Gå til innhold

Vi bør forby Russefeiringen


Anbefalte innlegg

Det er ikke så jævlig farlig? Det er jo flere som dør av feiringa hver eneste år. Ramler ut av busser, kræsjer biler, biler brenner opp og tar livet av de, legger seg foran busser som kjører over de og tar livet av de, etc etc etc.

 

Altså, de dauer jo som fluer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi har ett fint system her på Nøtterøy og Tønsberg. Hvis en russ gjør noe som er uakseptabelt så er det ikke BARE den eleven som får straff

Kollektiv avstraffing er ikke et fint system.

Det er en ekstrem form for kollektivisme og kun de mest forvridde sinn kan stå bak en slikt system.

Alle blir utsatt for enormt psykisk press, fordi de blir redde for å gjøre noe galt.

 

Å bruke frykt for å kontrollere andre er det som oftest psykopater og manipulative mennesker som gjør.

 

Ja det er sikkert sånn men jeg kan bare si sånn som det er her. Jeg er ikke russ,aldri vært russ å bryr meg egentlig ikke så mye om det di får styre å holde på sånn som dem vil. Lykke til.

Lenke til kommentar

Trodde Glimit hadde ligget på latsiden jeg siden denne ikke hadde dukket opp i "Mine innlegg" enda.

Men hadde visst bare gått ut på dato.

 

Man selger ikke flaskeøl på de fleste konserter fordi man er redd for at de skal kastes.

Grunnen til at man sluttet med flasker på Roskilde var at vokalisten i Sex Pistols (tror jeg det var) kastet en ut mot publikum og dermed fikk 100 tilbake. :p

På bussen min hadde vi forbud mot flasker, så gikk bare i bokser for vår del.

 

Det skjer dritt i løpet av russetiden, det er ikke alle som klarer å oppføre seg. Ikke at det er noe nytt.

At det har tatt av, nja. Det er jo bare snakk om å prioritere. Personlig gidder jeg ikke å bruke 20k på en gaming pc som sikkert fler her inn har, men jeg hadde ikke noe problem å bruke den summen på russetiden. Og for å være ærlig, jeg kunne godt brukt mer, det var hvert hver eneste krone.

Endret av PatSharpX
Lenke til kommentar

Politiet etterforsker russevoldtekt i Skien

 

En russejente har anmeldt en voldtekt på et russearrangement i Fritidsparken i Skien. Politiet har ikke pågrepet gjerningsmannen.

 

Jenta har opplyst at hun ble kontaktet av to gutter med utenlandsk utseende, som begge snakket norsk. Den ene hadde på seg russedress, mens den andre var iført mørke klær.

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Politiet-etterforsker-russevoldtekt-i-Skien-6815646.html

 

Akkurat, da er det i gang...

Lenke til kommentar

Du vet jo ikke at han som gjorde det var russ? Veldig mange har jo en gammel russedress liggende. Å si at hun ble voldtatt fordi hun var russ blir like dumt som å si at andre jenter blir voldtatt fordi de kler seg "utfordrende".

Endret av Haawy
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du vet jo ikke at han som gjorde det var russ? Veldig mange har jo en gammel russedress liggende. Å si at hun ble voldtatt fordi hun var russ blir like dumt som å si at andre jenter blir voldtatt fordi de kler seg "utfordrende".

 

Kan jo være, men det blir spekulasjoner. Uansett er dette nettopp noe som skjer i forbindelse med russetiden/feiringen. Klart at voldtekter er et stort problem her i landet (ikke minst i Oslo), men ting skyter i været nettopp ved russetiden.

Lenke til kommentar

Sterke kjønnsdrifter + svekket dømmekraft (alkohol) = voldtekt. I og med alkohol spiller en viktig rolle under feiringen er det bare å forvente at det også vil bli flere voldtekter enn normalt, i tillegg til andre typer ugang.

 

Nå er dette vel og merke en anmeldt voldtekt så man skal være forsiktig med å bruke slike enkelttilfeller som bevis for noe som helst før det faktisk er felt dom. I teorien kan jeg anmelde alle i denne tråden for å ha voldtatt meg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Så er søppelet i gang igjen og forhåndsregler blir allerede tatt:

 

 

Stopper salget av ølflasker

 

[...]

 

Fungerer dette egentlig så godt som politiet påstår? De fleste ungdomer foretrekker vell ølbokser uansett?

 

Ølflasker er tunge, upraktiske å ta med seg samt vanskeligere å åpne enn ølbokser.

Dessutan så vil ikkje dette forbudet påvirke vin og spritflasker.

 

Tja, for noen år siden mens jeg selv var interessert i fester og drikking var det langt, langt mer ølflasker enn bokser ute og gikk uansett om vi festet utendørs eller innendørs og uansett om det var langt å gå eller ikke. Kommer vel ann på priser samt hva folk synes er best å drikke av, men det var altså få bokser ute og gikk. Kan selvsagt være at det har endret seg nå.

 

Riktig det du sier om vin og sprit, men problemet der er vel ikke så omfattende at vinmonopolene gidder å legge inn forbud. Dessuten drikker russen hovedsakelig øl og når det gjelder sprit er aldersgrense et problem så de må få andre til å kjøpe for seg og det blir dermed komplisert. Uansett er det enklere å gå i butikken og kjøpe øl enn det er å gå på vinmonopolet og kjøpe vin eller sprit.

 

Er flaskeknusing eit så utbredt problem?

 

Jepp. Synes jeg ser glasskår over alt for tiden.

Lenke til kommentar

Jeg ser på det å forby noen å feire som en begrensning av frihet også jeg da.

helt fulstendigf enig.

 

vi har ikke bedt om å levee så da må vi få utforskee de live har å tilby. norge er et frit land, å når de skal forby er det ikke fritt olengre. hvorfor kan ike folk gjør det de vi uten innblanding av andre det er meste russern det gåår utover.

Lenke til kommentar

Hvor mange voldtekter har det vært i Oslo alene den siste tiden? Hvor mange av dem hadde med russ å gjøre?

 

Nettopp.

 

Har det vært russetid den siste tiden eller begynner den først nå!?

 

Nettopp!

 

Jeg ser på det å forby noen å feire som en begrensning av frihet også jeg da.

 

Feiringen/tradisjonen i seg selv er ikke problemet. Problemet er all elendigheten russen gjør.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...