Gå til innhold

Vi bør forby Russefeiringen


Anbefalte innlegg

En kan faktisk bli annmeldt av å kjøre i sølepytter med vilje,en skal egentlig vike å det går ann bremse ned som di andre sier når sølepyttene kommer. Bremser bilen foran bremser vi også,ellers blir det jo kræsj å er sølepytten der så må mann bremse uansett. jeg bremser alltid ned ved sølepytter,dem er ikke vanskelige og se. Får gjennskinn fra dem og ser dem uansett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fanden ! :p Snakk om å knuse hva jeg sa! Jaja, sånn skjer! Men poenget var fortsatt det samme.

 

 

Glimti. Rull inn gjeipen. Jeg bagatelliserer ikke en eneste ting. Jeg bare poengterte (med feil ordtak, men det gjelder fortsatt) at hun ikke fikk influensa av å bade i kaldt vann.

 

Rull igjen geipen selv! For det første var ikke du til stede og opplevde dette og for det andre bryr du deg jo inge ting om hendelsen heller.

 

Er det fordi det er kjipt å innrømme russens motbydelige handlinger at du ikke vil kommentere hendelsen?

Lenke til kommentar

http://www.kreftforeningen.no/aktuelt/kjempeinnsats_av_russen_i_krafttak_mot_kreft_16849

 

Landets russ samlet inn over 10 millioner kroner til årets Krafttak mot kreft-aksjon. Det er ny innsamlingsrekord.

 

http://www.sos-barnebyer.no/forside/skole-og-barnehage/videregaaende-skoler/russens-humanitaere-aksjon/pages/default.aspx

 

Russens organisasjonskommité (ROK) vil vise at russen ikke bare er opptatt av fest og feiring, men også har et stort hjerte og tar sosialt ansvar. For femte år på rad samler derfor russ over store deler landet inn penger til SOS-skolen i Livingstone i Zambia gjennom Russens Humanitære Aksjon (Russens HUMAK).

 

Russenes HUMAK har tidligere samlet inn totalt fem millioner kroner.

 

La oss få en slutt på denne ufyselige tradisjonen....

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Overrasker meg ikke at du poster hver eneste negativ omtale du finner av russ, og avfeier alt vi andre sier.

 

Jeg har ikke avfeid noe som helst. Jeg har sagt at trass i at det ikke gjelder alle russene så må elendigheten bort siden det aldri bedrer seg og det selvom det er noen (mange) som ødelegger for alle. Og som jeg også har forsøkt å få fram hauevis av ganger uten at noen har merket seg det så trenger ikke avgangselevene å være russ for å feire/markere at de er ferdige med skolen. Eller så lenge det er snakk om russ er de snart ferdig med skolen. Denne tråden dreier seg dessuten om hvorvidt russefeiringen bør forbys eller ikke så det er helt naturlig med artikkler om russens oppførsel.

Lenke til kommentar

så trenger ikke avgangselevene å være russ for å feire/markere at de er ferdige med skolen.

 

Det er veldig mye man ikke TRENGER men som samtidig gir mange positive og negative sider. Dette er for meg et irrelevant argument. Russ er blitt en fellesbetegnelse for avgangselever. Javel, la oss forby denne fellesbetegnelsen og heller endre den til ruzz. Problem solved rent lovmessig.

 

Når det eneste du er villig til å se, er det negative - og ikke det positive (som jeg akkurat linket til) så burde du oppriktig talt ikke være overrasket over å få reaksjoner rettet mot deg.

Lenke til kommentar

Jeg har kommentert de sakene flere ganger. Det er et flott arbeid, men nå er det ikke noe som er unikt for russen så å sammle inn penger til slike formål kan man gjøre uansett. Da slike positive hendelser skjer uansett mens ikke så mye av negative med russen skjer og iallefall ikke i et slikt omfang over så lite tid og med så mange folk synes jeg det negative veier sterkest for hvorvidt russefeiringen bør fjernes eller ikke.

Lenke til kommentar

mens ikke så mye av negative med russen skjer og iallefall ikke i et slikt omfang over så lite tid og med så mange folk synes jeg det negative veier sterkest for hvorvidt russefeiringen bør fjernes eller ikke.

 

Voldtekter skjer i et stort omfang utenfor russetiden også.

Omfanget av bråk på byen er også stor utenfor russetiden.

Sykdommer forekommer også i stor grad utenfor russetiden også.

 

Og nei, litt spruting med vann blir ikke sett på som en traumatisk opplevelse, hvor offeret burde få tilgang til psykolog og kriseteam.

 

Det at du ønsker å forby røde snekkerbukser det står russ på er nyttesløst.

Lenke til kommentar

Litt andre ting som har vært tatt opp her og. Vannvåpen fylt med urin, eggkasting, barn som plir teipet fast og tusjet i ansiktet, barn som blir kastet på vannet, syke som blir angrepet, mindreårige som blir sjenket farlig fulle, kondomer som blir kastet til småbarn sammen med russekort i tillegg til de tingene du skrev som skjer utenfor russetiden i tillegg samt de ofisielle treffene der det flyter av søppel etterpå, terror mot andre elver på skolene...

Lenke til kommentar

"terror mot andre elver på skolene" - Skolereglementet gjelder fremdeles. Dessuten er det en del elever som ikke tar dette så tungt, da de kan tulle med førsteklassingene da de er russ. Er ikke så mye farlig som kommer ut av dette, da de aller fleste har en viss fornuftig sans.

 

"de ofisielle treffene der det flyter av søppel etterpå" - Dette vet du tydeligvis ikke så mye om. Jeg har vært på Tryvann, hvor det var hundrevis av personer som var leid inn for å rydde. Vet du hvorfor? Jo, fordi de ville sortere dette selv. Det eksisterte ikke en eneste søppelkasse på hele Tryvann!

 

"barn som plir teipet fast" Dette hører til sjeldenhetene.

 

"Vannvåpen fylt med urin" Motbydelig, men fremdeles er det mindretallet som gjør sånt.

 

"eggkasting" - Høres traumatisk ut. Det er forresten ikke bare russ som kaster egg, da jeg var russ opplevde jeg flere "sivile" som kastet egg også. Skal man forby sivile klær av den grunn?

 

"barn som blir kastet på vannet" - Litt vanskelig å svare på det andre privatpersoner gjør når jeg ikke har gjort det selv. Dette hører fremdeles til fåtallet, og det skjer nok utenfor russetiden også..

 

"mindreårige som blir sjenket farlig fulle" - Nei, for dette, av ALLE ting, skjer ikke utenfor russetiden heller?! Hver helg jeg er ute, ser jeg mange mindreårige som er sjenket farlig fulle.

 

"kondomer som blir kastet til småbarn sammen med russekort" - Oh shit, her trengs det kriseteam. Tenk å få kondomer OG russekort kastet til småbarn?! Helt ufyselig. Eller ikke...

 

Angående russekort så bidrar dette til mye glede blant barna. :)

Lenke til kommentar

Fanden ! :p Snakk om å knuse hva jeg sa! Jaja, sånn skjer! Men poenget var fortsatt det samme.

 

 

Glimti. Rull inn gjeipen. Jeg bagatelliserer ikke en eneste ting. Jeg bare poengterte (med feil ordtak, men det gjelder fortsatt) at hun ikke fikk influensa av å bade i kaldt vann.

 

Rull igjen geipen selv! For det første var ikke du til stede og opplevde dette og for det andre bryr du deg jo inge ting om hendelsen heller.

 

Er det fordi det er kjipt å innrømme russens motbydelige handlinger at du ikke vil kommentere hendelsen?

 

Hele problemet var at hun var syk. Poenget er at hun ikke ble syk av å være i det kalde vannet. Hun ville altså hatt en stor sjans for å ha blitt syk uansett hva russen hadde gjort eller ikke gjort. Men det er jo en bra ting å ta med for å rakke ned på russen.

 

Det er ikke kjipt å si noe på noen beviste handlinger. Men jeg er ikke interessert i å være med på ditt (som vanlige) ensidige propaganda-jag på en sak du ikke liker. Hvor du (som vanlig) ikke evner å se noe annet enn det synspunktet du mener er riktig.

Lenke til kommentar

Vel, dersom du syns det negative (et par hendelser med teiping av småbarn, og litt uskyldig spruting med vann - er jo dette som skjer hovedsaklig i russetida), veier mer enn f. eks. titalls millioner kroner til veldedighet - så begynner jeg å lure litt.

Lenke til kommentar

Har du tenkt å forby røde/blå/svarte klær med et bestemt ord på, biler med likens fargekode, og alkoholinntak for 18-19 åringer? Da er du temmelig fascistisk!

 

Om du tenker på lovbrudd som sammenfaller med russefeiringen og dens deltakere, så har vi allerede lover som forbyr dette. Du får mase på purken om at de skal bruke mere ressursjer på å stoppe slikt i stedet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Overrasker meg ikke at du baggateliserer slike ting...

 

Overrasker meg ikke at du poster hver eneste negativ omtale du finner av russ, avfeier alt av sunn fornuft og det vi andre sier.

FIFY :)

 

Syns denne debatten er begynner å bli ganske tåpelig. Ett forbud vil ikke gavne noen.

 

Så da er vi enige? Forbud blir for dumt. Flytt heller eksamen :)

Lenke til kommentar

 

Hadde russen prøvd seg med vannspruting på meg hadde de fått noen steiner kastet på seg i retur!

 

da synker du jo bare ned til det nivået du mener russen er på... stein skader mer enn litt vannspruting... hadde noen forsøkt å banke deg opp, eller noe mer alvorlig, så hadde jeg skjønt det. Da hadde jeg nok tatt det nærmeste jeg finner selv for å forsvare meg selv.

Men å kaste stein på folk fordi noen spruta vann på deg er jo bare å gjøre noe enda verre.

 

Du vet vel godt selv at vann er helt ufarlig. Om du blir forbanna og kaster sten på de pga litt vann, så beviser du bare enda mere at dine synspunkter i denne saken er helt på jordet.

Du vil bare kaste sten på de på trass, ikke fordi de nødvendigvis har plagd deg i den grad at du tar mye skade av det.

Lenke til kommentar

Vann er absolutt ikke ufarlig. Mennesker i 2011 har ofte et utall elektroniske enheter med seg, som i veldig få tilfeller tåler betydelige mengder vann.

 

I verste fall kan for eksempel en "uskyldig" vannsprut ødelegge utstyr til over ti tusen kroner. Hvem skal erstatte dette? Hva om man ikke kjenner igjen hvilken person som utførte handlingen, tror du den skyldige vil stå frem når det betyr at han må betale et betydelig erstatningsbeløp?

Endret av Pseudopod
Lenke til kommentar

Vann er absolutt ikke ufarlig. Mennesker i 2011 har ofte et utall elektroniske enheter med seg, som i veldig få tilfeller tåler betydelige mengder vann.

 

I verste fall kan for eksempel en "uskyldig" vannsprut ødelegge utstyr til over ti tusen kroner. Hvem skal erstatte dette? Hva om man ikke kjenner igjen hvilken person som utførte handlingen, tror du den skyldige vil stå frem når det betyr at han må betale et betydelig erstatningsbeløp?

 

så det er ok å kaste sten selv om noen kaster vann på deg? Stein kan da skade elektrisk utstyr det og vel? Du skjønner hva jeg mener. selvfølgelig kan vann skade utstyr, men poenget er at glimti kun vil kaste sten på folk på trass... han nevner bare at han vil kaste sten, om noen kaster vann på han. uavhengig av om noe har blitt ødelagt eller ikke..

er det virkelig nødvendig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...