Gå til innhold

Vi bør forby Russefeiringen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Årets Russefeiring var historiens verste! Og jeg skjønner ikke helt hvorfor vi har en slik elendig dårlig feiring. Vi burde forby denne feiringen før det riktig går galt med ungdommen.

Vi burde forby Russefeiringen slik som vi forbyr nyttårsrakettene, begge er samfunnsonder. Politikere med litt vett burde ha gjort dette for lenge sida! :hmm:

Sier de hvert år. :roll:

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg syns det er litt synd at samfunnet prøver å få forby alt som avviker litt. Russefeiringen i år tok kanskje noe av, men det er ikke grunn nok til å forby det.

Jeg begynner etter hvert å mistenke at alt hausingen rundt dette og alle påbud og forbud mot dit og datt skaper mer hodebry og problemer enn det løser.

Nå skal en faktisk prøve å forby busser, hva blir det neste; forby dem å drikke?

Lenke til kommentar
Nå er vel ikke drikkende busser det største problemet vi har i Norge i dag, men hvem vet...

 

Angående russen er det vel heller ikke stort mange flere enn trådstarter som har gått inn for å faktisk forby russefeiring. Har ikke hørt mange i media heller som mener vi bør gå så langt.

 

Joa, om en titter rundt på forumene og trådene som kommer når mediene skriver så ser en at mange ønsker dette. I all hovedsak er det vel de som vil sove om natten osv som klager mest. Jeg for min del undret meg over om det fantes russ i år, for jeg hadde ikke hørt pip inntil 17. mai, og tatt i betraktning at jeg bor i Bærum og er ofte i Oslo så skulle jeg ha blitt rikelig eksponert for busser.

Lenke til kommentar
La oss nå bare forby mennesket så er vi kvitt alle samfunnsproblemer i dag.

 

I år var det litt rot i russefeiringen, enig med det, men hvorfor husker man bare det ene året med rot men glemmer av de andre årene hvor det gikk rolig for seg?

 

Fordi det gir blod på tannen for de som allerede ikke liker russ og så får en vel bensin på bålet. Jeg minnes vel at russen de siste årene har gjort ganske mye bra og oppført seg meget pent. At det blir noe knuffing osv nå var vel ikke noe sjokk ettersom kullene er større og en allerede har dannelsesproblemer i den yngre befolkningen jf. media.

 

Burde det egentlig komme som et sjokk at det problemet blir med fremtredende under alkoholpåvirkning?

Lenke til kommentar

Du har kanskje lyst til å fortelle oss hvorfor akkurat dette kullet har vært historiens værste?

 

Ellers synes jeg det er latterlig å forbi alt i hytt og pine. Russetiden er tross alt helt frivillig, og man må nesten regne med muligheten for personskader når så mange ungdommer samles i lystlig og alkoholholdig lag. Det blir akkurat det samme som å gå på byen. Dette er en risiko jeg med glede tok når jeg var russ, og som jeg tar med jevne mellomrom på byen.

Lenke til kommentar
Årets Russefeiring var historiens verste! Og jeg skjønner ikke helt hvorfor vi har en slik elendig dårlig feiring. Vi burde forby denne feiringen før det riktig går galt med ungdommen.

Vi burde forby Russefeiringen slik som vi forbyr nyttårsrakettene, begge er samfunnsonder. Politikere med litt vett burde ha gjort dette for lenge sida! :hmm:

Hvorfor var årets russefeiring historiens verste? Har du noe som bygger opp under det?

Etter hva jeg har erfart, så har dette vert den roligste russefeiringen jeg har vert borti.

 

Og hvordan har du tenkt at et slikt forbud skal fungere? Skal selve russefeiringa bli forbudt? Da er det jo ikke værre enn å bytte navn på feiringa. eller skal man hindre at ungdom mellom 17 og 20 samler seg og fester? Hva med de som ikke er russ? Nei forklar meg det.

 

Dette er noe av det mest idiotiske jeg har hørt på lenge, men med de som styrer landet i dag, blir jeg ikke ovverasket om det blir forbudt.

 

Jeg hater folk som vil forby ting.

Lenke til kommentar

Jeg er helt enig med trådstarter her. Russefeiringen burde vært avskaffet for lengst. Kassebiler med stereoannlegg, vannspruting og hærverk har ingen ting med å markere Norges frigjøring i det hele tatt!

 

haha, skal ikke de unge få lov til å ha det gøy? intet er så koslig som å ha nesten en hel mnd på fylla, og likevel være sosialt akseptert :D

 

Det er da ikke blant alle at russen er sosialt akseptert. ;)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...