Gå til innhold

Vi bør forby Russefeiringen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Glimti se om du kan svare på mitt innlegg

 

Og det er ikke vits å gå samme runddansen om og om igjen.

 

Som jeg og mange andre har sagt, det å liste opp nyhetssaker rundt russen er lite vits i. Da media fokuserer på de få ekstreme tilfellene. Media er basert på at kriser selger.

 

Uansett når jeg sjekket den såkalte listen din som representerer alt russen gjør. Så var det bare en fire saker som gikk ut på at russen laget kvalme. Resten var sykdommer, merkelige russebusser, sponsing av hels angels osv. Ikke akkurat noe å hoppe i taket over.

Lenke til kommentar

Glimti. Du kan ikke snakke om at folk må holde seg seriøse når du selv ignorerer alt som enkelte personer skriver ( Du har ikke svart på ET ENESTE av mine inlegg som begynner å bli en del ), men heller velger å ramse opp en haugh med kjipe ting russen har gjort, som forøvrig ikke er et argument.

 

Rent hypotetisk om jeg startet en tråd der jeg skrev at u-hjelp måtte forby, og i stedet for å svare motparten, ramset jeg i stedet opp en hel haug av negative ting med u-hjelp uten å se det i sammenheng med alt det fine u-hjelp bidrar med. Kunne jeg hatt grunnlag for å be folk holde seg seriøse om de begynte å le av min "argumentasjon"?

 

Ikke at du kommer til å svare meg dog..

Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke giddet å lese de 78 foregående sidene meen. Hvordan kan man, med belegg i det norske lovverk, forby mennesker å ikle seg røde snekkerbukser og kjøre buss? Hva skal man forby? Ulovelig for mennesker under 20 år og sitte på med buss klasse C iført røde bukser?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hopper inn i debatten uten å ha lest mer enn to sider, men det gjør ikke noe.

Det er vel sant at russen blir en del villere når de får på seg buksene og kjører rundt i bilene enn de ellers ville vært, men ettersom dette er en tid for å feire ser jeg ikke problemet.

Kutte ut hele russefeiringen på grunn av noen hendelser, både alvorlige og uvesentlige, relatert til russen vil være å overdrive noe voldsomt. Det er heller ikke snakk om mange hendelser, men media har en tendens til å fokusere mest på det negative ved ting, og da særlig russetiden.

 

Slikt selger som varmt hvetebrød og når dette havner på trykk skaper det selvfølgelig en bølge av russe-hat. Har dere som vil forby russefeiringen noen gang tenkt over hvor mye makt media har over oss? Jeg ser Glimti linker til VG sine artikler om russen...

 

Har dere noen gang tenkt over alt det positive ved russetiden? Jeg var selv russ i år og samholdet blir noe helt annet når man er russ. Jeg så folk på skolen som ofte sitter for seg selv, være med på russefester og ha det drit gøy.

Dessuten er russetiden en god erfaring for de fleste, om man er på buss eller bil må man holde styr på en gruppe, passe på at alle gjør sitt, ordne med bil, forsikring og alt det andre. Man ville nok uansett ha opplevd dette på et aller annet tidspunks, men russetiden gir deg erfaringer.

 

Russetiden skaper tilogmed arbeidsplasser, den øker inntektene til mange butikker og bedrifter (tenk for eksempel på hvor mye omsetningen til kebabsjappene øker :D)

Lenke til kommentar

men hvor i huleste er forskjellen på en russ som plager og en ikke-russ? Det er det jeg prøver å få deg til å svare på her.

 

For siste gang: INGEN TING! Problemet er at det økes noe enormt i omfang i russetiden.

 

Du vil heller fjerne russe-effekter, enn å ta tak i et faktisk problem. At folk blir plaga skjer utenfor russetida og, russ som plager, er drittunger når de ikke er russ og! Derfor bør man snakke med de, forebygge.... Ikke bare forby russetiden,d et hjelper jo INGENTING på de som er drittunger fra før.

 

Jeg vil fjerne problemet i seg selv ja. Det er nok totalt umulig å oppnå, men man kan komme langt og det å avskaffe russedrittet er et viktig ledd i dette.

 

Jeg skjønner ikke hvorfor du skal prøve å unngå at disse drittungene driver med tull i russetida, men hva de gjør 20 mai har ikke noe å si?

 

Som sagt har det noe å si uansett når det skjer.

 

spør deg hva det er som galt med russeklærne jeg?

 

Gidder ikke å besvare en gang til. jeg har sagt hva jeg mener om hele tradisjonen.

 

det blir ikke mer og mer fæle ting om skjer i russetida. Du kan komme med statistikk over det, hvis du er så brennsikker.

 

Har du eller har du ikke fulgt med på hva som har blitt lagt ut i tråden og hva jeg har skrevet?

 

Du har forklart hvorfor ja, men det er MYE du ikke har tenkt over som er relevant til dette.

 

Sett i gang å list det opp.

 

 

Du har INGEN statistikk på at det i russetiden er så ekstremt mye tull som skjer, og at det skjer mer og mer i det siste... At du linker et par artikler holder ikke altså. Du får versågod å komme med ordentlig statistikk på det der hvis du skal bevise at det virkelig er sånn.

 

Har du noengang tenkt på hvordan folk vil reagere om russ blir forbudt?

 

Du ier du bryr deg, og det har noe å si uansett når og hvor det skjer noe dritt, men hvorfor har du da ikke noe imot at fks festivaler ikke blir forbudt?

 

Du får si hva du mener igjen om russeklærne, for det har jeg ikke fått med meg. Hva er galt med de?

 

 

Jeg kan gjerne liste opp ting du ikke har tenkt på jeg;

norges lover. trenger jeg si mer? det skal mye til for å få et forbud igjennom.

det kommer til å bli vanskelig å innføre forbud mot klær og andre effekter.

Da må man også innføre forbud mot å handle dette fra andre land. Og dette må tollerne ta seg av.

Det blir vanskelig å definere akuratt hva slags effekter som er forbudt.

Er det lov med røde snekkerbukser fra hennes & mauritz? kan man sy sine egne bukser, eller gjelder det bare bukser fra russeservice osv.. ??

Hva slags straff skal folk få om de går rundt i russeklær?

Forskjell på vanlige visittkort og russekort?

ikke lov å kjøpe vannpistoler? hvem skal få lov til å kjøpe vannpistoler? Må man ha bevokta butikker i mai? Har politiet kapasitet til det?

 

Hva slags straff skal en ungdom få om han flyr rundt med vannpistol? Må ungdommene ha på seg et bevis om at de er avgangselev for at de skal kunne straffes? Er det greit om en 14åring kjøper vannpistol og spruter på andre? Ulik straff?

 

Hvis et forbud blir innført, hvordan kommer folk til å reagere? Er det verdt det?

 

Skal det være forbudt for avgangselever å ha full fest sammen? Må politiet patruljere mer?

 

Kan ungdommene kalle seg selv Ruzz og løpe rundt i lilla luer, som en ny 'tradisjon'? Og fylle og ha det gøy da? Hvor brennsikker er man på at ingen ungdommer vil finne på å trosse loven?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Overrasker meg ikke siden du tydeligvis ikke reagerer på at folk kastes i vannet og at barn må ha førstehjelp, at steder søpples til og at folk dør av festing ol...

 

LOOL! Det var én person som dro på tryvann i dødsyk tilsand, han var døende FØR tryvann og så døde, og han døde heller ikke på festen. Vil du nekte en døende person hans beste kveld før han dør? Du er fæl du.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Og ting som skjedde i år kan du lese om her på samlesiden:

 

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/russen/

 

Du kan telle opp antall personer det gjelder. Idag er det ca 54000 russ. så jeg mener fortsatt at flesteparten oppfører seg pent under feiringen. Skjønner ikke hvorfor DU har så mye imot at vi fleste kan feire med noen øl etter 13år skolegang. Som du kanskje ikke leste i artikkelen jeg sendte, er at russen generelt oppførte seg eksemplarisk. derimot kåte single menn som ikke har noe på treffet å gjør står for de stygge sakene. Vi betaler faktisk inngangspenger på slike arangeenter nettopp for å slippe unna disse, kose oss å ha det gøy.

 

Er en sterk følelse av at du skal kverulere på alt som blir sagt på dette forumet. Det eneste du oppnår er å lage kvalme å ugreie på forumet. Har du virkelig problemer med at folk blåser i en fløyte når de går forbi på gangfeltet, eller at det dunker litt i en bil som kjører forbi huset ditt på nattet? Spirrevipper som deg kan holde egoet for seg selv. Skjerp deg.

Endret av m0ffe
Lenke til kommentar

Du har INGEN statistikk på at det i russetiden er så ekstremt mye tull som skjer, og at det skjer mer og mer i det siste... At du linker et par artikler holder ikke altså. Du får versågod å komme med ordentlig statistikk på det der hvis du skal bevise at det virkelig er sånn.

 

Kan du vise til at tennåringer pleier å fly rundt med vannvåpen og egg å dynke folk, teipe fast barn og tusje dem i ansiktet, kaste barn på vannet, skyte på prostituerte med urin ol. som det har blitt dokumentert skjer i russetiden? Tviler du virkelig på at russetiden åpner for mye mer bråk enn det som skjer til vanelig?

 

Har du noengang tenkt på hvordan folk vil reagere om russ blir forbudt?

 

En enkelt bruker sa at avgangselevene sikkert ville lage mye bråk som hærverk, hvilket de dakan bli tatt for. Voksne og barn har jeg ikke tenkt noe over. Hva mener du?

 

Du ier du bryr deg, og det har noe å si uansett når og hvor det skjer noe dritt, men hvorfor har du da ikke noe imot at fks festivaler ikke blir forbudt?

 

Som sagt, forklar hvordan denne latterlige sammenligningen med festivaler er brukbar før jeg skal gidde å bruke tid på det.

 

Du får si hva du mener igjen om russeklærne, for det har jeg ikke fått med meg. Hva er galt med de?

 

Jeg har snakket om hele russefeiringen i seg selv, ikke bare effektene. Dette har du garantert fått med deg da du selv har kommentert det.

 

Jeg kan gjerne liste opp ting du ikke har tenkt på jeg;

norges lover. trenger jeg si mer? det skal mye til for å få et forbud igjennom.

det kommer til å bli vanskelig å innføre forbud mot klær og andre effekter.

Da må man også innføre forbud mot å handle dette fra andre land. Og dette må tollerne ta seg av.

Det blir vanskelig å definere akuratt hva slags effekter som er forbudt.

Er det lov med røde snekkerbukser fra hennes & mauritz? kan man sy sine egne bukser, eller gjelder det bare bukser fra russeservice osv.. ??

Hva slags straff skal folk få om de går rundt i russeklær?

Forskjell på vanlige visittkort og russekort?

ikke lov å kjøpe vannpistoler? hvem skal få lov til å kjøpe vannpistoler? Må man ha bevokta butikker i mai? Har politiet kapasitet til det?

 

Alle disse sakene har jeg faktisk kommentert før. Leser du det jeg skriver eller ikke?

 

Hva slags straff skal en ungdom få om han flyr rundt med vannpistol? Må ungdommene ha på seg et bevis om at de er avgangselev for at de skal kunne straffes? Er det greit om en 14åring kjøper vannpistol og spruter på andre? Ulik straff?

 

Inndra vannvåpnet er det eneste som slår meg.

 

Hvis et forbud blir innført, hvordan kommer folk til å reagere? Er det verdt det?

 

Hvordan skulle jeg kunne vite reaksjoner? Jeg er ikke spåmann.

 

Skal det være forbudt for avgangselever å ha full fest sammen? Må politiet patruljere mer?

 

Og besvart før. Kan du snart gi deg med de samme spørsmålene om og om igjen?

 

Kan ungdommene kalle seg selv Ruzz og løpe rundt i lilla luer, som en ny 'tradisjon'? Og fylle og ha det gøy da? Hvor brennsikker er man på at ingen ungdommer vil finne på å trosse loven?

 

For min del kan de gjøre hva de vil SÅ LENGE DE IKKE RAMMER NOEN ANDRE ENN DEM SOM HAR SAGT AT DE ER MED PÅ LEKEN!!! FORSTÅTT???!!!

Lenke til kommentar

Kan du vise til at tennåringer pleier å fly rundt med vannvåpen og egg å dynke folk, teipe fast barn og tusje dem i ansiktet, kaste barn på vannet, skyte på prostituerte med urin ol. som det har blitt dokumentert skjer i russetiden? Tviler du virkelig på at russetiden åpner for mye mer bråk enn det som skjer til vanelig?

 

La oss heller forby Nordmenn! De voldtar jenter, dreper andre mennesker og stjeler. I motsetning til russen er de også aktive hele året rundt! Det er godt dokumentert av media.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

For min del kan de gjøre hva de vil SÅ LENGE DE IKKE RAMMER NOEN ANDRE ENN DEM SOM HAR SAGT AT DE ER MED PÅ LEKEN!!! FORSTÅTT???!!!

Da forstår jeg virkelig ikke problemet med russen som én gruppe. Hvorfor ikke bare la de holde på som de gjør, og heller fokusere mer på holdninger og på å ta de få som står bak de alvorlige sakene og problemene?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Flest innvandrere som gjør sånt. Men det er ikke vits å ta videre opp pga. to sentrale ting:

 

1) Innlegget ditt er ikke seriøst ment.

 

2) Om det var seriøst ville det fortsatt ikke hatt noe som helst med denne tråden å gjøre.

 

Mitt innlegg er langt mer seriøst enn ditt (bare synd du ikke skjønner det). Jeg kan tilogmed vise til statistikk og ikke bare løse påstander og linker til enkelthendelser.

 

Kriminalstatistikk 394000 anmeldelser i fjor.

 

De mest profilerte kriminalsakene de siste årene er det etnisk norske nordmenn som står bak. Ved å bruke din egen logikk kan vi bare konkludere med at nordmenn bør forbys da de finner på mye ugang.

Endret av Reg2000
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

For min del kan de gjøre hva de vil SÅ LENGE DE IKKE RAMMER NOEN ANDRE ENN DEM SOM HAR SAGT AT DE ER MED PÅ LEKEN!!! FORSTÅTT???!!!

 

 

hahaha ja så la da for faen russen gjøre hva de vil så lenge de ikke rammer noen andre da!!?

Det gjelder da vel alle andre typer mennesker og, såvel som russen. Du sier jo selv at det ikke er noe forskjell mellom en russ og en ikke-russ.

 

og du svarer ikke ordentlig på spørsmålene mine. du har IKKE svart på de før, isåfall har du bare gitt korte svar som ikke er utfyllende nok. At du ikke veit hva som evnt. kommer til å skje etter et forbud er bare dumt når du selv er så gira på å ha et forbud.

du kommer bare med svada som politikere omtrent hadde ledd av, hvis du seriøst hadde kommet med sånne lovforslag til de.

Endret av lillepy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da forstår jeg virkelig ikke problemet med russen som én gruppe. Hvorfor ikke bare la de holde på som de gjør, og heller fokusere mer på holdninger og på å ta de få som står bak de alvorlige sakene og problemene?

 

Hvordan mener du man skal få tatt dem? Det er vel enkelt for russen å stikke seg vekk.

Lenke til kommentar

Hvordan mener du man skal få tatt dem? Det er vel enkelt for russen å stikke seg vekk.

Det har allerede blitt svart på utallige ganger, men jeg gjentar det gjerne. For det første må man (ofrene, vitner og lignende) anmelde det til politiet. Det hjelper ikke å klage på dårlig behandling og «overgrep» hvis man ikke går videre med det. Så, når politiet har mottatt anmeldelsen, må de undersøke saken, snakke med vitner og annen russ, og se på fakta, ikke bare henlegge saken umiddelbart. Skoleledelsen kan også, i alvorlige tilfeller, blandes inn. Men jeg mener det blir feil å straffe elever med nedsatt ordenskarakter og lignende for noe de gjorde på fritiden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er ikke nødvendigvis så lett å få tak i dem. Russ som feks. kommer kjørend eforbi enn i en russebil og kaster egg og spruter vann før de raser vider eller som kommer løpende før de dynker barn i barnevogn og så løper videre. Foreldre kan ikke bare la en søkkvåt tilgriset unge bli sittend eigjen i barnevognen mens de slev løper etter russen. Det er ganske vanskelig å få tatt dem ved mindre man tar nr. på bilen eller ser tydelig hvordan de ser ut. Siden russen stort sett er likt kledd er det enkelt for dem å stikke seg vekk i megden av andre russ og ved mindre man har vitne rtil hjelp er det ikke sikkert at man noen sinne får tak i de skyldige. Dette har jeg påpekt flere ganger.

Endret av Glimti
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...