Gå til innhold

Vi bør forby Russefeiringen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg bare anser det som fullstendig irrelevant, i grunn.

 

Hadde han lokket med dyre, eksotiske ferier, ville det vært grunn til å revurdere ferie-konseptet?

 

Hadde han utgitt seg for å være Justin Bieber og lokket med backstagepass, skulle vi hatt en samfunnsdebatt rundt dette?

 

Nei, nettopp. Var det jeg tenkte.

Lenke til kommentar

Jeg bare anser det som fullstendig irrelevant, i grunn.

 

Hadde han lokket med dyre, eksotiske ferier, ville det vært grunn til å revurdere ferie-konseptet?

 

Hadde han utgitt seg for å være Justin Bieber og lokket med backstagepass, skulle vi hatt en samfunnsdebatt rundt dette?

 

Nei, nettopp. Var det jeg tenkte.

Ingen av de tingene du nevnte nå er en kjent tendens i ungdomsmiljøet, men det er altså det med sex/bikder/tjenester for å henge med russ. Nå i helgen fortalte en av mine lærlinger om det samme, jenter som gjør "alt" for å være med, de er gjerne 14-15 og får alkohol.

 

Jeg er delvis enig med deg, slike argumenter alene har ikke slagkraft.

 

Men hvorfor legge til rette for at en gjeng med ustabile hormonbomber skal få dra på fylla på et område hvor de har null kontroll? Er du klar over hvor dum og impulsiv en drita 18-åring er?

 

Feiringene viser seg å være klin umulig å gjennomføre uten at en eller annen tulling voldtar noen også.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg bare anser det som fullstendig irrelevant, i grunn.

 

Hadde han lokket med dyre, eksotiske ferier, ville det vært grunn til å revurdere ferie-konseptet?

 

Hadde han utgitt seg for å være Justin Bieber og lokket med backstagepass, skulle vi hatt en samfunnsdebatt rundt dette?

 

Nei, nettopp. Var det jeg tenkte.

 

Og du tror det hadde vært like enkelt å lokke med alle mulige ting? At folk hadde gått på hva som helst?

Lenke til kommentar

 

Jeg bare anser det som fullstendig irrelevant, i grunn.

 

Hadde han lokket med dyre, eksotiske ferier, ville det vært grunn til å revurdere ferie-konseptet?

 

Hadde han utgitt seg for å være Justin Bieber og lokket med backstagepass, skulle vi hatt en samfunnsdebatt rundt dette?

 

Nei, nettopp. Var det jeg tenkte.

Og du tror det hadde vært like enkelt å lokke med alle mulige ting? At folk hadde gått på hva som helst?

Nei. Ikke alt mulig. Men Justin Bieber funker tydeligvis mye bedre enn å utgi seg for å være russ. Hvordan foreslår du at vi skal forby Justin Bieber?

 

 

Australian Man Who Posed as Justin Bieber Online Charged With 931 Child Sex Offenses: www.complex.com/music/2017/03/australian-man-posed-as-justin-bieber-charged-with-child-sex-offenses

 

Paedophile convinces Justin Bieber fanatic, 9, to ‘send him naked selfies by pretending to be the pop star:

https://www.thesun.co.uk/news/2636828/paedophile-convinces-justin-bieber-fanatic-9-to-send-him-naked-selfies-by-pretending-to-be-the-pop-star/

 

Sick perverts are creating fake Harry Styles and Justin Bieber social media accounts to trick children into sending nude pictures:

http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-4439958/Perverts-make-fake-Justin-Bieber-Harry-Styles-accounts.html

 

Aussie mum’s horror as daughter, 8, is asked for naked photos by paedo pretending to be Justin Bieber: https://www.thesun.co.uk/news/3159399/australian-girl-asked-for-naked-photos-paedophile-pretending-justin-bieber/

 

Dad’s warning after daughter, 11, is sent stream of sick messages from paedo using popular Musical.ly app including naked selfies and rape threats:

https://www.thesun.co.uk/news/2911519/musically-app-paedophile-social-media-parents-warned-rape-death-threats/

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Nei. Ikke alt mulig. Men Justin Bieber funker tydeligvis mye bedre enn å utgi seg for å være russ. Hvordan foreslår du at vi skal forby Justin Bieber?

..

Hvis man skal følge retorikk av type "Fenomen X får gruppe Y til å oppføre seg dumt", ja da må man forby også Justin Bieber. Man må også forby sydenferier, nyttårsaften, puber, osv. 

Endret av Slettet+2534
Lenke til kommentar

 

 

Jeg bare anser det som fullstendig irrelevant, i grunn.

 

Hadde han lokket med dyre, eksotiske ferier, ville det vært grunn til å revurdere ferie-konseptet?

 

Hadde han utgitt seg for å være Justin Bieber og lokket med backstagepass, skulle vi hatt en samfunnsdebatt rundt dette?

 

Nei, nettopp. Var det jeg tenkte.

Og du tror det hadde vært like enkelt å lokke med alle mulige ting? At folk hadde gått på hva som helst?

Nei. Ikke alt mulig. Men Justin Bieber funker tydeligvis mye bedre enn å utgi seg for å være russ. Hvordan foreslår du at vi skal forby Justin Bieber?

 

 

Australian Man Who Posed as Justin Bieber Online Charged With 931 Child Sex Offenses: www.complex.com/music/2017/03/australian-man-posed-as-justin-bieber-charged-with-child-sex-offenses

 

Paedophile convinces Justin Bieber fanatic, 9, to ‘send him naked selfies by pretending to be the pop star:

https://www.thesun.co.uk/news/2636828/paedophile-convinces-justin-bieber-fanatic-9-to-send-him-naked-selfies-by-pretending-to-be-the-pop-star/

 

Sick perverts are creating fake Harry Styles and Justin Bieber social media accounts to trick children into sending nude pictures:

http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-4439958/Perverts-make-fake-Justin-Bieber-Harry-Styles-accounts.html

 

Aussie mum’s horror as daughter, 8, is asked for naked photos by paedo pretending to be Justin Bieber: https://www.thesun.co.uk/news/3159399/australian-girl-asked-for-naked-photos-paedophile-pretending-justin-bieber/

 

Dad’s warning after daughter, 11, is sent stream of sick messages from paedo using popular Musical.ly app including naked selfies and rape threats:

https://www.thesun.co.uk/news/2911519/musically-app-paedophile-social-media-parents-warned-rape-death-threats/

 

 

Fordi å nedlegge forbud mot en kjendis og mot et arangement er to totalt forskjellige ting.

 

For å si det slik: Jeg støtter ikke de tullingene i USA som ville forby Marilyn Manson å opptre etter Massakren i Columbine.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Fordi å nedlegge forbud mot en kjendis og mot et arangement er to totalt forskjellige ting.

På hva måte er en rekke Justin Bieber konserter forskjellig fra en en rekke russefeirings-arrangementer? Begge deler er jo arrangementer, bare med ulikt innhold.

 

For å si det slik: Jeg støtter ikke de tullingene i USA som ville forby Marilyn Manson å opptre etter Massakren i Columbine.

Hvorfor ikke?

Endret av Slettet+2534
Lenke til kommentar

Jeg kan like godt spørre hva som er likheten Russetreff er drikking, bilkjøring og massemøte på et eller annet stort området med medbrakt alkohol og musikk med gjerne en voldtekt eller to, tre med i bildet og annet bråk.

 

Fordi jeg mener Marilyn Manson har full rett til å reise rundt og opptre som alle andre artister og at han ikke hadde ne skyld for massakren.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Jeg kan like godt spørre hva som er likheten Russetreff er drikking, bilkjøring og massemøte på et eller annet stort området med medbrakt alkohol og musikk med gjerne en voldtekt eller to, tre med i bildet og annet bråk.

Jeg tror du akkurat beskrev en gjennomsnittlige musikkfestival, for slike ting kan også skje på musikkfestivaler... og fotballkamper... og sikkert en million andre arrangementer. Bør ikke da musikkfestivaler og fotballkamper også forbys? Hva med utdrikningslag? Folk gjør masse dumme ting på utdrikningslag. På motorsykkeltreff er det nok også mye drikking og bråk, må jo forby det også da. Samme med burdsagsfester i ymse hjem som går over styr og stell, det må selvsagt også forbys.

 

Fordi jeg mener Marilyn Manson har full rett til å reise rundt og opptre som alle andre artister og at han ikke hadde ne skyld for massakren.

Hvorfor skal da ikke de av russen som klarer å oppføre seg få lov til å reise rundt på russetreff? Hvorfor skal de som oppfører seg bli straffet bare fordi at noen tullinger ikke klarer å oppføre seg?

Endret av Slettet+2534
Lenke til kommentar

Nå er ikke jeg noe stort konsertmenneske. Siste konsert jeg var på var i Spektrum i Oslo med Sir Elton John for flere år siden og der var det riktignok salg av øl, men konserten foregikk innendørs og det var null bråk som jeg registrerte. Har også vært på utendørskonserter uten at det har blitt problemer utav det. Sist var for flere år siden med DDE i Risør. Har også vært på flere konserter på barer og puber. Dog ikke store konserter. Uansett, utallige arangementer er ikke tema for denne tråden. Massefyll og voldtekter er ikke det eneste problemet med russefeiringen.

 

Fordi russefeiringen stadig forverrer seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Russen klarer ikke en gang å følge kardemommebyloven om ikke å plage andre...

 

Russefeiring havarerte hos barnevernet -politiet nedringt

 

60 i russebuss til 30 - sjåføren ble fotgjenger på Gaustad.

 

- I Oslo er det loggført 12 saker i løpet av natta om klager. Våre nattmannskaper hadde ikke kapasitet til å rykke ut på alle henvendelsene, sier operasjonsleder Steinar Hausvik i Oslo politidistrikt til Dagbladet.

 

http://www.dagbladet.no/nyheter/russefeiring-havarerte-hos-barnevernet--politiet-nedringt/67517935

Lenke til kommentar

Denne passer vel inn i denne tråden.

 

Russefeiring ute av kontroll: - Oppfører seg som om de er på julebord

– Mangler bare høyhælte sko.

Er ikke så veldig mye verre enn andre steder, det er bare at det får mye mer oppmerksomhet. 

 

Men for å være litt seriøs, til dere som vil forby russetiden fordi noen er drittunger under feiringen, bør vi også innskrenke ytringsfriheten fordi noen bruker det som unnskyldning for terror? Eller at ytringsfrihet skaper terror, det er jo en direkte link her. 

Endret av PatSharpX
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...