Gå til innhold

Vi bør forby Russefeiringen


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817324

 

Det virker på en måte som om du tar dette alvorlig og på en annen måte som om du bagatelliserer dette. Hva mener du egentlig?

 

Jeg mener at det er tullete å forby at ungdommer går med bukser i visse farger i én måned av året. Buksene gir dem ingen frihet for loven. Du bruker det at noen veldig få personer teiper fast noen andre som et argument for å forby russefeiringen. Da kan en jo i samme slengen forby teip - hvis målet er å unngå at folk blir teipet opp etter lyktestolper. Det er ikke mulig å forby at noen feirer, med mindre du ønsker en ekstremt autoritær stat.

Det blir forbudt med bukser , heretter skal de gå i kjoler hele gjengen , inkl lærerne :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg mener at det er tullete å forby at ungdommer går med bukser i visse farger i én måned av året. Buksene gir dem ingen frihet for loven.

 

Jeg mener det er tullete at ungdommer som går med bukser i visse farger i én måned av året, skal være fritatt fra alminnelige lover og regler. Praksis gjennom mange år viser at det faktisk er slik russedressen fungerer. Hvis hvem som helst andre hadde tatt med seg en person med makt, og teipet denne fast til en stolpe med gaffateip, for deretter å tilgrise personen med fiskeslo og avføring, så hadde vedkommende blitt straffet for frihetsberøvelse og annet, som seg hør og bør. Politiets reaksjon når russen gjør dette: "Det er litt ugreit".

 

Tradisjonelt har russetidens hensikt nettopp vært å gjøre slike sprell som ellers er forbudt. Det er liksom den siste gangen man kan ha det litt moro før voksenlivet setter inn for alvor. Slik var det nok for 50 år og mer siden, men ikke i dag, og ikke de siste 20-30 år. Det er på høy tid å legge ned dette fyllekalaset. Det gjøres så enkelt som å håndheve loven alle andre må forholde seg til.

Endret av Horten Market
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gi russen MDMA istedenfor alkohol, og brorparten av problemet med russefeiringen er borte. Heller russ som ligger i verdens største sirkel i gresset på Tryvann og forteller hverandre hvor fantastisk de ser ut og hvor mykt håret deres er, enn den blodharry dritten som er der i dag. :tease:

Lenke til kommentar

 

Jeg mener at det er tullete å forby at ungdommer går med bukser i visse farger i én måned av året. Buksene gir dem ingen frihet for loven.

Jeg mener det er tullete at ungdommer som går med bukser i visse farger i én måned av året, skal være fritatt fra alminnelige lover og regler. Praksis gjennom mange år viser at det faktisk er slik russedressen fungerer. Hvis hvem som helst andre hadde tatt med seg en person med makt, og teipet denne fast til en stolpe med gaffateip, for deretter å tilgrise personen med fiskeslo og avføring, så hadde vedkommende blitt straffet for frihetsberøvelse og annet, som seg hør og bør. Politiets reaksjon når russen gjør dette: "Det er litt ugreit".

 

Tradisjonelt har russetidens hensikt nettopp vært å gjøre slike sprell som ellers er forbudt. Det er liksom den siste gangen man kan ha det litt moro før voksenlivet setter inn for alvor. Slik var det nok for 50 år og mer siden, men ikke i dag, og ikke de siste 20-30 år. Det er på høy tid å legge ned dette fyllekalaset. Det gjøres så enkelt som å håndheve loven alle andre må forholde seg til.

Russen er ikke hevet over alminnelige lover og regler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gi russen MDMA istedenfor alkohol, og brorparten av problemet med russefeiringen er borte. Heller russ som ligger i verdens største sirkel i gresset på Tryvann og forteller hverandre hvor fantastisk de ser ut og hvor mykt håret deres er, enn den blodharry dritten som er der i dag. :tease:

Er ikke MDMA høyenergi, partydrug?

Lenke til kommentar

Du tenker nok mer konkret på Ecstasy, som inneholder amfetaminderivater. En mer renspikka MDMA gjør deg primært kosete og nesten overdrevent lykkelig. Såvidt jeg har forstått, har partydrug-stempelet mest kommet som en følge av amfetaminderivatene i ecstasy, og ikke selve MDMAet, som er hovedvirkestoffet i Ecstasy.

 

Dersom noen kan mer om det enn meg så er det bare fint med korreksjoner. Men det er i hvert fall det jeg har forstått er den primære forskjellen.

Endret av Amoralsk
Lenke til kommentar

Du tenker nok mer konkret på Ecstasy, som inneholder amfetaminderivater. En mer renspikka MDMA gjør deg primært kosete og nesten overdrevent lykkelig. Såvidt jeg har forstått, har partydrug-stempelet mest kommet som en følge av amfetaminderivatene i ecstasy, og ikke selve MDMAet, som er hovedvirkestoffet i Ecstasy.

 

Dersom noen kan mer om det enn meg så er det bare fint med korreksjoner. Men det er i hvert fall det jeg har forstått er den primære forskjellen.

MDMA står bokstavelig talt for 3,4-metylendioksymetamfetamin. Ren ecstasy er vist kun MDMA i pilleform og ikke i pulverisert krystallform som MDMA oppstår som.

Lenke til kommentar

Da har du nok rett i det, ingenting å si på det. 

 

Poenget var nå uansett at MDMA burde foretrekkes hos russen fremfor alkohol, fordi det er et mindre farlig alternativ med flere av de samme effektene.

Trodde det var avhengighetsskapende i større grad enn alkohol, har mindre toleranse for overdose, og dehydrere deg i større grad enn alkohol som antageligvis er hvorfor det er ulovlig og alkohol ikke er det.

Lenke til kommentar

Gi russen MDMA istedenfor alkohol, og brorparten av problemet med russefeiringen er borte. Heller russ som ligger i verdens største sirkel i gresset på Tryvann og forteller hverandre hvor fantastisk de ser ut og hvor mykt håret deres er, enn den blodharry dritten som er der i dag. :tease:

 

Russefeiringen trenger ikke å være blodharry. Det er bare blodharry russen som trekker oppmerksomhet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Rart, denne tråden dukker opp vært år i april  :hmm: Denne tråden har blitt sitt eget vårtegn. 

Hehe ja, du sier noe. Ingenting er vel bedre egnet til å lokke moralistene ut av hulene sine enn en god russetid. :p

Lenke til kommentar

Jeg er helt uenig med det som blir skrevet, nå kommer det frem at russen skulker timene også!

 

Det er helt forferdelig, her bruker vi milliarder av penger fra skattebetalerne på å produsere tapere i samfunnet, hvordan er det mulig at vi ikke har satt en stoppe for dette tidligere. 

 

Det har bare gått for langt... 

 

http://www.dagbladet.no/2016/05/04/nyheter/russetid/undervisning/skole/eksamen/44108990/

Endret av garry1000
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

<SNIPP>

Kanskje det er systemet det er noe feil?

 

Tenk over det: dersom det har blitt slik at skolen har blitt mer en "oppbevaringsplass" fremfor et sted der man går fordi man har lyst å lære noe, da bør man kanskje gjøre noe med skolesystemet?

 

Disse "taperne" føler jo tydeligvis ikke at de får noe igjen for å være på skolen, så da er da vitsen med at de skal gå på skole?

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Sjokkmelding for russen: Alkonekt over hele landet i årets russetid

 

I årevis har politiet latt det passere at russen har nytt medbrakt alkohol på treff på landstreff og andre arrangementer på offentlig sted. Nå sier Politidirektoratet stopp.

 

http://www.dagbladet.no/nyheter/sjokkmelding-for-russen-alkonekt-over-hele-landet-i-arets-russetid/67461556

 

Folk har tydeligvis begynt å bli lei...

Lenke til kommentar

Sjokkmelding for russen: Alkonekt over hele landet i årets russetid

 

I årevis har politiet latt det passere at russen har nytt medbrakt alkohol på treff på landstreff og andre arrangementer på offentlig sted. Nå sier Politidirektoratet stopp.

 

http://www.dagbladet.no/nyheter/sjokkmelding-for-russen-alkonekt-over-hele-landet-i-arets-russetid/67461556

 

Folk har tydeligvis begynt å bli lei...

 

Misvisende overskrift, det er jo bare medbrakt man skal slutte med, det er jo egentlig ikke så veldig rart.

 

 

Rusken og russen vil samarbeide om å minske forsøplingen av byen

 

https://www.vartoslo.no/russen-og-rusken-inngar-for-forste-gang-et-sammarbeid/

Endret av PatSharpX
Lenke til kommentar

Sjokkmelding for russen: Alkonekt over hele landet i årets russetid

 

I årevis har politiet latt det passere at russen har nytt medbrakt alkohol på treff på landstreff og andre arrangementer på offentlig sted. Nå sier Politidirektoratet stopp.

 

http://www.dagbladet.no/nyheter/sjokkmelding-for-russen-alkonekt-over-hele-landet-i-arets-russetid/67461556

 

Folk har tydeligvis begynt å bli lei...

 

Det er helt på sin plass, politikerne ser dette problemet som har eksistert i årevis, men som de ikke har gjort noe med før nå.

 

Det er på tide å våkne opp! Festen er over! Russefeiringa tilhører en fortid hvor man kunne cruise gjennom livet uten å jobbe for det.

 

De fleste unge i dag ser et tøffere konkurranse-preget samfunn, der det er små marginer som gjelder og da har man ikke tid til å kaste det bort på noe så bagatellmessig og en distraksjon som det en Russefeiring er...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...