som om noen tror at russefeiringen er en unnskyldning for å slippe unna med alt!

Da er vel problemet disse "noen" som går rundt og tror at en drakt er "Carte blanche" til å gjøre som man vil? :)

 

 

Selvfølgelig skal du ikke skyve alle under en kam, men hvis selve roten til problemet er selve russefeiringen er det beste å droppe hele feiringen/tradisjonen. Som nevnt tidligere er det ikke første gang i historien at noen ødelegger for alle.

 

Som sagt drittunger er drittunger selv om du forbyr russetiden.

Du vil kanskje tro problemet er borte fordi det er ingen aviser som gidder å skrive om at en gjeng kastet vann på en person, men hvis de kan smøre på "russ gjorde XXXXX" så har de plutselig en "sak".

 

Edit:

Hører på musikk og i teksten dukket det opp noe som passet bra inn her "guilty by association" - https://en.wikipedia.org/wiki/Association_fallacy

 

 

Og i gjenger så det er lettere å stikke seg bort og evnt. få støtte slik det er med russen føler man seg gjerne tøffere når man er alene...

 

Så er det heller ikke slik at slike idiotiske handlinger gir status blant ungdom i det vanlige. I alle fall gir det status blant de færreste. Det er noe annet med russetiden/feiringen.

Lenke til kommentar

Og i gjenger så det er lettere å stikke seg bort og evnt. få støtte slik det er med russen føler man seg gjerne tøffere når man er alene...

 

Så er det heller ikke slik at slike idiotiske handlinger gir status blant ungdom i det vanlige. I alle fall gir det status blant de færreste. Det er noe annet med russetiden/feiringen.

 

Så egentlig bør vi forby ungdom å oppholde seg i grupper på mer enn 5 personer til enhver tid? 

Den siste setningen skjønte jeg ikke, mener du at å gjør kjipe ting mot andre kun gir status i russetiden? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Merk deg at jeg skrev "noen", ikke "alle". Hadde alle trodd det ville det selvfølgelig vært flere slike saker. Dog har det vært nok av motbydelige saker i år etter år. Hadde russen holdt "feiringen" og alle påfunnene sine for seg selv hadde det ikke plaget meg. Problemet er som nevnt mange ganger før at russen lar det gå ut over andre. Med "russen" mener jeg altså ikke alle, men mange av dem.

Da får man heller ta tak i de av russen som faktisk går fysisk til angrep på andre mennesker eller andres eiendom, og så kan de som faktisk oppfører seg få være i fred. Sånn bør vel en velfungerende rettsstat fungere?

 

 

Hvis du vet om en måte å utpeke akkurat dem blant russen som står bak så bare skriv det ned.

Lenke til kommentar

 

Og i gjenger så det er lettere å stikke seg bort og evnt. få støtte slik det er med russen føler man seg gjerne tøffere når man er alene...

 

Så er det heller ikke slik at slike idiotiske handlinger gir status blant ungdom i det vanlige. I alle fall gir det status blant de færreste. Det er noe annet med russetiden/feiringen.

 

Så egentlig bør vi forby ungdom å oppholde seg i grupper på mer enn 5 personer til enhver tid? 

Den siste setningen skjønte jeg ikke, mener du at å gjør kjipe ting mot andre kun gir status i russetiden? 

 

 

Nei, det har jeg aldri sagt. Jeg har selvsagt mine tanker om hvordan kriminalitet av større og mindre grad skal bekjempes til vanlig, men denne tråden dreier seg kun om hvorvidt russefeiringen burde avskaffes eller ikke.

 

Hos noen idioter gir det sikkert status året rundt, men det er noe ekstra med russetiden.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Hvis du vet om en måte å utpeke akkurat dem blant russen som står bak så bare skriv det ned.

Det må jo håndteres når episodene oppstår. Litt vanskelig å på forhånd vite hvem som kommer til å gjøre hva. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...