Gå til innhold

Vi bør forby Russefeiringen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Det er på tide å våkne opp! Festen er over! Russefeiringa tilhører en fortid hvor man kunne cruise gjennom livet uten å jobbe for det.

 

 

Det kommer ikke til å få spesielt store konsekvenser. Det blir et lite "sjokk" i en overgangsperiode der eventbyråene må bruke litt mer penger på vakter for å kontrollere folk som vil inn på området, samtidig som de har muligheten til å tjene (mye) mer penger på ølsalg om de skaffer seg en sjenkebevilgning. 

 

Russefeiringen vil fortsette omtrent som før, da det er mye penger å tjene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Hva er det som er artig med russefeiringen? Vannsøl og eggkasting på uskyldige, herværk og ødeleggelse fra russen for å få status og russemerker? Hele greia er idiotisk! Hadde aldri giddet å være russ etter endt videregående skole om jeg så hadde fått godt betalt for det!

Enig med deg, men noen synes nok sikkert det er gøy da; og da må de jo få lov til å feire. Når det gjelder å gå fysisk til angrep på eiendom eller usklydige tredjeparter, da har det ingenting med morro og gjøres og bør derfor straffeforfølges.

Lenke til kommentar

 

Hva er det som er artig med russefeiringen? Vannsøl og eggkasting på uskyldige, herværk og ødeleggelse fra russen for å få status og russemerker? Hele greia er idiotisk! Hadde aldri giddet å være russ etter endt videregående skole om jeg så hadde fått godt betalt for det!

Enig med deg, men noen synes nok sikkert det er gøy da; og da må de jo få lov til å feire. Når det gjelder å gå fysisk til angrep på eiendom eller usklydige tredjeparter, da har det ingenting med morro og gjøres og bør derfor straffeforfølges.

 

Ikke sant, og det er allerede ulovlig, så ser ikke poenget med å prøve å forby at unge mennesker fester.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Ikke sant, og det er allerede ulovlig, så ser ikke poenget med å prøve å forby at unge mennesker fester.

Nemlig, men dessverre så er det veldig mange som liker å forby ting de ikke liker. Retorikken går noe sånt som dette: "Jeg liker ikke A, A er ikke bra for folk, derfor må A forbys".

Lenke til kommentar

Nemlig, men dessverre så er det veldig mange som liker å forby ting de ikke liker. Retorikken går noe sånt som dette: "Jeg liker ikke A, A er ikke bra for folk, derfor må A forbys".

 

Også at folk overdriver konsekvensene så til de grader, argumentene er liksom i stilen, folk dør i trafikken, så derfor må vi forby biler...

Lenke til kommentar

Skal bli spennande å sjå kva praktiske konsekvenser det får at alkohollova skal håndhevast.

Det er nok en fare for at russen vil prioritere å finne andre møteplassar enn dei store russetreffa.

 

Det å drikke medbrakt i bilen/bussen er lov sidan det ikkje er offentleg område, om russen ikkje kjøyrer inn på russetreffa, eller kun drikker i bilen/bussen så vil ikkje dette medføre særlig endring i måten det blir feira på.

Lenke til kommentar

Skal bli spennande å sjå kva praktiske konsekvenser det får at alkohollova skal håndhevast.

Det er nok en fare for at russen vil prioritere å finne andre møteplassar enn dei store russetreffa.

 

Det å drikke medbrakt i bilen/bussen er lov sidan det ikkje er offentleg område, om russen ikkje kjøyrer inn på russetreffa, eller kun drikker i bilen/bussen så vil ikkje dette medføre særlig endring i måten det blir feira på.

Så lenge prisene for servering på treffene ikke er helt hinsides så håper jeg og tror at folk kommer til å delta på treffene.

Det er mye bedre da det er mer kontroll på ting og tank.

Lenke til kommentar

 

Hva er det som er artig med russefeiringen? Vannsøl og eggkasting på uskyldige, herværk og ødeleggelse fra russen for å få status og russemerker? Hele greia er idiotisk! Hadde aldri giddet å være russ etter endt videregående skole om jeg så hadde fått godt betalt for det!

Enig med deg, men noen synes nok sikkert det er gøy da; og da må de jo få lov til å feire. Når det gjelder å gå fysisk til angrep på eiendom eller usklydige tredjeparter, da har det ingenting med morro og gjøres og bør derfor straffeforfølges.

 

 

At folk ønsker å feire og ønsker å markere slutt på skolen er helt greit. Problemet er som trådstarter og andre (meg inkludert) har gått inn på er at russefeiringen går utover mange andre som ikke er med på noe av det. Folk som blir sprutet vann og kastet egg på for eksempel. Hvis du leser tidligere i tråden finner du blant annet en artikkel jeg la ut om russ på en skole som angrep en kreftsyk elev, rev ut tilførselen av smertestillende og klinte egg på henne. En annen artikkel omfatter russ som kastet et barn på vannet som kunne ha druknet hvis det ikke hadde blitt grepet inn i tide.

 

Det er selvsagt synd for dem som oppfører seg ok, men iblant er det slik at noen ødelegger for alle. Det gjelder ikke bare russen. Det er mange år siden jeg husker å for første gang ha lest at en politiker tok til ordet for å oppheve russefeiringen rett og slett fordi det har tatt helt av og har gått altfor langt.

Lenke til kommentar

Hvis du leser tidligere i tråden finner du blant annet en artikkel jeg la ut om russ på en skole som angrep en kreftsyk elev, rev ut tilførselen av smertestillende og klinte egg på henne. En annen artikkel omfatter russ som kastet et barn på vannet som kunne ha druknet hvis det ikke hadde blitt grepet inn i tide.

Skal det ikkje være lov å bedrive mishandling, vold og drapsforsøk for morro skuld heller no då? *slutt ironi*.

 

Russen er ikkje fritatt for lover og reglar dei heller. Og idiotar finner du i alle samfunnslag. Det som skiller disse hendelsane frå andre voldssaker/mobbing er at det blei utført av russ og derfor var interessant å skrive om i media. Det er ikkje som at ikkje-russ også bedriver svært uakseptable handlingar.

 

Det spelar ingen rolle om bølla i skulegården har på seg raud bukse eller ikkje. Vold bør ein kunne slå hardt ned på uansett, også utan å også måtte forby eit klesplagg i mai.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hvis du leser tidligere i tråden finner du blant annet en artikkel jeg la ut om russ på en skole som angrep en kreftsyk elev, rev ut tilførselen av smertestillende og klinte egg på henne. En annen artikkel omfatter russ som kastet et barn på vannet som kunne ha druknet hvis det ikke hadde blitt grepet inn i tide.

Skal det ikkje være lov å bedrive mishandling, vold og drapsforsøk for morro skuld heller no då? *slutt ironi*.

 

Russen er ikkje fritatt for lover og reglar dei heller. Og idiotar finner du i alle samfunnslag. Det som skiller disse hendelsane frå andre voldssaker/mobbing er at det blei utført av russ og derfor var interessant å skrive om i media. Det er ikkje som at ikkje-russ også bedriver svært uakseptable handlingar.

 

Det spelar ingen rolle om bølla i skulegården har på seg raud bukse eller ikkje. Vold bør ein kunne slå hardt ned på uansett, også utan å også måtte forby eit klesplagg i mai.

 

Den steningen der virker det som om det er flere her inne som ikke forstår.

Det kan nok hende at det er noen russ som ikke forstår den heller, men det er fortsatt sant. 

Lenke til kommentar

 

Hvis du leser tidligere i tråden finner du blant annet en artikkel jeg la ut om russ på en skole som angrep en kreftsyk elev, rev ut tilførselen av smertestillende og klinte egg på henne. En annen artikkel omfatter russ som kastet et barn på vannet som kunne ha druknet hvis det ikke hadde blitt grepet inn i tide.

Skal det ikkje være lov å bedrive mishandling, vold og drapsforsøk for morro skuld heller no då? *slutt ironi*.

 

Russen er ikkje fritatt for lover og reglar dei heller. Og idiotar finner du i alle samfunnslag. Det som skiller disse hendelsane frå andre voldssaker/mobbing er at det blei utført av russ og derfor var interessant å skrive om i media. Det er ikkje som at ikkje-russ også bedriver svært uakseptable handlingar.

 

Det spelar ingen rolle om bølla i skulegården har på seg raud bukse eller ikkje. Vold bør ein kunne slå hardt ned på uansett, også utan å også måtte forby eit klesplagg i mai.

 

 

Dersom stadig flere tror at de er unnskyldt/fritatt for alle lover og regler og all normal oppførsel kun ved å være russ (noe flere av dem absolutt later til å tro), er ikke da russefeiringen i seg selv et stort problem?

Lenke til kommentar

 

 

Hvis du leser tidligere i tråden finner du blant annet en artikkel jeg la ut om russ på en skole som angrep en kreftsyk elev, rev ut tilførselen av smertestillende og klinte egg på henne. En annen artikkel omfatter russ som kastet et barn på vannet som kunne ha druknet hvis det ikke hadde blitt grepet inn i tide.

Skal det ikkje være lov å bedrive mishandling, vold og drapsforsøk for morro skuld heller no då? *slutt ironi*.

 

Russen er ikkje fritatt for lover og reglar dei heller. Og idiotar finner du i alle samfunnslag. Det som skiller disse hendelsane frå andre voldssaker/mobbing er at det blei utført av russ og derfor var interessant å skrive om i media. Det er ikkje som at ikkje-russ også bedriver svært uakseptable handlingar.

 

Det spelar ingen rolle om bølla i skulegården har på seg raud bukse eller ikkje. Vold bør ein kunne slå hardt ned på uansett, også utan å også måtte forby eit klesplagg i mai.

 

 

Dersom stadig flere tror at de er unnskyldt/fritatt for alle lover og regler og all normal oppførsel kun ved å være russ (noe flere av dem absolutt later til å tro), er ikke da russefeiringen i seg selv et stort problem?

 

Har du noe kilde på at stadig flere mener at de kan være lovløse fordi de er russ?

Lenke til kommentar

Denne tråden er et sikkert vårtegn, og jeg merker jeg blir i godt humør av at den er gjenopplivet igjen :)

 

Ellers er det nok fornuftig å stramme inn litt, og det virker som det går mer og mer over styr. Samtidig synes jeg ikke man skal sabotere russefeiringen helt. Det var for så vidt en morsom tid som jeg unner andre. 

Lenke til kommentar

Det inntrykket kan man sitte igjen med etter å ha lest de aller fleste artikler som omhandler personer som bryter loven. Eksempelvis skulle man da tro at bilister tror de er over loven når fartssyndere blir tatt i fartskontroller.

 

Rent bortsett fra at trafikken er vesentlig mer dagligdags enn russefeiringen som kun er en gang i året og hver gang med nye folk...

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...